Galaxy Watch LTE, skräp?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av kendobendo, 20 apr 2019.

  1. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Frugan har en OnePlus 5T mobil. Hon har kört Android Wear i flera år med denna mobil. Idag stack hon iväg och köpte Samsung senaste Galaxy Watch LTE. Med denna mobil finns det en companion-app som samsung kallar Galaxy Wearable. Ifrån denna app installerar du alla appar och allt om du vill. Men det viktigaste är att du är hänvisad till denna app för att logga in på ditt "samsung konto". Det är här de roliga uppstår. Du går till sidan accounts och klickar sedan på sign-in (hon har redan ett konto). Här kommer då en vit popup-ruta. Denna är vit och är väl tänkt att innehålla Login / Password och kanske en OK knapp. Men det syns inget. Det kommer inte fram något alls på sidan. Så man är liksom kidnappad av Samsungs buggiga hantering av inloggning.

    Jag har provat:
    Rensa cache. Avinstalla alla Samsung appar. Startat om mobilen. Installera en gammal APK ifrån apkmirror, som dock tvångsuppgraderas när man försöker ansluta till telefonen.
    Kommer verkligen inte förbi denna vita popup-ruta.

    Någon som har samma olyckliga kombo av hårdvara som lyckats komma runt detta problem?
     
  2. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Tydligen samsungs servar som strular. Jag lyckades lura samsungs skräpservar genom att stoppa i mitt AT&T simkort. Då fick jag glädjande nog tillåtelse av den allsmäktige samsung guden lov att prata med loginservarna i USA. Efter de så kunde jag logga in kontot på alla ställen och sedan stoppa i mitt vanliga simkort.

    Detta är efterblivet. Men de är samsung så de är normalstadie. Yes jag är bitter som fan.
     
  3. babydroid

    babydroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    1 393
    Mottagna gillanden:
    285
    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy s9+
    Telefon 2:
    Oneplus 5t
    Platta:
    IPad Pro 11”
    Fast att säga att klockan i sig är skräp när det är mjukvaran och servrar som strular känns ju lite drastiskt kanske.

    Fast å andra sidan så blir jag tokig när saker och ting inte fungerar som dom ska. Slängde ut en laptop genom fönstret för den strulade så jag ska kanske inte säga något ☺️
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Samsungs egna tjänster är fortfarande sisådär. Att inte ta hänsyn till att servern kan ligga nere / inte visa ett felmeddelande om så sker är inget vidare. En rätt grundläggande funktion kan man tycka.
     
    Kristy gillar detta.
  5. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Tyvärr så är det ju faktiskt så det är idag, 2019. Allt är ju en helhet. Det är beroende av att hela econätverket fungerar. Det är ungefär som att du går och köper en ny iphone men kommer hem och apple har stängt av aktiveringsservern. Du har precis köpt världens dyraste pappersvikt. Så att Samsungs servar ligger nere i hela världen över hela påsken förutom i just USA är helt oacceptabelt. Tydligen så är det vanligt problem också ifrån vad jag läser i den längsta rage-tråd jag sett.
    Cannot log into samsung wear app on phone. White ... - Samsung Community - 585282

    Å blev du inte mättad där, så finns även denna.
    Re: Unable to sign in, white blank dialog. - Samsung Community - 586721

    Många som är arga över påsk pga att Samsung som är ett multibiljon-bolag inte lyckas hålla sina login servar online :)
     
  6. kendobendo

    kendobendo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    2 325
    Mottagna gillanden:
    636
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Exakt så känner jag med. En vit ruta är helt oacceptabelt. Ännu mer frapperande blir det när kundtjänsten säger att det är fel på din mobil eller att Samsung inte stödjer alla android mobiler som är dagens moderna ditton. Läs gärna lite ur tråden jag länkade i inlägget ovan. Det finns flera som citerar kundtjänsten där. För att inte nämna hur en Samsung agent på forumet ber användarna att "maila app tillverkaren" när denna är Samsung själva. Nog för det är ett stort företag men de lär väl ha någon form av interna system där de kan kommunicera ifrån forumet till respektive ansvarige.. fast man kanske tar för mycket för givet. :)
     
  7. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Jag hade problemet att jag var tvungen att skrolla ned på den inloggningsrutan för att få fram 'Avbryt' eller 'Logga in' (På min OP6, ej S8)

    Men det är inget liknande ni har?
     
    bernard gillar detta.
  8. SoWErA

    SoWErA Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nä det är inte samma problem..
     
  9. SoWErA

    SoWErA Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma jävla problem köpte också min nu i påsk så otroligt irriterande prövat avinstallera flera gånger rensa cache som dom skrivit innan jag läste dom ville det.. har även provat andra android telefoner ej Samsung med samma problem med undantag för min jobb iPhone som funkar men det är en annan app... Sen känns det rätt trist med tanke på jag har ju inte mina notifikation program på den...

    Otroligt dåligt skött av Samsung på deras sidor forum facebook mm
     
    bernard gillar detta.
  10. Maskinen

    Maskinen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Platta:
    Ipad Pro 9.7
    Jag har problem med att logga in på wifi med min klocka, står bara att inte ip kunde tilldelas. Är det någon annan som stött på detta och eventuellt har löst det?