lineageos

Diskussion i 'Allmänt' startad av Technoo, 29 maj 2019.

  1. Technoo

    Technoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2015
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    tjenare , hoppas de är okey att ställa denna fråga , nån här som har provat o köra med lineage os nu på sista tiden , eller kanske har de på sin telefon , undrar ifall de är nått o använda eller om de är dåligt på nått sätt . och så undrar jag ifall de är svårt o installera det osv :)
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Jag har aldrig kört något annat och är minst lika nöjd med Pie-baserade LineageOS som med tidigare versioner.

    Installation varierar förstås lite från en enhet till en annan. Men generellt så behövs bara upplåsning av bootloader, installation av TWRP och sen formatering av system-partition och därefter flashar du LineageOS zippen samt matchande Opengapps nano zip (och Magisk om du vill ha stöd för root och alla Magisk moduler).
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  3. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag installerade Lineage-OS på min gamla OPO för någon vecka sedan. Jag har bara gjort sådant nån enstaka gång förut och det var typ fem år sedan så jag kände mig ganska osäker.

    Det knepigaste momentet är nog att låsa upp bootloader och installera TWRP. Får man bara in den så är resten lätt sedan. Hur krångligt det är att installera TWRP beror på vilken telefon det gäller.

    Jag tycker Lineage-OS (Pie) rullar på bra på min gamla lur. Den har fått nytt liv! :)
     
    Kristy gillar detta.
  4. Technoo

    Technoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2015
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    nån som kan kan hjälpa mig kanske ? har alldrig installerat ett annat os på tele förut :) vore nice om man kunde få lite extra hjälp :) har redan laddat ner några av sakerna man ska ha iallefall
     
  5. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 537
    Mottagna gillanden:
    2 805

    MINA ENHETER

    Kolla i forumdelen för din mobil, där kan det finnas guider, alternativt på xda.