[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 847
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Då måste jag helt enkelt varit på 3g innan eftersom jag upplevt att detta fungerat förut. Känns ju förvisso lite trist att sätta telefonen som default i 3G läge för att fixa samtal/surf samtidigt.
     
  2. swezab

    swezab Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Bara positiva än så länge från min sida
     
  3. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Bara så ni vet har Vimla gjort någon uppgradering av deras chatt så det är för närvarande väldigt svårt att hitta den gröna chattrutan. Chatten har fått en ny design ser det ut som.
     
    chraist och bernard gillar detta.
  4. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 264
    Mottagna gillanden:
    911
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
    Går tillbaka till vimla
     

    Bifogade filer:

    bernard gillar detta.
  5. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Exakt, det där ordnade dom nu när jag påtalade felet. Det var likadant hela eftermiddagen igår.
     
    svenix och bernard gillar detta.
  6. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Det är den 1 maj som man kommer börja förlora data, men det som är konstigt är att man fortfarande inte kan se hur mycket data man faktiskt kommer förlora. När jag frågat supporten om det har man sagt att det ska komma en uppdatering av Mitt Vimla innan 1 maj där man kan se hur mycket data som försvinner. Ett tag fanns det en rubrik som hette "Spara data" på Mitt Vimla som var helt tom, men den har försvunnit igen. Hoppas bara man hinner färdigt med uppdateringen innan 1 maj som utlovat.
     
    Last edited by a moderator: 26 apr 2019
    Fredz gillar detta.
  7. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Det skulle väl vara första gången i Vimla-historien något kommer den tid man har sagt. Men någon gång ska ju alltid vara den första. ;)
     
    svenix och jnsson gillar detta.
  8. Slimey

    Slimey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    622
    Se dom 1 maj? Räkna med tidigast 1 augusti då.
    Man skall alltid lägga på 4-24 månader på deras tidangivelser och istället bli (glatt?) överraskad om det sker tidigare/i tid.
     
  9. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Det är speciellt viktigt att vi kunder kan se hur mycket data man förlorar den 1 maj, för det är första månaden där man kommer förlora störst mängd. Jag har försökt räkna på det för egen del, men det är inte så lätt att räkna ut tyvärr. Hoppas fortfarande att det här ska vara undantaget och att man blir klara med det i tid, det är så pass viktigt att det fungerar.
     
  10. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 439
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Nu visar det sig att man skjutit upp att data förfaller till 1 juni. Inte särskilt överraskande att till och med det blev senare än sagt. Bra för oss, men ännu en försening blir lite löjeväckande.
    Uppdatering kring spara data.
     
    induktion, svenix och inact_0049 gillar detta.
  11. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Ja, vad ska man säga. Tråkigt att det ska behöva bli såhär varje gång. Är det någon här som är med i deras testgrupp? Aldrig hört talas om att det finns en testgrupp.
     
  12. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 287
    Mottagna gillanden:
    7 029
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Ja, Vimla har ju bara haft ett år på sig att förbereda detta men inte ens då lyckas Vimla få ihop det.
     
    induktion gillar detta.
  13. gneken

    gneken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    3 253
    Mottagna gillanden:
    1 704
    Operatör:
    Vimla, Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Tre
    Dock bra att de inte stressar igenom något, hellre en kvalitetssäkrad leverans än massvis med buggar.

    Svårt detta med IT projekt ;)

    Jo, men har svårt att tro att de aktivt jobbat på detta under ett år. Sen när de väl börjat så har nog scopet växt, och testning ger faktiskt mycket bra feedback, och i detta fall ville de ha med förändringar som feedbacken säkert innebar :)


    Vi som slutanvändare får också en månad extra nu innan allt säkert nollas för många ;)
     
  14. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Vimla har fortfarande dålig koll på sina system :)
    Lämnade vimla för länge sen men:
     

    Bifogade filer:

    svenix gillar detta.
  15. doolar

    doolar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    359
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Lite som när jag fick ett fel sms med en bröllopsinbjudan. Hade det varit i närheten hade jag nog osat och dykt upp. Champagne ska ju som bekant vara torr, kall och gratis :)

    Den här tråden är fantastisk, även för mig som aldrig haft Vimla. Det är som att bevittna en tågkrasch i slowmotion med passagerarna överentusiastiska inför stupet där framme! :D
     
    P.F, night77, tooobe och 5 andra gillar detta.
  16. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 287
    Mottagna gillanden:
    7 029
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Ja, Vimla liknar inget annat... ;)
     
    doolar och induktion gillar detta.
  17. tooobe

    tooobe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2012
    Inlägg:
    884
    Mottagna gillanden:
    515
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 7 / Oneplus 8T
    Platta:
    iPad Pro 12,9"
    Ser man Vimla för vad de faktiskt är - en lågprisoperatör, så fungerar de faktiskt väldigt bra. Grundfunktionerna sms, tele och surf funkar utmärkt för mig till ett lågt pris. Problemet är väl att de har haft en alldeles för hög ambitionsnivå som de inte kunna nå upp till, och lovat saker som de sedan inte kunnat hålla.
     
    fryguy, HoardingDragon och katho gillar detta.
  18. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 287
    Mottagna gillanden:
    7 029
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Grundfunktionerna sms, tele och surf har det varit en hel del problem med för vissa som bytt till Vimla 2.0. Dessutom finns det kända fel i Vimla 2.0 som inte åtgärdas på flera månader vilket ger ett mer än amatörmässigt intryck av Vimla.

    Så du har helt rätt i att paradoxen med Vimla är hur de högtflygande visionerna bryts mot den skrala verkligheten. Ett gap som Vimla aldrig lyckats överbrygga trots många löften om bättring.

    Just nu är det troligen dags för en brytningstid inom Vimla. Den VD som varit med sedan starten slutar i mitten på denna månad och sedan träder en ny ledning till. Återstår att se om den lägger om kursen för Vimla. Jag tror som du att Vimla hade mått bättre av att vara en renodlad lågprisoperatör och skippa alla högtflygande planer som ändå kraschlandar.
     
    tooobe gillar detta.
  19. Slimey

    Slimey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    622
    Hur fungerar Vimla (1.0) i UK? Någon viss operatör som fungerar bättre/sämre?
    Har en kort mellanlandning där nästa vecka och det vore smidigt att slippa använda flygplats-wifi om Vimla fungerar.
     
  20. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    Var där i somras. Slutade med att jag fick be mitt resesällskap, en holländare, att skapa en mobil hotspot och dela ut den till mig så att jag iallafall kunde skicka hem en bild till min fru. Säger inte att Vimla var totalt kasst eller så men.... ;)
     
    svenix gillar detta.