Tips: Xiaomi M365 Pro (2019)

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mart1neZ, 17 feb 2019.

  1. MaLund13

    MaLund13 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2014
    Inlägg:
    284
    Mottagna gillanden:
    215
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Varför inte öppna? Du har ångerrätt i 14 dagar efter leverans och får undersöka (dvs testa) varan utan att den förverkas.
     
  2. bahrje

    bahrje Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Packade upp min från Inet idag och har precis varit ute på en sväng! Det står 300w på framhjulet. Tveksamt om den på något sätt skulle vara ”spärrad” till 250w, ingen info om man googlar tycker jag tyder på detta.

    Premiärturen bestod i en runda på 7,6km, lite backigt men mest plant. Hade inga problem att komma upp i 25km/h. I en ”ganska” brant backe på 200 meter höll jag ca 15km/h. Den var laddad till 68% vid leverans. Efter turen återstod 47%. Körde i läge S.
    Väger ca 100kg.

    Svårt att avgöra om den skulle vara ”strypt” då jag inte kört den vanliga M365.
     

    Bifogade filer:

  3. MagnusLevau

    MagnusLevau Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2017
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    115
    Den är INTE strypt. Inet har ingen koll alls. Finns bara en modell av pro och den är 300W.
    Om det står 250 W på din motor när du packat upp den så har du fått den äldre modellen.
     
  4. Mobilgurun

    Mobilgurun Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2019
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    24
    Hej alla,

    Kan bara bekräfta för alla att det inte existerar en 250w version. Tyvärr kommer detta bli ett rätt stort problem när ngn förälder köper den till sina barn i tron om att den är på 250w och därmed ok för barnen som är under 15 år att köra, vilket den inte är. Av allt att bedöma kommer polisen att intensifiera kontroll av oss som kör scooter, så se till att veta om ni får köra Pro modellen. Köp annars vanliga 365 och tweeka.
    Många av er är oxå tekniskt kunniga: En M365 Pro med 250w är en...? just det, en vanlig 365 med ny display fast 2000 dyrare..Man kan köpa nya displayen för 18USD på Ali Express om man vill låtsas köra Pro. Enkelt att byta om man är lite händig, men vänta till garantin går ut. Swisha mellanskillnaden till Rädda Barnen istället...

    Jag jobbar som konsult med upphandlingar åt stora företag i Sverige med tester och utvärderingar av bl a de flesta smartphones, headset, skal, laddare och andra produkter på marknaden. Numera har jag även plockat in scooters som större företag, hotel och co working ställen vill köpa in och vill ha hjälp med förhandling och utvärdering.
    I samband med utvärdering av Xiaomi som leverantör (har en dragning för ett +10.000 anställda företag imorgon som ev ska byta till Xiaomi helt ) så har jag gått igenom hela flödet och kan med 100% säkerhet säga att Inet inte är en officiell Svensk Xiaomi kanal. Vi kontrollerade detta genom att bl a gå in på mi.com, kolla under product authorization och kika på en del IMEI nr vi hade från INET.
    Samma kontroll på NetOnNet, Webhallen, Dustin m fl visade Sweden som country of origin. I fallet INET stod det allt ifrån Luxemburg till i ngt fall även Kazakstan.
    Vi har även fått bekräftat av Xiaomis europeiska HQ i Polen att East & West Distribution AB är den officiella agenturen (Gandalf tillkom förra veckan oxå som nr 2) och ingen av dessa har levererat Xiaomi till Inet.

    Med det sagt så har jag tidigare köpt bl a Xiaomi från Inet och tycker killarna (har aldrig pratat eller fått hjälp av en tjej:-) är superduktiga MEN...jag har jobbat i It & telecom i många år och vet vilket skitjobb det är att hålla agenturer för lite udda varumärken levande i lilla Sverige och tycker inte att man ska ge sken av att vara en officiell kanal när man inte är det. Bättre att inte säga ngt och se till att ha rätt priser och bra service och på en direkt fråga svara ärligt "Nej, vi handlar på pris men har en fungerande setup med service, garantier mm". Tycker det sänker Inets varumärke i onödan.
    För mina uppdragsgivare är det iaf No Go. Samma gäller för övrigt gråimporterade Samsung, iPhones mm. Inga upphandlingar på Huawei just nu:-(....

    Hoppas även att ngn av operatörerna fattar och plockar upp Xiaomi oxå. Den första att köra kommer bli stor vinnare.
     
    Last edited: 11 jun 2019
    Franke, time2catch, niclasc och 2 andra gillar detta.
  5. Rookie

    Rookie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Den kom idag men självklart har det regnat hela dagen. Ska kolla den imorgon och försöka komma ihåg att återkomma!
     
  6. Mobilgurun

    Mobilgurun Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2019
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    24
    Fick oxå min 365 Pro idag från mistore.se. Tack ElGreco för koden "FraktVIP", funkade finfint.
    Fick den utan skydd för kabeln, men överlever. nog Ska hitta ngt online och 3D printa. Kört M365 i ett år och bara man rengör då o då så håller den.
     
    bernard gillar detta.
  7. Varget

    Varget Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2012
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia mark II

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Sony Xperia mark II
    Telefon 2:
    LG v40
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Surface Pro 3 [i5, 256GB, 8GB]
    ROM:
    MS Win8.1 Pro -unlocked Pwr Opt
    Info:
    -Win10 Update BLOCK!
    Platta 2:
    Samsung Galaxy TAB S3
    Ingen? Vill åka fortare juh
     
    bernard gillar detta.
  8. Rookie

    Rookie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Har kollat nu och min från Inet har skyddet på kabeln så det va ju skönt!
     
    AoL gillar detta.
  9. AoL

    AoL Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2019
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Shit va skönt, jag väntar på min och hoppas också att jag får detta! Jag var i mailkontakt med Inet och de kände inte till att det fanns olika "versioner". Jag fick följande svar efter de forskat lite: "Vi har fått svar nu angående vilken version av pro-modellen som vi har, och det är den utan skydd för kabeln till baklyset."

    Så toppen om de har fel i det här fallet :) :)
     
  10. vic18

    vic18 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2018
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    7
    Om min m365 pro omhändertagit av polis pga av hög effekt, så ska jag kräva inet ersättning. Dom sa till mig på disken att scooter är anpassa till EU och godkänd - bara ut och tuta [emoji2957]
     
  11. tku01

    tku01 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 3
    Har min liggande hos Inet. Tänkte strunta i att hämta ut den. Får skäll hemma för alla gadgets jag köper :-)
    Men...igår på lunchen så hade en kollega som jag inte känner, en Pro utanför kontoret. Jag frågade om jag fick testa. Tog en liten tur och nu kommer jag hämta ut min från Inet. Var ju en jättetrevlig liten maskin.
    Tipsade honom att sätta silvertejp över kablarna som var synliga i bakskärmen. Han hade köpt via mistore.
     
  12. vic18

    vic18 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2018
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    7
    Bifog gärna bild på vad du menar med tejpa på kablarna. [emoji2957]
     
  13. manderss99

    manderss99 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2017
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Är otroligt sugen på denna men väger tyvärr en del mer än 100kg.

    Någon tungviktare som testat denna?
     
  14. Dollarkungen

    Dollarkungen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej

    Är det någon som vet om displayen på pro varianten oxå är känslig för vatten?
     
  15. Ziggs

    Ziggs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2019
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    18
    Jag köpte min vanliga M365 I Lördags. Och köpte min M365 pro Igår och säga att jag känner stor skillnad. Väldigt mycket smådetaljer som skiljer.
    Bara en sån liten sak som att det är Jack när man håller styret rakt. En grej som gör mycket när man kör. Min vanliga kom jag upp i 28 km. Då jag hade ändrat programvaran. När du min pro Var original går det fortfarande ett bättre botten Vrid än i min flashade M365.
    Lite programvara i min nya idag. Testade bara utanför jobbet. Och nu gör den 35 km i timmen. Vilket känns som fullt tillräckligt
     
    AoL gillar detta.
  16. AoL

    AoL Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2019
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    Skiljer sig skyddet på ladduttaget på dem eller är det samma gummiskydd på båda?
     
    bernard gillar detta.
  17. Kattvesslan

    Kattvesslan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Min pro som hade skyddet för bakkabeln hade ett magnetiskt skydd för laddningsporten. Klart bättre än originalet
     
    bernard gillar detta.
  18. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Nån som har en bild eller två på det nya laddskyddet? Man blir ju nyfiken (har själv bara en "vanlig" M365). :)
     
    AoL och bernard gillar detta.
  19. tku01

    tku01 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 3
    Tusan. Fick precis hem min från Inet. Släpat 18 kg paket i t-banan och pendeln. Så var det fel modell. Inget skydd för kabeln.
    Hade inbillat mig att Inet hade den uppgraderade varianten.
    Nåväl. Då får jag väl en orsak att skaffa en 3d-printer. Stackars mig.
    :-)
     
    bernard gillar detta.
  20. Qwerty!!

    Qwerty!! Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2019
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag fick min från Inet igår. Den har inget skydd för lamp kablen i bakre skärmen. Betyder det att jag fått en äldre modell? Är det stor skillnad?... Jag har redan hunnit använda den!!