Är ni nöjda med p30 pro

Diskussion i 'P30-serien' startad av Ledizman, 8 apr 2019.

  1. Ledizman

    Ledizman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2016
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    2
    Går i tankarna på att inskaffa en p30 pro.. Tänkte kolla med alla som har inskaffat en sån..
     
  2. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 087
    Mottagna gillanden:
    1 220
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag har haft lyckan och pröva ett gäng telefoner på senare, P20 pro, Mate 20 pro, Galaxy s10 samt Galaxy s10+ och nu p30 pro. Måste nog påstå att jag tycker mest om p30 pro som jag just nu använder. Motiveringen till det: Kameran, Batteritiden och designen. Tyckte mycket om Mate 20 pro och Galaxy s10+ med men p30 pro är trevligare tycker jag!
     
    flipp, KentJ, bernard och 1 annan gillar detta.
  3. KällarErnst

    KällarErnst Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2014
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Om jag jämför med min förra telefon, OP 6t så är det bara kameran som är bättre, allt annat är OP överlägsna på, även batteriet på OP är likvärdigt med P30.
     
    Egil gillar detta.
  4. Moses666

    Moses666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2013
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Är mycket nöjd.med min p30 pro. Kan gå så långt att säga att det är den bästa telefon jag har ägt.

    Som många andra säger är batteriet och kameran det absolut bästa på telefonen där batteriet håller sjukt över förväntan. Har aldrig legat under 20% när jag gått och lagt mig trots att jag använt GPS, Google maps, YouTube, Spotify, Facebook, Instagram

    Designen på mobilerna är också olik alla andra, utseende mässigt då.

    En negativ sak är EMUI som man behöver vänja sig vid. Men med en launcher typ Nova kan man få det som man vill ändå.

    Summan av allt är att de positiva delarna klart överglänser de negativa.
     
    Louba, KentJ, spigen och 1 annan gillar detta.
  5. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 035
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Jag som kommer från Oneplus 6 kan inte annat än att hålla med KällarErnst.
    Batteritiden är lite bättre men det är marginellt.
    Kameran är bättre med sin fantastiska zoom.
    Men vissa bilder blir ibland bättre med Oneplus kamera.
    Jag saknar mycket i Oneplus mjukvara som inte finns i denna telefon så som svepgester.
    Ljudet i mina airpods är inte heller lika bra som i Oneplus, men det bryts inte lika irriterande ofta.
    Så på det stora hela är jag nöjd!
    Då jag var medveten om skillnaderna före köp.
    Kör ingen launcher då jag inte hittat någon som jag gillar.
     
  6. lulzfactor

    lulzfactor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    552

    MINA ENHETER

    Svepgester finns under system - > systemnavigering :)
     
    easyrider, Kristy och Egil gillar detta.
  7. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 035
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Tack! Men jag syftade mer på de OnePlus specifika gesterna som att med tummen rita ett V på den släckta skärmen för att tända ficklampan eller rita ett S för att öppna Spotify, O för kameran etc.
     
    Kristy gillar detta.
  8. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 022
    Mottagna gillanden:
    8 515
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Inställningar / smart assistans / rörelsestyrning / knoggester ( öppna appar etc).
     
    easyrider, Kristy och Egil gillar detta.
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Känns ju inte alltför tilltalande. Låter som ni gjort en nedgradering om man bortser från kameran?
     
  10. KällarErnst

    KällarErnst Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2014
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Kan inte tala för andra, men jag köper inte en ny mobil enbart för hårdvaran, det är känslan av något nytt man vill ha, jag tröttnar på att ha samma telefon för länge.
     
    Moses666 och Egil gillar detta.
  11. Snelhest

    Snelhest Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2012
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    19
    Telefon:
    Huawei P10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10
    Har P30 något tydligt fel som redan uppdagats? Jag har för tillfället en P10. På dessa glömde de sätta oleophobic coating på skärmen och "löste" det genom att slänga på ett sunkigt skärmskydd, en plastfilm. Den har också haft problem med kameran och autofokus för många. Har något dykt upp för P30 än eller funkar den som den ska?
     
  12. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 035
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    OnePlus är för priset en väldigt bra telefon med många användarvänliga och smarta funktioner i gränssnittet.
    Men appar är ju likadana och fungerar ju likadant på alla mobiler.
    Batteriet är större i Huawei och bör hålla längre, vilket det också gör, men inte så mycket som jag trodde.
    OnePlus har även optimerat ljudinställningarna för sina bluetooth lurar och även airpods.
    Men jag har alltid retat mig på att de stänger ner lurarna varje gång telefonen får eller tappar kontakt med ett känt wifinätverk.
    Jag bytte just för att det är ett annat chip (Kirin) och en kamera som ger bra bilder i mörker och har en fantastisk zoom. ( Jag jobbar på natten och använder ofta kameran att dokumentera saker med.)
    OnePlus kamera är bättre än dess ryckte och laddar man hem Googles Pixelkameraprogramvara så blir den ännu lite bättre, men du kan bara zooma 2 ggr mot 5 för P30.
     
    bernard och Kristy gillar detta.
  13. rebane

    rebane Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag tycker emui är helt ok, kommer från Samsung s9. Saknar dock edge-panelerna mer än jag trodde. Finns alternativ på play store, men ingen som är lika smooth och bra tyvärr..
     
  14. Graz

    Graz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2016
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    164
    Själv testade jag Edge Action i min S8 plus, kolla om inte den funkar i Huawei, tycker den är smidig
     
  15. rebane

    rebane Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Testade den, men tyckte animationen hackade till varje gång jag "svepte" in den. Men jag kanske är för petig ☺️
     
  16. KällarErnst

    KällarErnst Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2014
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Nej du är inte petig, betalar man 9000 papp för en telefon då ska det fan inte hacka. Själv så hackar animationen på Youtube för mig när den går till "landscape mode", totalt oacceptabelt, fick stänga av animationer för det gjorde mig galen. Har aldrig upplevt Youtube hacka på någon telefon tidigare.
     
  17. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Har nog mer med appen och göra än mobilen, optimering med andra ord.
     
  18. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 035
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Är grymt nöjd med kameran!
    Ibland ger den häpnadsväckande bra bilder och ibland förstår jag inte riktigt vad som gick fel, men det är bara försöka igen. (AI?)
    Den ser ofta bättre än jag i mörkret och kan fotografera saker i dåliga ljusförhållanden jag inte trodde var möjligt.
    Kopplar inte bort mina blåtandslurar när den hittar eller tappar kontakten med wifi-nät.
    Hittills har jag inte stött på buggar och telefonen känns rapp och utan lagg.
    Batteriet räcker hela dagen trots att har svårt att låta bli att ta upp den hela tiden.
     
  19. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 035
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Verkar som batteriet har stabiliserats efter en vecka.
    Har nu efter en hel dags användning minst 50% kvar mot 20-30% i början.
     
    milky81 och chraist gillar detta.
  20. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Har använt min P30 Pro nu i några dagar, och vill väl skriva mina första intryck om den iallafall. Kom ifrån en Samsung s10 (inte plus) för referens.

    Vill säga att P30 Pron känns som en väldigt solid telefon rent fysiskt sett i jämförelse med S10:an, den känns bra mycket tyngre i handen vilket ger en känsla av kvalitet. Har Breathing Crystal-färgen och den är så sjukt jävla snygg.
    Fingeravtrycksläsaren hade jag problem med hela tiden på S10:an och blev smått vansinnig över hur ofta jag fick hålla på att slå in koden istället för att den vägrade låsa upp. Med P30 Pro:ns läsare, som kanske är mindre säker förvisso, har jag haft noll problem, den låser upp 95% av gångerna medan Samsung:en så hade jag kanske 50/60% trots att jag la in fingeravtrycken flera gånger och ändrade skärmkänsligheten för att det skulle fungera bättre.

    Var lite orolig att det skulle vara jobbigt att gå tillbaka till en notch än punch hole-kameran, och även om jag föredrar punch hole rent estetiskt, så märker jag att när jag kollar på en youtube-video i landscape mode så är faktiskt notchen mindre påträngande än punch hole, enligt mig iallafall.
    Mjukvaran är ju EMUI så det är inte fantastiskt, men finner att trots att allt ser lite daterat ut i jämförelse med t.ex Samsung's One UI så går även Huawei framåt och jag tycker inte att jag aktivt stör mig på speciellt mycket, om någonting alls, det är bara inte så snyggt och smidigt som man vill.

    Batteritiden är på en annan nivå än S10:an också, kan inte tala för skillnaden mellan S10 Plus:en och P30 Pro, men det är första telefonen på länge där jag faktiskt rakt av inte oroar mig alls över att batteriet ska ta slut innan jag kommer hem.
    Bilderna den tar är riktigt imponerande, zoom:en är unreal även om man kanske inte får lika mycket användning för den som man kanske tänker innan man köper telefonen. Något jag märkte var att videos i specifika mörka situationer blir väldigt dåliga, var på en konsert igår och filmade lite, och det var inte imponerande alls, även om jag hört att många andra mörka situationer ger en bra kvalitet på videor.

    I vilket fall som helst, saknar Samsungs mjukvara, stereohögtalare och display, men display:en ser faktiskt bra ut för att vara en 1080p-panel, inga klagomål egentligen.
     
    spigen, night77, kissidor och 1 annan gillar detta.