Fråga: Comviq - påminnelse fast betald faktura.

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Oshotta2, 1 mar 2019.

  1. Oshotta2

    Oshotta2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2014
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    379
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512
    Någon mer som har fått påminnelse från Comviq idag trots att du vet den är betald? Frugan fick först ett sms att den var betald på förmiddagen och nu på eftermiddagen att den inte var betald. Enligt chatten på Comviq har de haft strul med kortbetalningen under veckan.
     
  2. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 264
    Mottagna gillanden:
    911
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
    Prova betala räkningen via internet banken
     
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 750
    Mottagna gillanden:
    44 748
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har beloppet blivit draget? I sådana fall skulle jag inte oroa mig.
     
    Oshotta2 gillar detta.
  4. GunnarWik

    GunnarWik Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2018
    Inlägg:
    1 065
    Mottagna gillanden:
    655
    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Jag har råkat ut för detta. Jag betalade genom att göra en betalning via min internetbank (Nordea) och hade som vanligt satt till sista betalningsdag. Efter ett par dagar fick jag en betalningspåminnelse och och jag ringde omedelbart till Comviq och förklarade hur det var. De sade då att det kan ta upp till tre bankdagar eller kanske lite mer innan de ser överföringen, trots att den faktiskt är gjord och finns gottskriven på deras konto. I dessa dagar av blixtsnabba elektroniska transaktioner tar det alltså ibland ÖVER TRE DAGAR för banker att få till meddelande om att transaktioner är klara!
    I vilket fall sade de på Comviq att de i alla fall aldrig vidtar åtgärder (vad det nu betyder, jag fick ju en påminnelse) innan det gått ett par veckor efter sista betalningsdagen hade passerat och de inte såg till några pengar.
     
    bernard och Oshotta2 gillar detta.
  5. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Åtgärderna är begränsningar i abonnemanget och att skicka ärendet till inkasso.
     
    GunnarWik, jnsson och bernard gillar detta.