Problem: Ticwatch pro, leverarades med tomt batteri

Diskussion i 'Övriga tillverkare' startad av str85, 30 maj 2019.

  1. str85

    str85 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2015
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    9
    Köpte nyligen en Ticwatch pro men när jag öppnade paketet och skulle starta den så var batteriet slut. Är det verkligen hälsosamt?
    mina internetinskaffade kunskaper om moderna batterier är att de inte mår bra av att tömmas eller ännu mindre ligga tomma en längre period.
    Svårt att säga hur batteritiden är efter bara två dagars användande... men idag har den tappat 15% på drygt 4h av att mer eller mindre bara hänga på armen med de flesta funktioner avslagna.
     
  2. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Har ingen aning om just din produkt eller om smartklockor generellt men jag har nyligen hört att om man köper mobiltelefoner, eller liknande, med uppladdningsbara batterier som har lite eller ingen ström så gör man smart i att lämna tillbaka dem. Det kan betyda att batteriet är dåligt.

    Smartklockor ska väl hålla ett par dagar åtminstone så i detta fall kan det nog vara värt att använda ångerrätten, om du har den kvar.
     
    Kristy gillar detta.
  3. nybom

    nybom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Exynos
    ROM:
    Stock
    Fick en TicWatch Pro för 1 månad sedan och den var också tom på batteri vid leverans. Dock är jag mycket nöjd med batteriet. Får utan problem ut två dagar batteritid, även tre om jag inte använder den för intensivt. Jag kör med att den inte växlar från essential display till färgdisplay om jag vinkar upp klockan. Om jag får en notifiering och vinklar upp klockan så tänds den ändå och visar notifieringen. Perfekt!