Sony Xperia 10 Plus - allmänt

Diskussion i 'Xperia 10 / 10 Plus' startad av Swedroid, 25 feb 2019.

  1. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 105
    Mottagna gillanden:
    4 809
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
  2. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tja, inte den mest trevliga personen heller. Fans, tyckte han var lite för negativ, och sa vad jag tyckte. Fick då tillbaks hur stor idiot man var, dum i huvudet o s v. Mycket trevligt person. Brukade titta på honom, för tyckte det var lite kul att hans katt alltid dök upp någonstans i klippen. Men kommer nog inte titta på honom igen.

    Men sanningen är, antingen gillar man luren, eller hatar man. Det verka inte finnas något mittemellan. Jag anser förvisso att om en bias recenscentkanal som Phonearena faktiskt kan ge Sony Xperia plus godkänt så är den nog inte så usel som Flossy ger sken utav. Finns faktiskt en hel del recensioner som gillar den. Han gillar helt enkelt inte formatet, och då funkar den inte. Jag tror inte han kommer vara speciellt ok med Xperia 1 heller, om jag skall vara ärlig. För gillar han inte formatet här, så kommer han med stor sannolikhet inte gillar den skarpa ordentliga varianten heller.
     
    Johnh3 gillar detta.
  3. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Mobil är ju som de är. De skriver ju lite och berättar om Motorolas nya One Vision som är i 21:9 format. Jag minns mig tänka, innan jag läser texten, att nu kommer mobil att vara mycket mer positiva, för det är ju inte en SONY. Och ja, hur rätt hade jag inte....

    "Vi var inte sålda på detta skärmformat i Sonys Xperia 10-mobiler, men här har man i alla fall minimalt med ram i överkant vilket gör telefonen mindre topptung." Så man verka föredra ett kamerahål i skärmen än en något större överkant Visst, det var ett första intryck nu. De kan möjligen ändra sig. Men det är just sådana här saker som gör mig lite förvånad över mobil. Man säger att en sak är dålig hos SONY, men är något bättre ho en annan tillverkare. Slår vad att när Samsung, Huawei eller Apple kommer med formatet så kommer Mobil att hylla det.


    Edit: Så här idagarna utav Motorolas ONE VISION rescension så får jag väl faktiskt ta bort min anklagan om negativa kommentarer om 21:9 formatet skulle bero på märket SONY och inte formatet i sig självt. Då folket hos mobil helt klart inte verka gillar formatet alls. haha. SÅ får ta tillbaka detta klagomål.
     
    Last edited: 7 jun 2019
    mullsjomannen gillar detta.
  4. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 761
    Mottagna gillanden:
    1 612
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro

    Du har säkert rätt. Är själv rätt förtjust i Sony och har haft både XZ3 och XA1, XA2 ultra. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det nya formatet, men har ändå blivit lite nyfiken. Tyvärr ligger priserna på lite väl hög nivå än. Men visst är det tråkigt när en tidning ska såga hela tiden.
     
  5. Micke_A

    Micke_A Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Vimla, Wifog
    Telefon:
    Sony Xperia 10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Wifog
    Telefon:
    Sony Xperia 10 Plus
    Telefon 2:
    Sony Xperia XA2 Ultra
    Telefon 3:
    WileyFox Swift
    Kampanj på Elgiganten nu: 2 990 kr.