Fråga: Spåra andras telefoner

Diskussion i 'Applikationer' startad av Droid55, 28 jul 2018.

  1. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

    Nej.
     
  2. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
  3. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Det skulle ju innebära att vem som helst kan spåra vem som helst som man har mobilnumret till. Det är granska rejält integritetskränkande, för att inte tala om säkerhetsrisk för personer som kan vara utsatta för hot. Det är med andra ord väldigt bra att det inte finns nåt sånt program.
     
    katho och Kristy gillar detta.
  4. mattias_37

    mattias_37 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2019
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    4
    Dement kanske var ett för stort ord. Men minnet sviker mer och mer. Särskilt kort tidsminnet.
    Än så länge följer min far och mor åts. Han vågar helt enkelt inte lämna henne ensam längre. Som tur är bor dom i en liten stad. Så när hon tappas bort så är hon lätt funnen. Men jag tänker mig under bärplockning och sånt. Sen hon fick en ny höft så blev hon mycket rappare i stegen.

    Hur kan det vara en säkerhetsrisk för personer utsatta för hot? Sitt nummer lämnar man till nära och kära och det är väldigt enkelt att byta nummer.
    Själv är jag för ett storebror samhälle med övervakning överallt och när barn föds ska blodprov tas så dna kan sparas för framtida brottsökningar.

    Fördelen med att använda telefonen är att dom tillhör den äldre generationen som inte accepterar en utgift på 600 kr, inte ens 6 kr skulle dom acceptera. Även om dom själv inte betalar.
    Man kan inte lära gamla hundar att sitta. Lampan i deras ugn har gått sönder och det kostar 1000kr att laga den. Så dom sitter med en fickklampa istället och klagar när brödet blir halvgräddat. Det är inte pga avsaknaden av pengar som dom gör så. Utan den äldre generation mer minns när dom fick 2 kr betalt i timmen. Tror ni förstår mitt dilemma.
     
  5. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Dock lär sådant funka med dator om man vet hur man gör. Har sätt sådant hos YOUTUBE. Dock blir positioneringen inexakt. Radien är ju rätt stor om det är frågan om GSM
     
  6. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Du kan dra ditt strå till stacken genom att sätta upp övervakningskameror hemma och lägga ut dem fullt tillgängligt på Internet.
     
    Mikael8.0 och ingfre gillar detta.
  7. Fredde79

    Fredde79 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0