Recension: UMIDIGI S3 Pro | Informative Review | Helio P70, 48MP Camera, Waterdrop-Notch

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av s7yler, 15 maj 2019.

  1. s7yler

    s7yler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2016
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    119
    Telefon:
    Honor 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 7
    Telefon 2:
    OnePlus X
    Telefon 3:
    Leagoo Elite 1
    Full Video Review (in English):

    (Firmware V1.0_20190419_20190430-2205)
    (Android 9 / Security patch level: 5/3 2019)

    Unboxing (with no comments)


    In the Review video I also show the Network Band Modes and Devices Property
    AnTuTu Score: 144.441
    Project treble is supported!

    Camera samples
    Bokeh1.jpg Bokeh2.jpg IMG_20190424_191534_4.jpg

    Update 18-5-2019: (thank you "schafxp2015" for the tip)
    You want better camera quality? then install "Snap Camera". Go to "Settings" and then "Other" and set "Use Camera2 API" to on. Using API2 will disable the annoying denoiser and give more detailed pictures.
    Here a comparison https://bit.ly/2Yu08um with API2 off, on and on with night scene.
    Full HiRes pictures for comparison can be downloaded here API2offAuto_by_s7yler

    S3 Pro specifications
    ● Display: 6.3 inch, 2340 x 1080 FHD+ Screen
    ● Waterdrop Notch
    ● Ceramic cover/alloy frame
    ● CPU: Helio P70 Octa Core 2.1GHz
    ● GPU: ARM Mali G72 MP3 900MHz
    ● Android 9.0 Pie with OTA support
    ● 6GB RAM / 128GB ROM
    ● Camera: 48MP+12 rear + 20MP front
    ● NFC that works with Google Pay
    ● Proximity Sensor, E-compass, Gyroscope
    ● Face ID + Fingerprint Sensor (rear)
    ● Lift to wake (there's no notification LED)
    ● Dual SIM: 2xNano SIM card tray/TF card (Hybrid Tray)
    ● 5150mAh Built-in Battery + Battery % Icon
    ● GPS, A-GPS, Glonass, Beidou
    ● Bluetooth: 4.2 + 3.5mm headphonejack
    ● Global bands & Dual 4G VoLTE
    ● GSM: B2 / 3 / 5 / 8
    ● WCDMA: B1 / 2 / 4 / 5 / 6 / 8 / 19
    ● TDD-LTE: B34 / 38 / 39 / 40 / 41
    ● FDD-LTE: B1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 7 / 8 / 12 / 13 / 17
    ● FDD-LTE: 18 / 19 / 20 / 25 / 26 / 28A / 28B

    UMIDIGI S3 Pro.jpg
     
    Last edited: 18 maj 2019
    kabel87, dalton, chraist och 1 annan gillar detta.
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Den känns väldigt gammal nu när OnePlus 7 Pro kommit. De får hitta på något nytt.
     
  3. s7yler

    s7yler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2016
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    119
    Telefon:
    Honor 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 7
    Telefon 2:
    OnePlus X
    Telefon 3:
    Leagoo Elite 1
    Well, the OnePlus 7 (none pro) is still using the same similar design, so the design is not that old. The OnePlus 7 Pro also cost much much more, so not quite fair to compare it with a phone to 1/3 the price.
     
    kabel87 och Ekman gillar detta.
  4. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Visst, men när Umidigi S3 Pro presenterades första gången så kändes den ny och intressant. Nu känns den bara trött och gammal. Sorry.
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Att jämföra mot OP7 Pro här känns verkligen apart. Detta är en midrangetelefon. Men för närmare 3000 kr känns den definitivt inte prisvärd men det har inte med OP att göra alls. Vad är poängen med garageföretag som Umidigi om deras lurar är mycket dyrare än lurar från Xiaomi, Meizu och Oppo? Tar mycket hellre valfri telefon runt $200 från dessa företag än S3 Pro.
     
    flat7, Ekman och katho gillar detta.
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag ska förklara, när jag först läste om Umidigi S3 Pro så lät den spännande och aktuell, jag var sugen på ett inköp. Men tiden har gått och specifikationerna är inte lika imponerande längre, OP7Pro är så mycket längre fram i utvecklingen att Umidigi S3 Pro känns obsolet. Tiden har gjort modellen gammal och ointressant.
     
  7. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Problemet med umi er at softwaren er dårlig og full av feil, og de slipper aldri mer enn 2-3 oppdateringer så blir modellen glemt. Hardwaremessig er de helt ok.

    Bare se på s3 pro f eks som ikke engang har autofokus når man filmer med kamera.

    Nei gi meg heller en redmi note 7 til 200$. Da får jeg noe jeg kan stole på
     
    flipp gillar detta.
  8. s7yler

    s7yler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2016
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    119
    Telefon:
    Honor 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 7
    Telefon 2:
    OnePlus X
    Telefon 3:
    Leagoo Elite 1
    Redmi Note 7 = No NFC = No Google Pay
    Sure, Xiaomi are pretty good but they are also not perfect. Not at all, I've owned over 10 different Xiaomi phones in the past (first was Xiaomi Mi2 in 2013)..... Xiaomi also started as a small brand, and in the beginning called China copycats. Now they are big, and can do better phones. But I still give smaller brands a chance.
     
    Last edited: 16 maj 2019
    kabel87 och dalton gillar detta.
  9. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Delvis enig, min første xiaomi var en note 3 vel. Mye var dårlig, men xiaomi har gitt langt flere software updates på sine telefoner selv når de var "små" enn det umidigi har gjort.

    Ja er synd med mangel på NFC. Men man kan jo se på f.eks MI 9 SE som starter på ca $300, da får man NFC og amoled skjerm.
     
    katho gillar detta.
  10. s7yler

    s7yler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2016
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    119
    Telefon:
    Honor 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 7
    Telefon 2:
    OnePlus X
    Telefon 3:
    Leagoo Elite 1
    Yeah but the MI9 SE has a much smaller battery (3070 vs. 5150), no 3.5mm headphonejack, no microSD card support, smaller screen (5.97 vs. 6.3), etc.

    But yes it may have better updates, better screen, a better name, scores around 50K more in Antutu, etc.

    But in the end you can't have it all... no phone is perfect, and in the end it all goes down to personal preferences and what's important for the individual user.

    And the MI9 SE costs around €50 more than the S3 Pro. Still extra money on top.
     
    Last edited: 16 maj 2019
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det som framför allt får mig att skippa Umi är deras dåliga rykte. Har läst massor med problem med deras telefoner och även att de tidigare ljugit i sin marknadsföring. Känns inte som ett seriöst företag man kan lita på. Ett annat problem är att de använder Helio P70. T.ex. innebär det att Google Camera Modden inte kommer att fungera. Den fungerar bra på nästan alla telefoner från Xiaomi. Det känns som en enorm chansning att köpa den här telefonen trots att den inte bjuder på några större fördelar annat än NFC och ett stort batteri, "high risk low reward".
     
  12. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    The only problem I have with UMI is that they doesn't want to improve their phones by updating the SW in the long run, after 3-4 months the focus is to hype up the newest model they just released, the phones released 3-4 months ago are forgotten.

    The hardware is for the most part very good, beside the poor fingerprint reader that only works 50% of the time. GRRRRR.

    If I could buy an UMI phone and know that in a year I'd still get updates/at least security patches like every 3rd month or so I would highly recommend them.
     
  13. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    För några år sedan köpte jag en umi plus. Aldrig mer umi för mig efter det. Lag,dåligt optimerad, dålig gps... de kanske är värda en andra chans men jag har inte glömt hur kassa de var förut. Samma liga som doogee.
     
    flipp gillar detta.
  14. s7yler

    s7yler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2016
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    119
    Telefon:
    Honor 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 7
    Telefon 2:
    OnePlus X
    Telefon 3:
    Leagoo Elite 1
    UMI some years ago and UMIDIGI today is not the same. Also the people/team behind is different. Statements like "it has bad GPS" shows that you never tried the latest UMIDIGI phones, because the GPS on these is absolute on level with flagship phones, and can be used with Google Map Navi with no issues.

    Your right about that years ago GPS was horrible on most Mediatek phones. But the GPS on the UMIDIGI phones have improved a lot since then. And if you check other reviews on the net about this, they will all confirm what I'm saying.

    Regarding the support and updates in the long run, yes I also agree with that. But they are a small company and small company's don't have the same resources and money as the big ones like Samsung, LG, etc. There's a reason why a Samsung phone is so expensive, they calculate costs for support, high quality control etc. in it. With budget phone they don't.

    But the phone supports Project Treble. Which means that Project Treble GSI ROMs will work on the phone. Like confirmed on the UMIDIGI F1 here
    [psa] [umidigi f1] [gsi] project treble works!!

    Xiaomi also don't really offer customer support in EU, but they have built up a big fan base, and have many external developers, so they have good resources to release many updates, which is a big plus for them and their brand. But not everyone like MIUI, and Xiaomi did also in the past release quite bad models, not every phone from them was always super.

    Currently there seems to be mixed statements from users on the net. Some say that the latest UMIDIGI phones are very good for the price, while others hate them because they received a faulty device or have bad experiences from previous UMI models. Buying a budget phone is always a gamble, but if you buy it via Amazon I would say it should be pretty safe, also regarding the warranty. Because they don't want to mess with Amazon.

    I'm not really for or against UMIDIGI, but I like to test their devices and give the smaller brands a chance. My daily driver is a OnePlus 6T as I'm a fan of Oxygen OS and I like the hardware switch on the side.
     
    Last edited: 18 maj 2019
    IRONMIKE och flipp gillar detta.
  15. s7yler

    s7yler Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2016
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    119
    Telefon:
    Honor 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 7
    Telefon 2:
    OnePlus X
    Telefon 3:
    Leagoo Elite 1
    If you use Snap Cam autofocus will work fine when you film. And if you turn API2 on it will also give better picture quality.

    Here's a night photo shot with Snap Cam with API2 on, denoiser off and Night Scene mode.

    https://bit.ly/2w34nkr
     
    IRONMIKE gillar detta.
  16. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Även om jag och flera andra har en skeptisk inställning till umidigi ska du ha mycket beröm för dina tester och sättet du skriver på här. Det finns många youtubers som gör väldigt okritiska tester av telefoner från småföretag som umidigi och dessa tester fungerar mest som förtäckt reklam. Dock tycker jag dina tester håller en högre nivå.
     
    Last edited: 19 maj 2019
    flat7, IRONMIKE och s7yler gillar detta.
  17. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Da fikk jeg min S3 PRO, hentet den for 2 timer siden.

    Bestilt 17. mars (ETA sendetid ved bestilling 28. Mars), sendt 27. April. Mottatt 20. Mai.

    Førsteinntrykk; Meget god byggekvalitet. Fingeravtrykksleseren virker mye bedre enn på F1, 100% treff så langt, mot 40% treffrate på F1.
    Programvareoppdateringen er ganske misvisende som vanlig med UMI, står man må ha 30% batteri, dette stemmer ikke, oppdateringen nekter å starte med mindre man har 90%+ batteri, samme som på F1.
    Det er også rart at det ikke ligger snarvei til kamera app på hjemmeskjermen som standard, må sveipe opp for å se alle apper og lete den frem, første telefon jeg har måttet gjøre det på.
    Tatt et par kjappe bilder og kvaliteten er "ok" en del støy men klart brukbar i dagslys, men et stykke unna det sensoren er kapabel til. Synd at det ikke finnes ett gcam alternativ for mediatek baserte telefoner, dette kunne helt klart forbedret bildekvaliteten.
     
    flipp gillar detta.
  18. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Her er et greit eksempel på at UMIDIGI har dårligere kameraytelse enn forventet:

    Først bilde tatt med en tilsvarende priset telefon (Poco F1)
    pocof1flower.jpg
    Et naturlig bilde, kanskje litt mørkt men inneholder bra med detaljer.

    Så ett bilde tatt med S3 PRO:
    s3proflower.jpg
    Bildet er for lyst og man mister alt av detaljer på blomsten, tok 3 bilder, 2 ved å prøve å manuelt fokusere på blomsten. Dette ble det beste, men det er langt fra bra.

    Edit: legger også ved et bilde fra langt billigere Redmi Note 5 PRO:
    rn5flower.jpg
    Helt greit resultat i forhold til pris/alder på TLF, tror jeg betalte 169$ for den.
     
    Last edited: 21 maj 2019
  19. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Bilde av en forvokst tujahekk.

    Først pocoF1
    pocotuja.jpg
    Trykk for stort bilde. Mye detaljer og korrekte farger.

    S3 PRO:
    s3tuja.jpg
    Trykk for stort bilde. Vanskelig å se de forskjellige fargenyansene i hekken og det er langt mindre detaljer samt at bildet føles unaturlig.

    Edit:
    bilde fra Redmi Note 5 PRO:
    rn5tuja.jpg
    Ligger bak pocophone, men har fremdeles mer detaljer enn S3 PRO, fargemessig ligger det nærmere S3 PRO dog.
     
    Last edited: 21 maj 2019
  20. JorgeFabian

    JorgeFabian Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F1
    Testa Snap Camera, kostar 20 SEK, gör din kamera mycket bättre.
    Har själv en Umi s3 pro och det är otrolig skillnad på den vanliga kamera-appen och Snap Camera.
    /Oscar