Problem: Huawei watch 2 vs Galaxy watch 42mm?

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av mul, 17 feb 2019.

  1. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Köpt båda, till frågan, vilken ska man behålla?

    Funderar på om jag ska prova båda. Huawei watch 2 fick jag för 900 kr inkl frakt (inte skickad än) och watchen för 1589. Riktig beslutångest.

    I min hjärna låter det lite så här, 270 mah känns för lite. O andra sidan har den 5atm + bezeln som snurrar samt designen är snyggare.

    Watch 2. Billigare, större batteri samt att den har Google assistans och att jag har Huawei redan. Slipper tredjeparts appar.

    Vad tror ni ? :)
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 708
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Huawei watch 2 har förvisso 420mAh, men den använder en urgammal SoC. Samsung använder ett mycket modernare chipp, så batteritiden är nog fullt jämförbar, speciellt med AoD aktiv.

    Jag skulle inte vara förvånad om Galaxy Watch slår Huawei Watch trots att den har 100 mAh mer med Always on display aktivt och kontinuerlig pulsmätning.

    En annan födel med Galaxy Watch är att du får Samsung Pay och kan betala med klockan. Android Pay är inte tillgängligt i Sverige ännu.

    Tizen OS har mycket bättre flyt och tillsammans med den roterbara ringen är det mycket enklare att studs runt i gränssnittet. Wear OS känns bökigt i jämförelse.

    Wear OS har i mitt tycke bara två fördelar; apparna och Assistant. Allt annat är i princip sämre i jämförelse med Tizen OS.

    Om Samsung bara lagt till stöd för Assistant hade det inte funnits så stor anledning att överväga Wear OS som det ser ut i dagsläget.

    Jag hade personligen valt att behålla Samsung-klockan.
     
    Oshotta2, Kristy och mul gillar detta.
  3. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Blir 150mah. Hörde att någon fick ~30h med Samsungen. Tror också den är jämförbar men skrämmer en ändå med tanke på att 46mm har dubbla kapaciteten. Är lite orolig över hur gammal faktiskt chipsetet 2100 är.
    Det är förvisso sant, men jag får ingen MST med denna klockan vilket förstår väldigt mycket. Annars hade valet varit given.
    Hade gärna velat ha appar som runkeeper med, appar som google maps osv också. Händer nog en gång om året man använder de apparna men ja jag håller med dig. Därför jag köpte den. Lär nog kunna få omkring köp priset av Huawei. Så funderar på att testa den. Sen dessutom kan MM häva köpet av Samsung klockan. Jobbigt att böka bara med att jag köpt båda klockorna. Haha, tackar för svaren dock ! Får se vilken det blir.

    Tackar för dina svar. Blivit en pain som frågat så mycket om klockor :D haha.
     
    Last edited: 17 feb 2019
  4. DuoPad

    DuoPad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Om HW2 moddas till en rom på xda kommer den flyta på som smör. Bättre batteritid svarstid.

    Hw2 ligger 100% bättre på armen. Den väger mindre och har stöd för simkort (om du har den varianten.

    Jag gick g pay att fungera med min.

    Min galaxy watch 46mm har sjukligt bra battreitid, men jag laddar oavsett alltid på kvällen. Hw2 måste du ladda varje kväll. Missar du det så är det soppatorsk. Du måste också ha den nära 100% innan löpturen - om du lyssna på musik. Speciellt vid stream.