Tips: Xiaomi M365 Smart Electric Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av dave333, 2 jul 2017.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    I Mi Home-appen kan du ställa in hur stark den regenerativa bromsen skall vara. Du skall ställa den på "weak" för att scootern skall frirulla. Från medium och uppåt bromsar den rätt kraftigt när du inte gasar i annat fall.
     
  2. fruity

    fruity Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2019
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    5
    Den är redan på "weak" på "Energy recovery strength" men jag känner ändå att bromsen kickar in väldigt mycket och jag blir så jäkla irriterad på det haha.

    Cruise control har jag av i Mi Home appen.
    40km/h på KERS på firmware.
     
  3. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    @bernard@bernard du som haft scootern, vad körde du för mobilhållare? Körde du den metall hållaren från Curiousjoe? Tycker den är så dyr... Funderar på denna från cdon, har du någon åsikt eller lär det bli bra ? :) Känns som den uppfyller kraven, styret var 25mm av vad jag läst.
    Cykelhållare för smartphones
     
  4. Adde86

    Adde86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2019
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    3
    Samma här. Stör mig otroligt mycket på att den bromsar in. Har också samma värden som du har så vid nedförsbackar så släpper jag gasen så den rullar fritt, men jag vill ju att den ska rulla fritt utan nedbromsning när jag har gasen i också.
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag kör Quadlock numera, tröttnade på att fippla med hållaren (har en på cykeln också): Bike Kit - Universal Fit
     
    Dukelukeem och mul gillar detta.
  6. fruity

    fruity Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2019
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    5
    Finns det inget man göra göra så att den aldrig bromsar in?
     
    Adde86 gillar detta.
  7. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Hahaha jag förstår dig. Funderar starkt på att skita i o köpa hållare. Appen, loggar den hastigheter? Eller den bara visar i realtid. Tänker om man ser diagram efter man kört?

    Sen också, vad är det för skillnader mellan Ninebot appen och mi home appen? Båda står med i manualerna.
     
    Last edited: 24 maj 2019
  8. dAijow

    dAijow Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag fick hem min M365 igår. Har laddat upp den till 100% (står i appen) men när jag vrider om acceleratorn så händer det inget. Är den paj eller hur åtgärdar man detta? I själva appen har min scooter två slides. Högra slidern säger att "The motor is locked. Right swipe to unlock." Men när jag swipar höger går den bara tillbaka till den vanliga slidern som visar en överblick av "Current battery level", "Average speed" och "Current Riding Mileage".
     
    bernard gillar detta.
  9. zelxi

    zelxi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Stod 3-9 dagar när jag beställde. Men ja, missvisande med grön köpknapp.
    Du behöver hjälpa den att komma i fart, fungerar först när du är uppe i minst 5km/h.
     
  10. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Jag kör denna, fungerar kanon. Billig dessutom men du får räkna några dagar i frakt.
    Aluminum Motorcycle Bike Bicycle Handlebar Phone GPS Mount Holder Bracket UK XN6 | eBay
     
    mul och bernard gillar detta.
  11. GASQBDUV

    GASQBDUV Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2019
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    10
    Är det standard att det är en "spricka" i själva kroppen där man hakar fast styret? Det ser nästan ut som att man har svetsat fast en liten bricka för själva "haken" på styret. [​IMG]
    [​IMG]
     

    Bifogade filer:

  12. MongoBob

    MongoBob Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har i stort sedan använt min sparkcykel dagligen i ett par månaders tid och åkte härom veckan på min första punktering, på framdäcket.

    I och med att det följde med extra däck så satte jag igång att skruva i sär däcket och märkte ganska snart vilken jobbig process det är. De första muttrarna gick inte att få loss med min skiftnyckel, så fick köpa en nyckel med fast mått. Nästa utmaning var ännu svårare, att få bort däcket. Under denna process läste jag om att man kunde fixa punktering genom att spruta in Slime samtidigt som jag märkte att ventilen sitter för trångt för att jag ska kunna komma åt den med min pump. Jag lade in en beställning på en flaska med Slime samt en Schrader-ventilförlängare (tror det medföljer till sparkcykeln, men hittar den inte) och fick grejerna i slutet av veckan.

    Jag upptäckte då nästa problem, att man behöver någon form av nål (någon som har ett tips?) som trycker på ventilen för att det ska gå att spruta in Slime. Jag bestämde mig då för att fortsätta ta bort däcket eftersom jag ville ha igång den i dag och det gick till slut. Det var dock så pass svårt att få bort slangen vid ventilen att slangen slets sönder och jag klippte sönder hela slangen. Trots det var det sjukt svårt att få ut ventilen och jag insåg då att det skulle bli ett helvete att få på ventilen med den nya slangen.

    Mycket riktigt blev det så och det är i den fasen jag är nu. Under mina våldsamma försök har jag naturligtvis punkterat även den nya slang, vilket gjorde allt bortkastat. Någon som har gått igenom samma process och kan ge mig tips hur jag ska få på ventilen? Jag saknar verkligen att vara ute och åka, fram till punkteringen kändes det som bland de bästa köpen jag gjort.
     
  13. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Den såg bra ut, men den verkar skickas från kina ? Funderar på en liknande från aliexpress, blir liknande pris men o andra sidan kommer jag nog vänta tills måndag. Känns som jag inte kommer använda den så mycket. Alltså det tar tid o koppla o lägga upp osv. Beror på hur appen är, lär se hur den e på måndag liksom.

    Annan fråga, har någon köpt antiglidmatta? Eller det behövs inte? Finns billigare alternativ för överdrag till strömknappen? CuriousJoe e ganska dyr känns det som. Svårt, hur viktigt är det med kabelskydd? Alltså om dem fixat styret, kan dem inte ha fixat detta meD?
     
  14. Lou Cipher

    Lou Cipher Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Du skruvar bort innerdelen av ventilen med medföljande lilla svarta verktyg innan Slime pressas in.
     
  15. xxx.maws

    xxx.maws Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Av ditt inlägg att döma känns det som att du har tummen mitt i hand. Använd alltid fasta nycklar. Speciellt när du skruvar kinaskruv, då dom har en förmåga att bli snabbt runda av skiftnycklar.
    Kan man inte lämna in till en cykelfirma för service?
     
  16. niklas1232

    niklas1232 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER


    Finns på wish också för 100 kr ink frakt och då slipper du ju 75 kr avgift vid tullen.
     
    mul gillar detta.
  17. Lou Cipher

    Lou Cipher Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Köpte bottenplatta från Curious Joe i tron att den skulle vara bättre vattentätad än originalet men efter att skruvat loss orginalplattan verkar ju original vara ett bättre skydd mot fukt...
     
  18. unbreakable111

    unbreakable111 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Hur jobbigt äre att stå på en elscootern? Hade tänkt köpa den för att köra fram å tbax från tåget som är cirka 5-6km, blir man trött av att stå eller äre lugnt?
     
  19. Lou Cipher

    Lou Cipher Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2012
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    5-6km är inga problem alls.
     
  20. asperon

    asperon Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    586
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 6
    Funkar den displayen på alla firmware? pro modellen verkar bara funka med 1.5.5 och senare, vill helst kunna kör med custom inställningar.