Tips: Xiaomi M365 Smart Electric Scooter

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av dave333, 2 jul 2017.

  1. kungkoze

    kungkoze Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Hur tar man bort autobroms och moddar programvaran? Behöver inte nödvändigtvis mer hastighet men vill inte att den bromsar åt mig i nedförsbackar..

    Jag har en iPhone och använder Xiaomi Home-appen.
     
  2. kungkoze

    kungkoze Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2019
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Det löste sig efter 10 besök på Circle-K. Jag tog med mig en polare som pressade ner förlängningen samtidigt som jag tryckte på pumpknappen.. Fick i 3,7 bar i bakdäcket och något mindre där fram.
     
  3. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Whiteaway har 8% rabatt nu och eventuellt en Refunder på 126:-, för den som vill beställa en svart eller inte från cdon... så gjorde jag. Hoppas på snabb leverans!
     
  4. Ziggs

    Ziggs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2019
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    18
    Köpte mig en M365 Pro idag efter ha Ägt en M365 i 2 dagar. Får ha en om de kommer gäster eller om tjejen ska med ut. Står på laddning nu så vi får se när den få ladd om den va värd dom extra pengarna.

    Är de någon som vet ut man flashar M365 pro? Gjorde de på min M365 och då gjorde den 28km/h och gick iväg redan vid rullning i 1.6Km/h istället för orginal som har 5km/h.


    Viste redan innan att de inte skiljer så mycket på dessa, men man hade ju önskat lite mer av en "PRO" utgåva.
     
  5. Panicmango

    Panicmango Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2019
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej.
    Fick min scooter från cdon idag.
    SN:xxxxx/0017
    Har jag fått nån gammal skit då?
    Appen säger att den är tillverkad i nov 2018.
    Vad har jag då gått miste om? Ska man få en som är 6 mån gammal? Visst frakt tar ju 2-3 mån.
     
  6. Panicmango

    Panicmango Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2019
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Verkar vara europeisk på de första siffrorna och då har den alltid 2 fuses?
    Rädd att jag har den dåliga latchen. Heter den så?
    Helt nybörjare
     
  7. Sajko

    Sajko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Du kan kolla om du har den nya latchen genom att lägga mot en magnet. Är den magnetisk så är den den uppdaterade. Kan inte tänka mig att du fått en så gammal som bara hade den ena säkringen. Där är andra här i forumet som köpt från CDON som fått den nya latchen.
     
  8. Panicmango

    Panicmango Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2019
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0
    Bromsen är för tight mot bromsskivan så hörs att den ligger emot hela tiden och den tjuter en hel del med. Hur gör man lättast? Bara att kabeln ska förlängas/förkortas så att bromsen blir mindre tight? Någon som haft samma problem?
     
  9. Ziggs

    Ziggs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2019
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    18
    Tig en tur med min M365 pro idag. Kände nör jag köpte den att de va ett onödigt köp. Men läste lite här om att de va skillnad. Och jag är väldigt glad att jag läste det.

    Batteriet va väldigt bra. Körde 2.06mil och hade 48% batteri kvar. Körde endast sport mode.

    Känner direkt vi acceleration att den är bra mycket kraftigare än vanliga M365. Även om mina vanliga M365 va flashad så de va kraftigare samt gjorde 28-30km/h

    Att den va några cm längre va kanon. De få cm på brädan gör för mig mycket. Man känner när man bör den. Känns faktiskt som att de skiljer mer än dom 2kg som skiljer dom.

    I styret på pro så jackar styret i när de är rakt. Faktiskt väldigt härligt och underlättar när man kör.

    Även displayen tycker jag ger den en extra plus. Kul att se farten. Och batteri indikatorn är bättre än på vanliga M365.


    Som tidigare har skrivit.
    Vanliga M365 är riktigt bra. Den kommer man långt på. Underbar att köra och kvalitén är bra.
    Så vanligt åkande för någon som har max 9-10km enkel väg till jobbet funkar den fint.
    M365 pro har lite mera. Är kraftigare osv. Är de värt 2500kr i skillnad? Ja kanske för den som vill ha de lilla extra, eller kör ganska långa sträckor.
     
    mld gillar detta.
  10. Blubb7

    Blubb7 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Löste sig efter lite meck, dock var man tvungen o va två när man skulle tillbaka med däcket, en som trycker ihop däcket på ena sidan o den andra pressar däcket över kanten på andra sidan.

    Finns det någon svensk sida man kan beställa fler slangar från?
     
  11. Blubb7

    Blubb7 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Lyckades böja min lite vid slangbyte, snurrade däcket och böjde tillbaka skivan lite där den tog emot klossarna. Fick snurra o böja några gånger men nu snurrar det ljudlöst.
     
  12. JPR

    JPR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2019
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    108
    Jag skulle nog kontrollera om inte skivan är böjd.
    Orginal bromsok'et är mekanisk där endast ena av armen pressar skivan mot klossarna. Med tiden så tenderar detta att böja bromskivan. Fera har haft problem med en böjd bromskiva när dem fått den.
    Utesluter inte att den kan vara för hårt inställd.

    Rekommenderar att vara försiktigt med inställning av vajen. Att släppa upp vajen för löst kan innebära att du inte får en bra bromseffekt.
     
    Last edited: 12 jun 2019
  13. Ziggs

    Ziggs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2019
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    18
    Ny programvara i min M365 pro idag. Nu snackar vi! Har bara testat den snabbt utanför jobbet. Men jag gjorde 34km/h de lilla jag testade den. Och då väger jag ju 92kg med.
     
  14. zelxi

    zelxi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Använd den här tråden för pro: Xiaomi M365 Pro (2019)
     
    Delarium och JPR gillar detta.
  15. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Någon som testat slanglösa däck än? Dvs sådana som pumpas?
    I så fall, hur känns dom? Var köptes dom?

    Någon som gjort en egen modifikation av bottenplattan? Möbeltassar läste jag om, funkar? Jag funderar på att kapa ur en plexiglasskiva, eller nåt annat slätt och hårt material, och sätta nån foam i.

    Styrkortet, elektronikspray och fogskum i röret? Annat tips?

    Ingen som förstärkt "vikdelen"? Tex med en hylsa utanpå?

    En smidig väska att stoppa ner den i när man går in på kontoret? Eller hur gör ni?
    //D
     
  16. JPR

    JPR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2019
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    108
    Jag kör med 10" luftfyllda för bästa dämpning och komforten.
    Nu med nya bromskittet installerad och nya bromskiva.

    IMG_8575.jpg


    Att hitta tubeless är inte lätt då däcken måste sitta 100% samt att ventilen bör inte släppa igenom.
    Det finns de som gör om sina 8,5 till tubeless. Det är inte lätt men går. (typ klipper sönder två slangar för att få en tätt ventil)

    Bottenplatta finns det flera klipp på youtube av folk som har både slängt in lysen och gjort dem genomskillninga.

    Vikdelen finns det fler varianter på att förstärka. från den mest enkla till det mest avancerade.
    Själv nöjde jag mig med att byta läppen från den nuvarande av aluminum till en tjockare av stål.
    Den sista omslutande modellen kommer från Frankrike och många har den i de södra regionen just för att den fortfarande tillåter dig att vika ihop. Finns även en variant som är helt sluten då tar man bort hela vikmekaniken, då är man 100% säker.
    Det gör de killarna som har 20s batterier och dundrar i 57km/h med våra M365:or.. Så det är inga problem att "hotta upp" dessa hojar.

    2019-06-13 09.23.16.jpg 2019-06-13 09.23.22.jpg 2019-06-13 09.20.27.jpg
     
    ef98dpa och zelxi gillar detta.
  17. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Grymt @JPR@JPR! det ska bli intressant att höra recension på att köra med 10"
     
  18. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    Om ni menar sträcka är jag avonsjuk. För den el-scooter jag har är kass. Dock har CLASOHLSON en el-scooter som jag ej vet om är någonting att ha.
     
  19. JPR

    JPR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2019
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    108
    Jag har kört med mina 10" luftfyllda sedan strax efter Påsk.
    Helt annan dämpning och känsla, betydligt mjukare gång. hel nöjd.
    Kan inte tänka mig att gå varken tebax 8,5 eller till punkterings fritt.
    Slängde antipunkt band i dem för att skydda lite.

    Nu har några fler i forum köp 10" så det ska bli kul att höra hur dem uplever det.
     
    Xsandor gillar detta.
  20. Ziggs

    Ziggs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2019
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    18
    Vart hittar du alla dessa delar?