Fråga: Amazfit Bip notifikationer?

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av BrorSnor, 30 apr 2019.

  1. BrorSnor

    BrorSnor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    538
    Mottagna gillanden:
    346
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Hej!

    Köpte en Amazfit Bip för några veckor sedan och har lite problem med notifikationer, tänkte höra om någon vet något. Saken är den att när jag har klockan på så vill jag ha notifikationer med vibrationer på, men när jag tar av mig klockan så vill jag framförallt att klockan inte skall vibrera när jag får en notifikation. Sjukt störande när klockan ligger och vibrerar när man ser på tv eller nåt.

    I Mi Fit appen kan jag inte se att det går att ställa in något, enbart på/av för notifikationer, eller på/av enbart notifikationer vid släckt skärm. Eftersom klockan mäter puls så borde den ju kunna avgöra om jag har den på eller inte....?

    Hur funkar andra smartklockor?
    Går det att jobba runt det på något sätt jag inte tänker på? Ja förutom att stänga av klockan eller att gå in i Mi Fit appen för att stänga av notifikationer då? ;)
     
  2. floordust

    floordust Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    55
    Telefon:
    S24

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24
    Inte den bästa lösningen, men du kan alltid slå på/av DND när du tar av/på klockan.
     
    (SiC) gillar detta.
  3. BrorSnor

    BrorSnor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    538
    Mottagna gillanden:
    346
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Skumt, fick aldrig nån notis om att jag fått svar i tråden...

    Ja det är ju en lösning men inte direkt den jag letade efter.

    Tycker det är konstigt alltså men det kanske hänger ihop med priset, den är ju budget.
    Den har ju nån slags "Smart DND" som reagerar på att man sover men det hjälper ju inte i det här fallet.

    Ingen som vet hur andra klockor funkar? Eller hur gör ni andra?