Diskussion: Blitzwolf BW-FYE

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Swedroid, 26 dec 2018.

  1. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Verkar möta min kravbild bra tycker jag.
    Skall bli spännande att testa när de anländer.

    Trevligt också om volymskontroll läggs till framöver.

    Jag skapar en egen tråd för dem när de anländer.
     
    Droid82 gillar detta.
  2. M203

    M203 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    680
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Ser fram mot recension. Har Blitzwolf FYE5 vilka jag är nöjd med till det priset men klart man vill prova annat.
     
    Mindir och Droid82 gillar detta.
  3. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Nya Blitzwolf TWS lurar har anlänt:

    Model:BW-FYE3S

    BlitzWolf® BW-FYE3S Bluetooth V5.0 Rechargeable True Wireless Earbuds with Digital Power Display, 2600mAh Power Charger, Touch-sensitive Control, IPX6 Waterproof

    Model:BW-FYE6

    BlitzWolf® BW-FYE6 bluetooth V5.0 Long Handle Truly Wireless Earbuds with Fashionable Design, Digital Power Display, Graphene Diaphragm, Tap Control, IPX6 Waterproof, Type-C Charging Port

    Fortsätter tyvärr med samma leverantör av chipset sedan tidigare och QCM lyser med sin frånvaro...

    BW-FYE6 verkar intressant då de använder sig av ett nytt chipset från Airoha: AB1536

    Tittar man på Airohas hemsida listar de AB1533 så förmodar att AB1536 borde vara något liknande.

    絡達科技股份有限公司(Airoha Technology Corp.)

    AB1533 verkar stödja HD Audio vilket inte de tidigare chipseten verkar ha gjort som man kan nog utgå från att AB1536 också gör det.
    Även Echo cancellation och ANC i någon from verkar finnas på plats.

    Så hade varit intressant att se om det är bättre ljudkvalitet i de här TWS lurarna i förhållande till de tidigare modellerna.
    Borde vara det om man bara studerar de olika chipseten.

    USB - C laddning, % digital ladd indikation, IP6 klassning, touchkontroll samt High-end Graphene audio (?) - Börjar ta sig. :-)

    Dock verkar batteriet i själva hörlurarna vara mindre än tidigare.
    35mAh mot tidigare 40mAh eller rent av 50mAh så troligen inte så bra batteritid i dem. Även kanske HD Audio etc drar mer ström än tidigare också.
    Så hade varit intressant att förstå om detta är ett problem eller inte när man lyssnar på musik eller kollar video etc.

    Vill man beställa finns det här för 384 kronor + eventuella avgifter vilket låter prisvärt.

    Kr383.87 20% BlitzWolf® BW-FYE6 TWS Wireless bluetooth 5.0 Earphone Graphene Digital Display Tap Control Type-C Bilateral Call Headphone Earphones & Speakers from Mobile Phones & Accessories on banggood.com


    BW-FYE3S känns inte som någon uppgradering direkt mot de andra TWS lurarna då de kör vidare på ett äldre chipset.
     
    Last edited: 10 jul 2019
  4. Page03

    Page03 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2015
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 13
    Telefon 2:
    Iphone 13 mini
    Platta:
    iPad Pro 12.9, iPad gen 9
    Övrigt:
    ATV, Chromecast, Android TV
    Har ett par BW-FYE2 och tycker att det är väldigt låg utvolym på dom. Måste köra på max för att höra nånting, i princip. Är det bara jag som har det problemet, och är det nån som har nåt tips för att höja utnivån?
    Jag har provat att ta bort kopplingen, jacka in ett par trådbundna lurar, höjt till max, och sen kopplat ihop dom igen enligt nåt äldre tips här på forumet. Gjorde ingen skillnad..
     
  5. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Har inte provat FYE2 dock har just FYE2 ett annat chipset än de andra: BES20001Z.
    Vet inte vem det kommer ifrån.
    Verkar inte vara Airoha åtminstone som används flitigt i de andra Blitzwolf produkterna.
    Så kan ha något att göra med det kanske.
    Har själv haft FYE1 och FYE5.
     
  6. Kiddy

    Kiddy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    1 150
    Mottagna gillanden:
    392

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem med mina FYE-2 och inte hittat en lösning.
    Måste också köra på max för att höra något.
     
  7. Page03

    Page03 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2015
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    233
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    iPhone 13
    Telefon 2:
    Iphone 13 mini
    Platta:
    iPad Pro 12.9, iPad gen 9
    Övrigt:
    ATV, Chromecast, Android TV
    Då är det nog en feature, inte en bug :( Trist på så smidiga prylar annars..
     
  8. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 265
    Mottagna gillanden:
    1 246

    MINA ENHETER

    Tjejen har ett par FYE-2 hemma och vi undrar om man kan köra någon uppdatering på den? Hon har lite problem med att den vägrar stänga av sig när man har lagt ner den i lådan.
     
  9. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Fick hem mina bw-fye2 idag.
    Måste vara något fel på dom för det är ingen bass alls. Eller är det någon inställning?
     
  10. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Då var det dax för ännu en Blitzwolf TWS: BW-FYE8

    BlitzWolf® BW-FYE8 bluetooth V5.0 QCC3020 Long Handle Truly Wireless Earbuds with Dual Dynamic Driver, Graphene Diaphragm, Independent L/R, Elegant Style, Touch Control and IPX5 Waterproof

    Den här som sagt äntligen QCM hårdvara i sig då den bygger på QCC3020.
    Det medför att Apt-X stödet finns på plats.

    Så min förhoppning är att detta kan vara en väldigt trevlig produkt i förhållande till sin prisbild.
    Tycker Blitzwolf slarvat en hel del med många av sina FYE produkter men förhoppningsvis kan pricka rätt på en del punkter med den här produkten.

    Förhoppningsvis inget videolag samt trevligt med IP klassning på plats också.
    Blir spännande att se hur de här sitter i örat samt framför allt hur de låter.

    Lade in en preorder hos Banggood av ren nyfikenhet. :-)
     
  11. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Kom idag. :-)

    Återkommer efter helgen med input.
     

    Bifogade filer:

  12. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    BlitzWolf® BW-FYE8 bluetooth V5.0 QCC3020 Long Handle Truly Wireless Earbuds with Dual Dynamic Driver, Graphene Diaphragm, Independent L/R, Elegant Style, Touch Control and IPX5 Waterproof

    Har nu testat av FYE8 och jämför de 1MORE som jag använt senast. (Samma QCM chipset i båda)

    Stylish True Wireless In-Ear Headphones (E1026BT-I)

    Samt även lite jämförelse med BW-FYE1 och BW-FYE5 som jag använt mig av tidigare men tyckte att de hade för stora brister.

    • Bra ljudnivå – Högre än på 1MORE. Brukar ha på max men fick nu sänka lite och spela på 80-90% istället.
    • Ljudkvalité – Känns likvärt med 1MORE tycker jag. Varken bättre eller sämre. Dubbla drivare i Bltizwolfs vet inte om jag märker något speciellt av det som sagt.
    • På någon av de tidigare FYEs låt det bättre om man vred ner huvudet mot marken. Nu inget sådant kvar alls vilket är trevligt.
    • Samtalskvalité – Verkar helt OK. Testade och ringa min fru och hon hörde mig bra och jag hörde henne bra. CVC och DSP hjälper säkert till här. Likvärdigt som 1MORE tycker jag.
    • BT koppling – Verkar bra. Inte haft några lagg när jag varit ute och gått med hunden i helgen. Mössa på och telefonen i bröstfickan på jackan. Likvärdigt med 1MORE som jag också upplevde som stabil. BT5.0 hjälper förhoppningvis till här.
    • Audio sync och lagg i video - Verkar synka helt OK. Mycket bättre än de tidigare Bltizwolf FYE som jag haft tidigare som inte var alls bra här. QCM gör sitt här förmodar jag. Inga problem alls att titta på youtube etc.
    • Touchknappen gillar jag inte riktigt. Bättre med fysik knapp på ovansidan. Lätt man kommer åt touchknappen när man vill rätta till hörlurarna samt lite fördröjning från knapptryckning till respons. Dock bra med en litet ljudpip så man vet att något händer där efter, men ännu hellre en snabbare respons efter tryckning. Föredrar 1MOREs fysiska knapp.
    • De här är tjockare och längre än IPODs. Dock tycker jag de satt fint och upplevde inte dem som för stora i mina öron. Svara färgen kan ju vara en nackdel om man råkar tappa en när det är mörkt ute etc. Dock lite coolt också med svart i förhållande till alla vita IPODS och dess kopior.
    • Bra med engelska som röst. 1MORE bara kinesiska.
    • Rejält ladd case 500mA dock för stort tycker jag. Lite stora att ta med i jeansfickan etc. Hade hellre sett 300-350mA i ett mindre ladd case.
    • Tydligt LED indikator för ladd caset. Öppna locken om man inte har lurar i och se batteritiden som finns kvar. Under laddning blinkar de tills alla är tända. Har man hörlurar i caset som behöver laddas lyser de två yttersta LEDarna för att visa att hörlurarna laddas upp. Släcks sedan när hörlurarna är uppladdade.
    • Micro USB – Svårt att begära mer i den här prisklassen.
    • IPX klassning på plats vilket är bra för träning och liknande.
    • Testade att koppla ihop både telefonen och min Z4 platta men det gick inte. Tar bara en enhet i taget och ingen info i manualen hur man gör för att multipoint skall fungera. Samma som för 1MORE. Såg dock någon video på Youtube där någon sitter med telefonen och plattan ihopkopplade samtidigt.

    Bilderna nedan jämför med en IPOD samt med 1MOREs laddcase

    Summering: För runt 350 kronor känns det som man får väldigt mycket för pengarna.
    Bra instegsmodell för för folk som vill ha TWS lurar men vill inte betala för mycket samt tittar mycket på youtube etc.

    Tror faktiskt jag lägger mina 1MORE på hyllan ett tag och kör vidare på de här ett tag.
    Vill också testa FYE8 under ett träningspass och se hur de sitter samt hur uppkopplingen beter sig.

    Har lämnat över FYE8 till audio killarna på jobbet som har ett känsligare öra än vad jag har samt jobbar med tuning av headset etc så alltid intressant att se vad de tycker.
    De tyckte FYE1 var hyfsad, dissade FYE5 och gillade 1MORE. :-)
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 28 jan 2020
    ASR, danielsson och Roggert gillar detta.
  13. danielsson

    danielsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej
    Vad tyckte killarna på jobbet om ljudet?
    (Har beställt ett par men är nyfiken:-) )
     
  14. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    De tyckte de var bättre än de andra BYE som de fått provlyssna men 1MORE bättre.
     
  15. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Då är Blitzwolf på gång med tre nya TWSer igen.

    BW-FYE9

    BlitzWolf® BW-FYE9 Half-in-ear bluetooth V5.0 TWS with 14.2mm Dynamic Driver, Qualcomm QCC3020 Chip, Low Delay, CVC8.0+DSP Noise Reduction, Half-in-ear Design and IPX4 Waterproof

    BW-FYE10

    BlitzWolf® BW-FYE10 TWS bluetooth Earphone Ear-hook with 13mm Large Dynamic Driver, Ear-hook Design, Leather Case, bluetooth V5.0 and IPX4 Waterproof

    BW-FYE3 Pro

    BlitzWolf® BW-FYE3 Pro bluetooth V5.0 TWS Earbuds with Dynamic Driver, 2000mAh Power Charger, Firm Wearing, Touch-sensitive, IPX5 Waterproof and Type-C Input

    BW-FYE9 tycker jag verkar trevliga.
    Enda av de tre som verkar använda sig av QCM chipset.
    Tyvärr samma chipset som i FYE8. Hade hoppats på en uppgradering till Apt-X HD stöd åtminstone.
    Hade gärna betalt lite extra för det som sagt.

    Står dock inget om Apt-X stöd alls men borde ju finns på plats som i FYE8.
    Man ser ju tydligt att det är Ipod Pro som de velat likna. :-)

    Hade inga större problem med FYE8 förutom att jag tyckte de var lite stora och inte gillade touch knappen direkt samt att charging caset på 500mA var lite väl stort att ha i fickan.

    Så ligger de här runt 350-400 gör jag nog ett köp när de blir tillgängliga på Banggood.

    FYE10 ser ju trevliga ut för sport och annat.
    Sitter säkert på bra.
    Tråkigt att de inte verkar ha QCM chip i FYE10.

    FYE3 Pro ser jag inget större nytta med.
    Rent för stort charging case ( 2000mA ) för att bära i fickan.
    Lite kul dock att man kan använda caset som powerbank också vid behov om man behöver ladda telefon eller liknande.
    FYE3 Pro försöker vara lite för mycket av allt men inte superbra på något är nog en bra sammanfattning.
     
  16. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Idag anlände BW-FYE9. :-)
    Ganska längre sedan jag lade beställningen.
    Återkommer senare med intryck.
     

    Bifogade filer:

  17. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Har nu testat BW-FYE9 lite mera.

    * Litet och smidigt ladd case. Speciellt om de får in 500mA i det caset. Även själva boxen är av bättre kvalité av metall medan locket är av hårdplast. Ett steg uppåt mot tidigare.

    * USB C kontakt trevligt att se den här gången. :-)

    * Bra med IPX4 klassning. Har inte använt dem varken i regnet eller på gymmet ännu.

    * Ljudvolymen är hög. Liknande som för FYE8. Högre än mina andra 1More.

    * Tydliga ljudkomandon från hörlurarna på Engelska.

    * Ljudkvalitén tycker också känns liknande som 1More och FYE8. Inget att klaga på där.
    Dock vet jag inte om FYE9 har Apt-X stöd som de har i FYE8 som använder sig av samma chip.
    Pratar själva bara om AAC decoding på sin hemsida.
    Möjligt de snålat in på den licenskostnaden mot QCM.
    Känns onödigt gjort om nu så är fallet då det bara handlar om några 10tals cent.

    * Samtalskvalitén känns också helt OK. Prova att ringa någon och den personen hörde mig bra och jag hörde den andra personen bra. Likvärdigt med FYE8 och 1More.

    Funktionsmässigt tycker jag också det är ett steg uppåt. Touchknappar på varje sida.
    Dock denna gången hör man ett litet klick när man tryckt på knappen vilket är bra och sedan kommer reaktionen från lurarna.
    En annan bra sak är att om man vill höja och sänka ljudnivån lägger man bara fingret på knappen så sker det automatiskt. Smidigt! ( Vänster- Sänka, Höger -Höja.)
    Dock hyfsat lätt att trycka in knapparna av misstag när man vill fingra på hörluren för att se om den sitter i ordentligt etc.

    * Själva storleken på de här är också väldigt nätta och fina om man jämför med FYE8 som jag tyckte var för långa och syntes för mycket.
    Dock känns det som de sitter fast lite lösare i öronen då de är av half inear typ och saknar silicon kuddar som man själv kan labba med för att få en bra personlig passform.
    Troligen lite sämre att ha på gymmet/löprundan.
    Kanske mina öron som inte passar denna typ av half inear design också.
    Skall testa på gymmet när tillfälle ges sedan.

    BT kopplingen till telefonen tycker jag känns bra. Inget hackande etc. Funkar fint att lägga ner telefonen i en tjock jackficka och går ut med hunden etc.
    Gick iväg från telefonen och typ 10 meter innan det började hacka. Så hyfsat normalt.
    Viktiga är ju att det är stabilt på korta avstånd mellan telefon och enhet.

    Så total sett tycker jag Blitzwolf lyckats väldigt bra med FYE9 med tanke på prisbilden.
    Kommer använda de här som mina primära TWSer nu framöver.
    Med lite tur klarar de gymmet också.

    Skall låta audiokillarna på jobbet också testa FYE9 och se vad de säger som har ett mer känsligare öra än undertecknad. :-)
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 11 nov 2020