Tips: Xiaomi M365 Pro (2019)

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mart1neZ, 17 feb 2019.

  1. Mart1neZ

    Mart1neZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2018
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6t
    Är oroad över hur man kan låsa sparkcykeln. Hur gör ni? Funderar få om man kan svetsa till en metallring eller ögla eller liknande och låsa i den, vad tror ni?
     
  2. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Det bästa är nog att låsa genom skivbromsen och bakdäcket men jag kommer aldrig ha den låst ute. Den som vill stjäla kan göra det snabbt och enkelt (den väger ju bara 14 kg).

    [​IMG]
     
  3. Mart1neZ

    Mart1neZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2018
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6t

    Funderar på att köpa ett Köp Kättinglås Abus Steel-O-Chain 880/85 svart - 419:- Cykelkraft.se lås och svetsa dit en metallögla fram och låsa igenom det, borde bli hyfsat säkert. Tveksam dock hur bra jag kan få dit en ögla utan att göra scootern överdrivet ful.
    [​IMG]
     
  4. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Nu vet jag inte vilken typ av ögla du tänkt svetsa fast men risken är att den blir ganska enkel att hamra eller klippa bort.
     
  5. Mart1neZ

    Mart1neZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2018
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6t
    Du har nog rätt... Vill använda scootern som cykel, men väldigt svårt då det inte går att låsa fast den på något vettigt sätt. Tycker det borde tas upp oftare som problem, men antar att de flesta kan förvara den innomhus.
     
  6. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Vid kortare stunder och folktäta platser och tider borde det vara tillräckligt att låsa bromsen och däcket. Jag tänker ta med mig den in i butiker och liknande - aldrig jag låser den. Det handlar inte bara om att den kan bli stulen utan det räcker en avundsjuk jävel eller någon annan idiot sparkar bort en lampa eller sumpar däcken för att det ska bli ett stort problem för mig.
     
    Apoteket, Klimpen123 och Mart1neZ gillar detta.
  7. LDRLR

    LDRLR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2013
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER


    Den väger rätt mycket känner jag.. kånka runt i butiker är inte optimalt
     
  8. MagnusLevau

    MagnusLevau Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2017
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    115
    Sätt in ett larm i den.
     
  9. Mart1neZ

    Mart1neZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2018
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 6t
    Hur skulle man gå till väga då?
     
  10. ElGreco

    ElGreco Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    11
    Varför vänta på Inet? Mistore.se hade 300st och levererade för över en vecka sedan? Är det för frakten på 199? Kan väl inte spela roll på en produkt för 6500.. vill man ha så är det bara att köpa. FYI: Den går åttor på M365 (som är bra) och på Ninebot med extra batteri.
     
    Apoteket gillar detta.
  11. MagnusLevau

    MagnusLevau Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2017
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    115
    Jag har satt ett i batteri utrymmet. Drar alltid till sig blickar när någon pillar på scootern.
     
    Last edited: 7 jun 2019
    Apoteket gillar detta.
  12. ElGreco

    ElGreco Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    11
    För alla som undrar om skydd, garantier mm:

    - som ngn skrev på forumet så kan man inte förvänta sig att importören har koll på alla uppdateringar som görs. Så grattis alla,som fick skyddet, men det är inget som mistore.se gått ut med och sagt ska vara standard. Kör silvertejp ett par omgångar så har ni löst problemet. Har en M365 som jag kört i två år, utan problem. Gäller bara att hålla rent och inte köra den som om det inte fanns en morgondag. Njut av det du har istället för att oja dig över att ngn annan fick från nästa produktionslinje. Kanske just ditt ex blir samlarvärde på om 5 år...

    - garantier på batteri. Batteri är en förbrukningsvara. Ngn som kör 3,5mil,varje dag, kommer att slita ut tidigare än den som kör 6km per dag, enkelt. Tycker 6mån garanti är bra. Sen tror jag alla vi som kört M365 ett tag vet att om man sköter och underhåller sin scooter, så lever den länge.

    - garantier på Xiaomi köpta i utlandet via den svenska officiella agentur: nej, kommer inte ske. Xiaomi tvingar alla deras partners att stå för garantier varpå det inte går ihop att den svenska agenten ska hantera tyska scooter, robotdammsugare eller lurar. Skiljer sig rätt mycket mot t ex Samsung här. Däremot vet jag folk som fått hjälp med service i Sverige på varor köpta utomlands, mot betalning vilket är schysst ändå.

    - 300w vs 250w: om Pro skulle komma i 250w, skulle den vara en M365 med display. Hela grejen ÄR att den kommer med 300w, vilket visserligen inte längre klassar den som cykel, så kidsen ska egentligen inte köra och i all ärlighets namn, så räcker trycket i en M365 "Original" för en 12-14 åring som väger 40-60kg. Å andra sidan så kör 10 åringar runt i Inokim med 800w motor...vårdslöst om ni frågar mig

    - Pro vs Original: har man inte haft scooter, så är original för 4500 en fantastisk första scooter. Bor man oxå nära jobbet eller åker korta sträckor på 3-4km enkel riktning (inom tullarna för stockholmare) så räcker den gott å väl, så den bör man rekommendera till alla som ska köpa sin första. Om man däremot som många av oss betat sig igenom Inokim, Ninebot och Xiaomi så är denna den absolut grymmaste i relation till priset. Förstod inte hur stor skillnad 50w och ett starkare batteri skulle göra, men min upplevda förbättring är säkert 50%, trots att det inte är så i verkligheten. Så har ni ngn scooter idag och funderar på att byta, tveka inte. Jag har en ES4 oxå men denna har så mycket högre vrid och mycket bättre komfort. V

    Väntar nu på Ninebot Max, tror den är den enda som kan matcha M365 Pro och av det jag läst så är det egentligen en 365 Pro i Ninebot fodral
     
    Kjälke och Skånsk kraft gillar detta.
  13. ElGreco

    ElGreco Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    11
    D2D33A5A-A5DA-48FF-91F4-FC6F1F887851.jpeg
    Har beställt en Unagi Scooters.
    Drift i båda hjulen (200w+250w) och som det verkar extreeeemt cool. Ska även komma till Sverige officiellt snart.
    Återkommer med recension när jag testat både Ninebot Max och Unagi.
     
  14. Lillarackaren

    Lillarackaren Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej har en fråga, fick min M365pro idag och är
    Extrem nöjd på hur den presterar med tanke på min vikt (100kg) , frågan är:

    ni som väger 90+ hur många km får ni på en laddning??
     
  15. ElGreco

    ElGreco Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    11
    Jag väger +100kg och kommer 25km på den
     
  16. Skånsk kraft

    Skånsk kraft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2016
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Jag såg någon göra det för någon dag sedan men det kommer inte vara mitt förstaalternativ om jag handlar större mängder som jag brukar göra.

    Jag litar mycket mer på Inet vid reklamationer och liknande, dessutom har de fler betalsätt, och de har en fysisk butik i Malmö som kanske kommer till användning vid ett garantiärende.
     
  17. ElGreco

    ElGreco Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    11
    BTW: som officiella agenturen för Xiaomi så har mistore.se Pro i lager om ni är sugna.
    Prova koden FraktVIP i kassan..funkade fint precis
     
    art0101 och Skånsk kraft gillar detta.
  18. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    333

    MINA ENHETER

    Koden fungerade när jag beställde. Eftersom rabattkoden är på 199 kr och frakten är 99 kr, så blir totalpriset 6390 kr. En hundring billigare än Inet.

    Tack!
     
    ElGreco gillar detta.
  19. Poddan

    Poddan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack ElGreco!
    Nu är den beställd till min son, kommer nog bli en Unagi till mig med, fantastisk look/kvalite :)
     
    ElGreco gillar detta.
  20. MagnusLevau

    MagnusLevau Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2017
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    115
    Unagin ser riktigt bra ut.
    Fördelen med m365 är alla reservdelar och firmware hacks.
     
    ElGreco och Poddan gillar detta.