Xiaomi M365 - hjälp söks - reparation

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Jörgen_A, 24 apr 2019.

  1. Jörgen_A

    Jörgen_A Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, har köpt ett M365, men redan äfter 2 dagar är där fel på den.
    Köpt hos GearBest - gör inte det, för om något är fel och ska repareres på garantien, då ska du själv skicka (och betala) för att skicka det till Spanien (dyrt - för dyrt!). Jag har dock fått en del av prisen refunderat.
    Men nu har jag så ett M365 som inte fungerer och behövar att hitta en som kan reparare det.

    Fel: Batteri är OK, den körer bra när den har ström. Den var laddad 100% och jag körte ca. 4 km. Då var där 80% kvar.
    Äfter 2 timar (deMii var stängt av), visar den bare 4% kvar och det går inte att ladda den.
    Tester den och där är ström på, men elektroniken vett det inte. Vi har kört en del på den, till strömmen är slut.

    Jag har testet liten, och laddar skickar ca. 40V, och spänding på batteri (för det tog slut) var ca. 38V.
    Min teori är, at det är en elektronik-fel som gör, at den inte vill ladda; men jag kan/vil inte själv försöka att fixe det.

    Hoppas att någon här kann hjälpa eller kännar någon som kann.

    Jag kan levera til reparation innom Skåne eller det sydliga Kronoberg.

    /Jörgen
     
  2. Eluvio

    Eluvio Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2019
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    26
    Betalade du med PayPal? Låter som ett fall men kan få hjälp av dem
     
  3. Jörgen_A

    Jörgen_A Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Ja betalt ned PayPal, men dom har rätt när de hänvisar till deres warranty conditions, här står att köpar själv ska betala fragtkostnad för att skicka det till reparation på garantien. Har dock poienterat att dom borde informera om, att där inte finns någon lokale reparatörer, men bara en i Europa.
    Jag hade också haft den stående i 10 dager innan den blev öppnat, då det var en present, så häller inte DOA är aktuelt, tyvär.
    Hoppas bara att hitta en elektronik-nörd som kan fixa den.
    Där är inte mycket elektronik i den, och motherboard m.m. Kann köpas för några få hundra spänn.