Fråga: Display släpper.

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av thiger, 12 jun 2019.

  1. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Hej

    Vet inte om jag kommer få nåt svar, men Sambon har en Z1 där display med glas har släppt för 3:e gången nu.
    Är det välkänt att denna modell har problem med display som släpper ? och hur löser man det lättast ?, kräva att mobilen byts ut helt ?.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 765
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om det är tredje gången samma problem uppstår kan ni be om en ny telefon (samma modell eller motsvarande): Fel på varan som kunden köpt | För företagare | Konsumentverket

    Ni har ju tre års reklamationsrätt, så det är väl bara att reklamera igen om luren inte är äldre än tre år.

    En anledning till att skärmen släpper brukar vanligen vara att batteriet sväller och pressar mot skärmen så hårt att limmet till slut ger med sig. Kan det vara något sådant?

    Annars antar jag att de bara lagat den på ett undermåligt vis/använt en dålig teknik eller dålig tejp (vanligen brukar man tejpa fast displayen med en specialtejp, men den skall i regel hålla telefonens livslängd ut om det är ordentligt gjort). I Sonys fall kör de kanske lim i stället i och med IP-klassningen, så den borde inte släppa.
     
    Kristy gillar detta.
  3. thiger

    thiger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Batteriet har inte svällt iaf inte dom senaste gångerna, ifall det händer en 4:e gång så ska jag reklamera den, tack för svaren hoppas ni har en skön sommar. PS: glömde skriva att det bara är i överkant som det släpper.
     
    Last edited: 12 jun 2019
    bernard gillar detta.