Smslivräddare

Diskussion i 'Honor 9' startad av 9070, 1 maj 2019.

  1. 9070

    9070 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej
    Har appen SMSlivräddare och är sjukt osäker på hur jag ställer in den för att jag skall kunna vara mottaglig för larm gällande hjärtstopp.
    Behöver få pushnotiser från appen, måste ha platstjänsten aktiv men jag misstänker att appen går ner i viloläge när jag släcker skärmen.
    Vilka inställningar bör jag ha för att kunna ha mest nytta av appen? Har testat med olika men senaste testet så får jag en notis var 15sekund då jag kör bil. Så fort den hittar en ny gps position så får jag en notis, och så skall det ju inte vara
     
  2. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    Jag är SMSLivräddare och har en Huawei P10+. Det viktigaste är att stänga av batterioptimering för appen. Innan jag gjorde det så stängdes den av ibland.
    Den har en persistent notification som visar vilken adress den anser att du är vid som syns när man drar ner notifieringsfältet.

    Att appen går ner i viloläge ska inte påverka notiserna då den ska använda FCM (tidigare GCM) för notifieringar. Dock har jag inte kollat upp det.

    Jag har skickat frågan till dem. Jag upplyste även om att GCM stängs av 29 maj så om de inte migrerat så behöver de börja jobba på det.
     
    bernard och Kristy gillar detta.
  3. e7andy

    e7andy Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 okt 2009
    Inlägg:
    2 350
    Mottagna gillanden:
    833
    Telefon:
    Huawei P10 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10 Plus
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Telefon 3:
    ADP1
    Övrigt:
    LG G Watch R, ChromeCast
    De svarade nu att de använder FCM.
     
    Kristy och bernard gillar detta.