Fråga: Google Assistenten, Bekräfta Samtal

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Equim, 31 maj 2019.

  1. Equim

    Equim Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjena!
    Kanske är en busenkel fråga att svara. Vilket vore bra, för jag har inte lyckats hitta en funktion för detta.
    Finns det något sätt att få Google Assistenten att fråga efter en bekräftning innan den ringer upp någon?
    T.ex, Säger "Ring Johan" och får svaret "Okej, Ringer Johanna" eller liknande. Skulle vilja få den bekräftelse, typ "Ring Johan" "Ska jag ringa Johanna?" "Nej", osv.

    För att slippa ringa fel person hela tiden och då i panik försöka avbryta uppringningen. Kanske även få alternativ på vad den trodde att jag sa. Men det kanske är lite långsökt i nuläget.

    Skulle behöva få detta att fungera på en OnePlus6 och en Galaxy S8 om möjligt.

    Tack på förhand!
     
  2. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Eftersom jag är döv ringer jag aldrig folk, därför har jag i många år kört en app som heter Call Confirm för att inte råka ringa folk av misstag. Jag har dock inte den blekaste aning om ifall den på nåt sätt är kompatibel med assistenten, men den gör i alla fall att så fort man försöker ringa ett samtal så får man upp en extra fråga "Vill du verkligen ringa?".
     
    bernard gillar detta.