Sony Xperia 1 - Kameratest

Diskussion i 'Xperia 1' startad av inact_0036, 30 maj 2019.

  1. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Precis, men han rantade då inte denna gången. haha

    Edit: Ser ut som Damir Franc kommer hoppa den engelska recensionen av Sony Xperia 1. Han fick, tyckte han, för mycket kritik på hans XPERIA 1 camera recension ifrån the internationella publiken. Och Eftersom han kommer ge Xperia 1 en tummen ner, så skippar han internationella recensionen. Har nog aldrig varit med om en recensent som har varit så off emot ett skrämformat? Hade önskat han var mer off mot 18:9 och 19:9 som är hemska format. Så med andra ord, SOny Xperia 1 får en mindre internationell recension. Så lite tråkigt att det är så få som recenserar luren så alla kan förstå.
     
    Last edited: 10 jun 2019
  2. Neo_Sthlm

    Neo_Sthlm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2019
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Neonode

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Neonode
    Telefon 2:
    Sony Xperia Ultra XA1
    Jättefina bilder, tack för att du delat ! håller på lär mig mer om Xperia 1
     
    onekw gillar detta.
  3. onekw

    onekw Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    954
    Mottagna gillanden:
    442
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Tackar!
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Det såg ljust ut för Sony ett tag på recensionsfronten, då Asien och Europeiska recensenter har varit ganska ok mot luren och t o m kameran. Men nu när de Amerikanska recensionerna ramlar in, så störtdyker mobilen skulle jag nog vilja säga. Kan bero på att den amerikanska version verka dras med mysko problem som inte den internationella gjort. Men de flesta säger, köp ej om du inte är en Sony fan eller riktig fotograf... typ.
     
  5. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 107
    Mottagna gillanden:
    4 810
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
  6. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

    Amerikanerna säger (många) att det inte är bara SONY som verka fungera konstigt där borta. Såg en stream där de i stort sett sa att Alla lurar med android fungera väldigt mycket sämre än sina europeiska syskon, och drog sig inte för att hävda att det kan röra sig om statliga krav utav bakdörrar in i mjukvaran. Riktiga konspirationsteorier alltså. haha.

    Och DXomark har fortfarande inte gjort Sony Xperia 1, som enligt rykten skulle ha fått rekord. Visade sig att det var Samsung Galaxy NOTE 10+ 5G som hade fått höga poäng. De verka inte alls ha ens börjat testa Sonys Xperia 1. OM man säger så här. DXomark testar iallafall manuella läget på lurarna och inte bara autoläget. Och att de är så Sega på att få ut en ranking innebär ju inte bra för Sonys försäljningssiffror, då man uppbart ser upp till deras ranking i media. Sony skulle nog behöva en bra ranking därifrån. Men så här, flera månader efteråt, så blir det tufft, nu när Samsungs NYASTE lur han före Sony Xperia 1 som borde ha legat först. Har svårt att förstå att man helt enkelt gå efter popularitet på DxOmark och inte i Ordning efter release av lurarna. Sony Xperia 1 Borde ha varit Före Samsung.
     
  7. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 107
    Mottagna gillanden:
    4 810
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
  8. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Han verkar helt Klart gilla SONYN. :-) Bra det. Men konstigt. Jag har alltid ansett SONYN vara bättre på att fånga ljud i sin film, och aldrig hört något annan mobil matcha ljudet ifrån en SONY. Men LG verka ha riktigt bra ljud funktioner som jag inte hört talas om förut. Sedan den tanken att LG verka vilja att luren skall kunna göra så mycket på en gång. Han talar ju om att byta inställningar medans man filmar, vilket inte är möjligt i en SONY säger han. Visst det kanske är coolt, men är det en grej som gör en mobil bättre? Sony kanske har filosofin att övergångarna när man skiftar inställningarna kanske stör mer än att man slå av, ändra inställningarna och börja filma igen och sedan gör det som LG kan göra under inspelning, via redigeringsvarianten i stället. Men det är lite som han säger. Det är första gången som SONY på allvar försökt göra en riktig kamera mobil i och med att kamera avdelningen numera måste göra det, för att inte själva få med förlust. Så om första generationens SONY-kamera är så här bra, så borde andra vara mycket mycket bättre.

    Det tråkiga är, att recensenterna inte varit med på tåget fullt ut, om att kameramjukvaran är bra. Men lyssnar man på vad de faktiskt säger, säger majoriteten att kameran är mera för proffs än för vanliga människor. Det automatiska läget är ju vad alla recenserar och det som SONYN förlorar på.
     
  9. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 107
    Mottagna gillanden:
    4 810
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
    Sony har nyligen tryckt ut en uppdatering till Xperia 1:
    New updates add August 2019 security patches to a range of Xperia phones | Xperia Blog

    Så jag antar att det har varit en antal buggfixar i patchen också som möjligen har fixat problemen i de första enheterna.
     
    Last edited: 24 aug 2019
    bernard gillar detta.
  10. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Dxomark har kommit med sitt test och jämför Xperia 1 med Pocophone. Alltså tror inte ens många recensenter varit så negativa? De fick typ 91 i de bakre kamerorna och front 78 i betyg. Och det är ju bara löjligt. Så usel är inte kameran.

    Det som gör mig irriterad är att de hävdar de behandlar alla mobiler på samma sätt, men varför är Sonys kamera-recension så kort? Samsung Galaxy Note 10 är ju hur lång som helst? Nej, de testar inte ointressanta lurar (som de verka anse Sonys mobil vara) lika regoröst som populära märken.
     
    Last edited: 29 aug 2019
  11. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Money talks!! De som betalar får bättre recension .. DXOMARK är inget att lita på, jag läser i princip aldrig deras tester!