Diskussion: Värdeminskning och andrahandsvärden - Icke hållbart!

Diskussion i 'Allmänt' startad av Nevgh, 7 maj 2019.

  1. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Använder man både som mig så är det ett icke-problem, man får ta smällen med appar en gång. Och köra Googles tjänster som finns och funkar oavsett plattform, bara att hoppa hejvilt. :)

    Känner mig inte speciellt dum heller. ;)

    Sen handlar det väl mycket om pengar och det orkar jag inte bry mig om heller. Vill man ha något så är det bara att köpa, om man har pengar. Då är andrahandsvärdet ointressant det med.
     
    dannejanne gillar detta.
  2. Snaqejack01

    Snaqejack01 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2015
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    30
    Men ifall folk som inte har råd att köpa en helt ny Apple produkt också låter bli att betala överpris för en äldre Apple produkt så måste ju priserna sjunka eftersom säljaren inte får sålt sin telefon.

    Min sambo är livrädd, hon har en helt ny Huawei P30 oöppnad i kartong här hemma som hon ska börja använda efter att ha haft iPhone sedan alltid typ, men i dagsläget brukar ju tillverkarna erbjuda smidiga lösningar att i alla fall gå ifrån iOS >Android, vet inte hur bra Apple är på att erbjuda liknande då jag inte äger och aldrig mer kommer äga en Apple produkt.
     
  3. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Vissa butiker har importerade varianter så därför kan priset variera. S10an går ju fortfarande för 9500 i de flesta normala butiker.

    Men ja flaggskeppet från Samsung kan du nästan alltid få ca 2-3k billigare i en sommarkampanj.

    Vet inte om man ska se det som positivt eller negativt.
    Är man early adopter gynnas man av att köpa en iPhone.
    Annars är det väll bättre kunna köpa en mobil billigare några månader senare?

    Samsung skulle ju älska att inte sänka priset. Men sånna kampanjer är fortfarande det mest effektiva sättet att locka folk som bara vill köpa iPhone.
     
    eastbound gillar detta.