KUGOO S1 Folding Electric Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mindir, 15 jan 2019.

  1. Sust1200

    Sust1200 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2019
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    12
    Vad tror ni om detta batteriet? US $95.55 9% OFF|36V 10ah electric bicycle battery pack 42V 18650 Li Ion Battery 500W High Power and Capacity 42V Motorcycle Scooter with BMS-in Battery Packs from Consumer Electronics on Aliexpress.com | Alibaba Group

    Mått på de två batterierna

    6Ah Standard: Product Dimensions: 303 × 71 × 40mm

    10ah Ersättning: 380mm x 70 x 40mm

    Frågan är om vi har 7.7cm tillgodo? är det någon som inte har silikontätat sin lucka som kan mäta eller har någon mätt det interna batterifacket redan kanske?

    Priset är ju utomordentligt bra, hittat flera runt 88 - 98 dollar.
     
  2. telgetok

    telgetok Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2013
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Är det nå fler som får en gnistbildning när dom ansluter laddaren ?
    Fick min för 1v sedan och är annars jättenöjd.
    går upp i 27-28 km/h som andra skrivit och visst kan man tycka att den rycker direkt när man gasar och hastig inbromsning med magnetbromsen men man vänjer sig tycker jag.
    "Tutan" är dock bara löjlig så den ska jag hitta på nått att sätta dit(hmm en INFERNO intense kanske skulle få folk att flytta på sig :D )
     
    Neo_Sthlm gillar detta.
  3. ludde28

    ludde28 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2011
    Inlägg:
    792
    Mottagna gillanden:
    644
    Operatör:
    Vimla + Telenor
    Telefon:
    S20 + 512GB mSD, P10 + 256GB mSD

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla + Telenor
    Telefon:
    S20 + 512GB mSD, P10 + 256GB mSD
    Platta:
    Samsung Tab S3 LTE
    Gnistbildning verkar vara standart om man ansluter laddare till scooter och sen till nätet.
    Gör tvärt om: anslut laddare först till nätet sen till scootern.
    Tutan - skaffa en mindre ringklocka, mkt bättre val.
    Tyvärr bromsen kunde jag inte leva med. (hur lång är bromssträcka i låga farter, typ 6-8km/h om nån gående springer in i vägen för dig ex på kombiövergångställen, hur lång är bromssträcka i höga farter?)
     
    Last edited: 6 maj 2019
    Neo_Sthlm och telgetok gillar detta.
  4. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Fick svar idag från Kugoo EU support team på lite frågor som jag haft.
    Hade hamnat bland deras skräpmail så tog lite tid för dem att svara.

    "hi, dear Johan,

    Thanks for contacting Kugoo.eu.

    Kugoo.eu is the unique official website for online & offline cooperations and customer care in Europe. We sincerely apologize for our delay to reply your email (your emails were found in the spam box) . Hope we're not that late to reach you today.


    Max Speed

    Just a few weeks ago, we got emails from our fans in Germany who mentioned that there is going to be a law enacted on prohibiting the e-scooter which has the max speed over than 20km/h. Although it’s still not coming into effect, but we know that it will be there soon.

    In Italy , the related law was just issued yesterday. Hoverboard, segway, monopattini e monowheel primo via libera, ma quanti limiti


    Luckily that Kugoo engineer team already considered about this when they were creating the app long time ago. Actually the speed can be adjusted flexibly under the right guidelines from us. We'll public the tutorial when it's all done.


    New Model Kugoo S2 and S1 Caring Bag

    The below model (we call it S2) will be officially authorized selling on Geekbuying.com before the end of this month. And the inventory is going to be stored in Geekbuying's Poland warehouse on June.

    KUGOO S3 Pro最新款可折叠锂电池 电动滑板车

    we received quite a few requirements about the caring bag for Kugoo S1 and it'll also be launched very soon ;).

    COC document

    The COC you mentioned is such important information for us because from our previous knowledge, scooters are not within the formal Vehicles. We'll look for more information and get back to you for the COC.


    Really thanks for your wishes to kugoo, a young brand which aims to enter and wish to stand out in Europe. The whole of the kugoo team is now sparing no effort to improve the product quality and take good care of every single customer. Surely there will be more new models coming out in the future ;). We listen and respect customer's suggestions and criticisms which are so valuable for Kugoo brand development."

    Så kul att höra att KG-S2 är på ingång så snart som slutet av Maj och dyker upp i Polen i Juni.
    Så går man i Kugoo tankar nu hade jag avvaktat till KG-S2 dykt upp för att kunna jämföra den med KG-S1 när det gäller prestanda kontra pris.

    Tog också upp det här med Bluetooth stöd och app som de själva nämner ovan ihop med hastighetsbegränsning.
    Jag har ännu inte lyckats koppla upp det men verkar som man kan göra det framöver kanske. Ryssarnas S3 verkar ha ju ha Bluetooth stöd.

    Kul också att de verkar bry sig om sina kunder och svarar på frågor etc.
    Har tagit lite följdfrågor med dem nu också och återkommer om jag får någon ytterligare info.
    Handlade mest om S2an.
     
    Neo_Sthlm gillar detta.
  5. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Bra pris.
    Dock känns tveksamt om det verkligen är 10Ah om måtten skiljer så lite mot de 6Ah som sitter där idag.
    Batterikapacitet handlar ju mycket om volym och vikt.

    Tar man bort främre batteriluckan sitter det en skumgummikloss.
    Den är inte särskilt stor. 2-3cm bred max har jag för mig. Min tidigare analys var att Ryssarnas Kugoos inte hade denna klossen och om de har samma batterifack som vår KG-S1 så fick deras 6,6Ah plats där.
    Så vore konstigt om ett 10Ah kan ha ett liknande mått då de skiljer så mycket i kapaciteten.

    De verkade inte skeppa till Sverige heller eller ?

    Stod också något om kablarna. Vet du att de här kablarna från batteriet passar ihop med dem som sitter i Kugoo S1an ? Man kan maila många tillverkare och berätta vilken typ av kontakt man vill ha på sitt batteri så att det passar med det som används på just sin egen scooter.

    Vågar mig inte på ett batteribyte ännu själv då det är lite för tekniskt avancerat för min egen del.

    KG-S2 kommer att finnas i Polen i Juni. Skulle gissa på att 7Ah batteriet som KG-S2 har också blir en tillgänglig reservdel som man kan köpa därifrån.
    Med lite tur kanske de passar i KG-S1 batterifack utan någon modifikation.
    Dock stega upp till 7Ah från 6Ah inte värt kostnaden då detta batteriet lär ligga på runt 1500 SEK från Geekbuing.

    Har du beställt något batteri eller avvaktar du ?
     
  6. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    En ganska ny Youtube video där en person på Engelska går igenom Kugoo S1 ganska grundligt samt även jämför den med M365.

    Skönt att slippa ryskan eller betalda reviews för en gångskull. :-)


    View: https://www.youtube.com/watch?v=JU9cXYHLHs4


    Tycker det var en bra genomgång och håller med om allt som han säger.

    Summerar också fixarna på ett bra sätt som behöver göras med KG-S1an.

    Ikväll lägger jag nog dit lite silikon runt kontrollenheten samt vid handtagsfästena som jag inte varit på ännu. :-)
     
  7. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Tätade lite runt kontrollenheten som sitter i utsatt position om det börjar regna samt under körning.
    Tätade lite på sidan mot displayn vid gas och broms reglagen enligt tips från videon ovan också.
    Var ganska stora glipor där.
     

    Bifogade filer:

  8. corpes

    corpes Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    516
    Mottagna gillanden:
    119
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Mi Mix 2
    Du hade fått klart snyggare fogar om du använt såpavatten när du smetade ut siliconet, bara ett tips.
     
  9. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Underbart väder idag till jobbet. :cool:
     

    Bifogade filer:

    Metalboy666 gillar detta.
  10. Fattigmiljonären

    Fattigmiljonären Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2019
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Jag har precis packat upp min nya S1 och första lilla provturen är avklarad. Kör m365 till vardags. Vet inte om det är nåt fel på stödet men den står spikrakt och minsta lilla vindpust så lägger den sig. Går det att justera?

    -Däcken. Första gången jag kör med solida däck. Oj, den skillnaden i komfort är betydligt större än vad jag kunde ana- Åt det negativa hållet.

    -Bromsar. Det här är också något som behöver justeras. Går det?

    -Byggkvalite. Har som sagt precis bara kört första turen och det skramlar och känns plastigt. Vad behöver jag justera? Vilken olja smörjer ni er med?

    Lite negativt första intryck men jämför ju med m365 så kanske inte helt rättvist. Ska läsa igenom tråden för fler tips.
     
  11. Mulllvad

    Mulllvad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2018
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    43
    Fick mitt luftfyllda bakdäck idag och det första jag gör är ju då såklart att sprätta iväg ena distansen.. Såpass att den föll ner tre våningar och ner i källaren (gammalt hus) efter att ha sökt alldeles för länge så är det ända jag hittar jobbigt stora spindlar... Efter lite surfande efter en ny distans med rätt mått så förstår jag att det är mer eller mindre omöjligt att hitta.. Då slog idén, kan såga av en innerpipa från en Airsoft (innerdiameter 6.04 mm) funkade utmärkt. IMG_20190520_132414.jpg
    IMG_20190520_133954.jpg
    IMG_20190520_210724.jpg IMG_20190520_210630.jpg IMG_20190520_212307.jpg

    Skillnaden är brutal, så mycket mjukare än det hårda original däcket så rekommenderar starkt!
     
    Last edited: 20 maj 2019
    Mindir och Fattigmiljonären gillar detta.
  12. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Trevligt!
    Vilket lufttryck har du i däcket ?
    Finns det någon tabell för lyfttryck kontra åkarens vikt eller liknande ?

    Var inga problem att byta eller ? Bara att skruva av och sätta på det nya eller ?

    Återkom gärna när du kört lite mer hur det påverkar hastighet, sträcka, komfort etc
    Vill gärna veta om däcket klarar av att man kör öven en lite vassare kant, grop etc utan att man får punktering.

    Är du fortfarande helnöjd i slutet av veckan lägger jag in en beställning på samma däck.

    Fick du betala Postnord något extra eller ? Om JA hur mycket ?

    Om JA tror jag att jag beställer två däck på en gång så man har ett i reserv sedan.
    Är ju bra att ha en extra innerslang också.
     
  13. Mulllvad

    Mulllvad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2018
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    43
    Yes, Det är bara att skruva på däcket och nej inga extra avgifter tillkom. Kan redan nu säga att komforten blir mycket högre, kör på en bit över 2 bar i tryck, då det rekommenderade var 2 bar men det kändes lite väl mjukt.
     
    Mindir gillar detta.
  14. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Lade in en beställning igår på ett hjul. Skall bli intressant att testa.
    Får jag punka sedan så kommer jag hålla mig till solit däck framöver.

    De här solida däcken som har hål i själva gummit som skall förbättra dämpningen en del.
    Finns det något sådant som passar KG-S1 ?
    Kan tänka mig att det finns något som passar E-TOW redan.

    Kan vara en bra kompromiss i slutändan om det visar sig att man får punka på det luftfylda.
     
  15. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Undra hur många KG-S1or de köpte in på en gång.
    Får de inte dem för runt 2000 känns ju knappt lönt att sälja med tanke på garantier och annat som de ger kunderna.
    Som vi alla vet är den ju långt ifrån problemfri.

    Att sedan skylta med IP54 klassningen och ett stabilt styre är ju nästan lite komiskt.

    Kan ju också vara så att de inte har något lager själva utan när de får en order lägger de själva en order till Geekbuyings EU varuhus och får leverans på en veckas tid.
    Då minimerar man ju sina egna risker och kapitalbindning på ett bra sätt.
    2-4 dagars leveranstid tyder dock på att ett visst varulager finns på plats i Sverige redan åtminstone.

    Tycker också recentionerna på sidan verkar delvis fejkade.
    En som snackar han är inne på andra säsongen redan, är ju svårt när den modellen kom ut nyligen.
    Är ju också svårt att få punktering när man inte kör på luftfyllda däck etc.

    Konstigt också med laddaren att inte ha den i lager utan beställer från Kina och levererar sedan pä 19 dagar.
    Låter inte heller som om den är orginalladdaren som kom med KG-S1.
    SPEDWHEL står det inte på någon av mina två åtminstone.

    Av en firma som säljer i Sverige vill man ju kunna klicka hem en laddare och få den levererad med kort varsel när väl man behöver en.

    Beställde du din från den sidan eller?
    Om JA - hur många dagar tog det innan du fick leverans?
     
    Last edited by a moderator: 24 maj 2019
    bernard gillar detta.
  16. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Men vad fan är det med att scootrar ska dra hit så mycket bedragare och skit??

    Domänen registrerades för 17 dagar sedan, 6 dagar sedan kommer ovanstående användare här och undrar om sajten:
    Och nu helt plötsligt så är det människans "favorit elscooter butik".
    Först tänkte jag att "Äh, det är väl bara en idiot som gör skamlös reklam för sitt eget företag igen. Men nej, det blir värre.
    Om man kollar runt på sidan så nämns att produkter ska skickas tillbaka till "Omaha, NE 68106, USA.". Jo tjena, varorna ska skickas till en random stad i USA utan box eller gata? Och det står Trinkely på flera ställen, som hänvisar till www.trinkely.com. Den sajten är idag i princip en kopia av scooterexperten.com, även den på svenska, men med dollar-priser. Om man gräver ytterligare lite djupare så visar det sig att den butiken sålde "modern accessories brand that prioritize finding style trends at affordable prices." för bara några månader sedan. Exakt vad scammen går ut på vet jag inte, men det finns ju ett par varianter att välja på när det gäller Shopify, som plattformen de använder sig av är: 7 Sophisticated Shopify Scams That Will Blow Your Mind

    Som en bonus, vad tror ni om den här Kugoo-recensionen på sidan:
    Har nu kört andra säsongen med den och går perfekt. Inget glapp i leder då man ska justera dessa efter ett tag som hör till det normala. Och jag har inte haft punka en enda gång och batteriet räcker i evigheter känns det som. :D:D:D:D

    @bernard@bernard
     
    Last edited by a moderator: 24 maj 2019
    Mindir och bernard gillar detta.
  17. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag har tagit bort reklam-URL:erna.
     
    Last edited: 25 maj 2019
  18. alexanderskoglund

    alexanderskoglund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    Jag fick hem min nyss så det är inte bedrägeri men priset är väldigt hög. Märkte nyss här i tråden att dem finns för 3000 på andra sajter....
     

    Bifogade filer:

    bernard gillar detta.
  19. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Bara för att de faktiskt skickar en vara (troligtvis via dropshipping) så betyder det inte att det inte är ett bedrägeri i någon form. Uppenbarligen har skojarna inte något problem med att ljuga iaf. Du har ju ingen aning om vem du egentligen köpt den där av.

    Nu under natten/morgonen så har de iaf varit inne och försökt städa upp, med bland annat nya villkor där det ibland hänvisas till [email protected] och ibland [email protected]. Powerscooters.se har ännu inget innehåll, och registrerades för fyra dagar sedan. Ytterligare något skojeri i kedjan alltså, stay away.
     
  20. alexanderskoglund

    alexanderskoglund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    jag förstår inte helt vad menar du med dropshipping? Så är dropshipping när man köper via aliexpress fast på någon annan sajt? eller att dem tar mina pengar och köper från aliexpress åt mig?

    edit: står på paketet från " ScooterExperten, Tegelbacken 4A, 111 52 Stockholm" fick hem den på en dag så lär inte kommit från kina. Men vet ni om man kan lämna tillbaka scootern fast man har använt den? Tänkte kanske lämna tillbaka den och köpa samma fast från geekbuying
     
    Last edited: 25 maj 2019