OnePlus 7 Pro reviews / unboxings

Diskussion i 'OnePlus 7 Pro - Allmänt' startad av MrJiM, 14 maj 2019.

  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Samsung har fantastisk hårdvara, det är mjukvaran som är problemet. Sen så om jag kan välja skärm med hål eller utan hål. Ja, då är det ett enkelt val. Men även Samsung har ju mobiler med popup kamera och utan hål för den som vill.
     
  2. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Jag vet det låter som att jag borde köpa S10 med SD855. Men jag ska ge en grotesk stor mobil en sista chans. Kommer förmodligen inte förlora pengar om jag säljer den nån vecka efter. Har som sagt bokat loot crate editon. Jag tycker min S9 plus är förjävla stor och 7 pro är ju ännu större.
     
  3. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Du kanske borde köpa en Galaxy Fold :teeth:
     
  4. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Hehehe jag är mer inne på nästa iPhone om de lyckas med kamerorna. :D
     
  5. Jontelitokd

    Jontelitokd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    372
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2
    Telefon 2:
    Samsung S10+
    När testade du en samsung senast? Min S10+ är snabbare än min gamla 6T, ser inget problem med oneui.. kan köpa att min s4 från jesus tid inte var den bästa, men 2019 nu, saker har ändrats. Du har bevisat för oss alla att du är OP fanboy, släpp diskussionerna och inse att vi tycker olika.
     
    pmugghc gillar detta.
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag testade en Samsung S10 senast igår. Sluta med dina personliga påhopp, det är inte bara smaklöst, det är även emot forumreglerna.

    Samsung har fortfarande en massa dynga i sin mjukvara, det har inte förändrats. Det har minskat, men det är fortfarande massor av oönskad mjukvara i mobilerna som kommer ifrån Samsung.

    OnePlus mjukvara är å andra sidan extremt slimmad och syftet är att vara så snabb, smidig och enkel som det bara är möjligt. Det lyckas OnePlus alldeles utmärkt med.

    Till denna slimmade mjukvara har man nu alltså 90hz, 2K skärm, UFC 3.0! .. Mumma + mumma, extra med grädde på!

    Samsung hänger inte med och det gör ingen annan heller. OnePlus 7 Pro är just nu det bästa som finns att köpa.
     
    Last edited: 15 maj 2019
  7. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    vad är oneplus bäst på då ? inte är det kamera eller display eller batteritid, sen läser man hur nokia och oneplus ligger högst på att aggressivt stänga ner appar så så bra är deras mjukvara lol mao överskattad.. nej denna telefon är knappast den bästa, vilket löjligt påstående, har läst många som är besvikna den inte ens har trådlös laddning eller ip klassning, och ändå har dom mage att säga att den skulle bli för dyr då, för den är billig nu då eller ? vad hände med flagship killer prices då ? lol... dom blev giriga helt enkelt och konsumenter får betala ett högt pris på en made in china telefon tyvärr..

    samsung har skärpt till sig ordentligt, s10+ som jag kör är riktigt snabb, har inget att klaga på i princip, enda jag kan sakna är led dioden typ men thats it, skulle inte ens ta 5 oneplus byte mote in s10+
     
    pmugghc gillar detta.
  8. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    OnePlus är bäst på hastighet, mjukvara och display om vi pratar om OnePlus 7 Pro.

    Om vi pratar om OnePlus överlag så är de bäst på mjukvara och hastighet, men de är även kända för att vara prisvärda.

    Samsung har skärpt till sig, absolut. Men de är fortfarande mil ifrån OnePlus slimmade OS, det är inte ens nära.

    Man är nöjd med Samsung tills man använder en OnePlus, då vill man inte ha en Samsung längre.
     
    Last edited by a moderator: 16 maj 2019
  9. rince0r

    rince0r Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    774
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Konstigt, jag föredrar OneUI framför OxygenOS. Måste vara fel på mig.
     
    pmugghc, katho, P.F och 2 andra gillar detta.
  10. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Inte alls, det finns ju saker som Samsungs mjukvara har som OnePlus saknar. Men vad gäller hastighet så kommer Samsung alltid att komma sist och det var hastighet som vi diskuterade.

    Om hastighet inte är en prioritet så kan man använda Samsungs mjukvara med en massa bloatware, varför inte?
     
    Last edited: 15 maj 2019
  11. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Jag tycker helt tvärtom faktiskt. Samsung har med sina kompletta mobiler, sitt nya slipade gränssnitt och Samsung pay dragit ifrån ganska rejält inom androidvärlden. Op saknar officiell IP klassning vilket hade hindrat mig att spela in videos när jag åkte rutschkana in i poolen med min dotter i Alanya förra veckan. Bara en sån sak ;)
     
    pmugghc, katho, Jontelitokd och 3 andra gillar detta.
  12. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Nu är det ju inte IP-klassningen som avgör om mobilen tål vatten eller inte. Det är vad mobilen faktiskt klarar och där ligger OnePlus 7 Pro väldigt bra till, den klarar sig under vatten under lång tid, det är testat.

    Samsung har en skärm med hål i och 60hz. OnePlus 7 Pro har en skärm med 90hz utan hål.

    Samsung har minnen med UFC 2.0 och OnePlus 7 Pro har minnen med UFC 3.0, 87% snabbare minne.

    Samsung ligger långt efter.
     
  13. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Samsung har 3.5 mm jack, OFFICIELL IP-klassning, plats för SD-kort, trådlös laddning och möjlighet att betala kontaktlöst på gamla terminaler med MST.
    Frågan är vilka som ligger långt efter...
     
    pmugghc, spigen, katho och 3 andra gillar detta.
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Samsung har sina fördelar, det råder ingen som helst tvekan om det. Så då får man bestämma sig för vilka egenskaper man prioriterar.

    IP-klassning ger jag dock ingenting för, vad är fördelen med det?
     
  15. Droid96

    Droid96 Guest

    Nu kommer säkert vissa av er sätta kaffet i halsen och säga, “Det kom ju från rätt person”.

    Sluta hänga upp er på tillverkare. Det är helt lönlöst att diskutera om Samsung eller Oneplus gör bäst telefoner. Det finns inget generellt svar på den frågan. Däremot kan man fundera: “Hur vill jag att min telefon hjälper mig genom dagen?” På den frågan finns ett svar som är unikt för varje användare.

    Nisse gillar skärmkanter för det gör det enklare att hålla i telefonen. Han hör dåligt och behöver stereohögtalare för att lättare kunna förstå vad som sägs när han kollar nyheterna på SVT Play. Ansiktsigenkänning och sånt gillar han inte. Han är kameraskygg. iPhone 8 Plus gör honom nöjd.

    Anders har kört Linux i hela sitt liv och är van att kunna anpassa allt efter egna behov och önskemål. Notchar och skärmhål är djävulens påfund. Han är inte intresserad av fotografi så kamerans kvalitet är inte det viktigaste men givetvis måste den vara bra. Prestanda är mycket viktigt, lagg får honom att flippa ur. Han väljer en Oneplus 7 Pro och älskar den.

    Ulrika fotograferar hela tiden. Vad mobilen kan göra i övrigt spelar inte så stor roll. Det viktiga är att hon har full kontroll över kameran och har tillgång till bra hårdvara för att fånga olika motiv. P30 Pro med 0.6x, 1x, 5x och PRO-läge är en dröm för henne!

    Anna har en Macbook och vill gärna kunna använda flera av telefonens funktioner även där. Hon bryr sig inte så mycket om att ha full anpassningsbarhet i hur telefonen funkar, hon ser helst att någon annan har trimmat in det så att det funkar bra i de flesta situationer. Foto är däremot ett intresse och kamerans kvalitet är viktig, därför har hon en iPhone Xs som gör hennes liv enklare.

    Bertil ser dåligt och vill kunna använda en stor skärm till sin telefon. Han är ganska ointresserad av teknik och ser det som en stor fördel att han bara behöver ha en enhet som löser alla problem. Han är musikälskare och har ett par Sennheiser HD600 som han inte vill skiljas från. En Samsung S10 med Dex och 3,5mm-uttag löser alla hans problem.

    Petra älskar att teckna och vill gärna göra det när hon sitter på tunnelbanan till och från jobbet. Hon är också webbutvecklare för mobila appar och skickar många skärmdumpar till kollegor. Att kunna rita på dessa gör hennes vardag enklare. Hon skulle aldrig kunna leva utan sin Note 9.

    Björn vill bara ha nåt som funkar och som han kan läsa mail och surfa på. Den får absolut inte kosta mer än 4000 och ska gärna hålla många år. En ny iPhone 6S Plus från Netonnet är perfekt.

    Malin tar många bilder men har inget tålamod för att efterbehandla dem så de ska bli så bra som möjligt direkt. Kamerans egenskaper i dåligt ljus är extra viktiga eftersom hon gillar att promenera på natten. Hon har ett par Bose QC35 med aktiv brusreducering och bluetooth, så 3.5mm-uttag är inte så viktigt. Hon använder PC och vill inte bli beroende av en specifik tillverkares ekosystem. Hon kunde inte vara nöjdare med sin Pixel 3.

    Världen är inte svartvit.
     
    Dins, Taskman, kissidor och 6 andra gillar detta.
  16. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Här finns en seriös jämförelse med plus och minus för båda alternativen. Titta:


    View: https://www.youtube.com/watch?v=Pa4m6gpUSMU
     
  17. Droid65

    Droid65 Guest

    Det finns en tråd om op vs Samsung. Käbbel..
     
  18. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Ja, Samsung är ju fullständigt ointressant när man letar efter en ny mobil, lite som iphone faktiskt. Man vill ju ha riktiga mobiler. Låt oss prata om OnePlus 7 Pro kameror istället.


    View: https://www.youtube.com/watch?v=e7HSUkBu_U4
     
    Last edited: 16 maj 2019
  19. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 826
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Bara att acceptera! Sluta tjafsa nu! [​IMG]
     
    kissidor, R3b0rn, Ara och 2 andra gillar detta.
  20. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Vad menar du att Samsung och iPhone är ointressant? Det finns noll garantier att jag behåller 7 pro för den är groteskt stor. Stor möjlighet att jag kommer skaffa en SD855 Galaxy S10 istället. Och om apple skärper till sig när det kommer till kameran så blir det köpa iPhone XI när den kommer i september.

    En riktig mobil är inte surfplatta stor.