Redmi K20 Pro (SD855)

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av Ploki, 17 maj 2019.

  1. Dizzö

    Dizzö Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2019
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    29
    Kommer K20 Pro till Sverige? Isf när?

    Annars lutar det åt Zenphone 6...
     
  2. tank77

    tank77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2019
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7
    Kommer inte i nuläget då det är för stor efterfrågan på den i Asien, kommer troligtvis inte förrän efter sommaren till Europa.
     
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  4. Bakgrund

    Bakgrund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2014
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

  5. xbjorne

    xbjorne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2019
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Verkar vara en grym lur men hade gärna sett en fingeravtrycksläsare på baksidan istället. Min erfarenhet av Xiaomis in-display läsare är inte hundraprocentig, kör själv endast face-unlock och det blir ju rätt slött med pop-up kamera.
     
  6. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    GC_K20P_6.2.030.apk

    Gcam er allerede ute i første utgave for k20 med fungerende night sight mode.

    Digg da er man nesten garantert gode bilder i mørke.
     
    spigen och flipp gillar detta.
  7. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jepp, skulle lägga upp denna häromdagen men glömde.
     
    flipp gillar detta.
  8. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Så himla synd att Mi 9T Pro inte verkar komma till EU/Norden förrän efter sommaren.

    Vissa säger att det är för att Qualcomm inte hinner med alla beställningar av SD855 och att Xiaomi måste prioritera hemlandet och K20 Pro-versionen. Mi 9T (ej Pro) har ju SD730 så det är väl därför den kom så fort, säkert för att SD730 inte är fullt lika poppis.

    Vet inte om det är dumt att tänka så men jag har hellre lust att betala lite mer för att få en officiell Mi 9T Pro än en K20 Pro, plus att ev. garantiärenden säkert är mycket snabbare fixat.
     
  9. tank77

    tank77 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2019
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    7
    Jag skiter i om den ena modellen går lite snabbare, inget som den vanliga användaren märker av. Sedan har Pro-versionen en lite bättre kamerasensor, inget som spelar någon roll för mig det heller då jag nästan aldrig fotar med telefonen och den lilla skillnaden i kvalitet är nog inte heller något man märker av. Detta är väl typ den enda skillnaden, läste att någon skrev att Pro har en superamoled och det har visst inte K20, inte heller något gemene man kan se skillnad på så för mig kommer en Xiaomi Mi 9T duga hur bra som helst.
     
    spigen och flipp gillar detta.
  10. p1er

    p1er Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Jag kan såklart förstå din tankegång, att det är marginaler, men vi alla har olika prioriteringar. Som jag sagt så har jag inga problem att betala lite extra för de marginalerna, problemet är att jag är besviken på att Mi 9T snart är tillgänglig men inte Pro.

    Man kan väl gå andra hållet också och hävda att det finns liknande modeller till Mi 9T med marginella skillnader som är "sämre" till en billigare peng och tycka att du borde köpa den istället.
    Realme X som @flipp@flipp hade provat är ju kanske en kandidat för dig som inte tar mycket bilder, väldigt marginella skillnader där för 80% av priset (där om kring), om man nu ska gå efter den tankegången.

    Jag tycker Mi 9T Pro kryssar många boxar på mitt papper, så att säga, till ett lågt pris.
    Jag hade kunnat lägga ut lite mer men då hade jag hoppats på ännu snäppet bättre kameror och 90Hz-skärm.
    Men man kan tydligen inte få allt!
     
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, om man inte är kräsen när det gäller prestanda borde SD710 (Realme X) fungera bra. I princip allt från SD660 och uppåt borde duga om man inte prioriterar hög prestanda. Men det är intressant hur man ständigt förändrar referensramarna kring vad som är tillräckligt snabbt. Minns när SD625 var populär för några år sedan och många (även jag) tyckte att den var "snabb nog". Jag spelar i princip aldrig på telefonen men kan ändå se stora fördelar med kraftfullare processorkärnor, telefonen blir påtagligt snabbare när man t.ex. öppnar appar. Det är något jag kan betala extra för. Har sett några speedtest på K20 och K20 Pro och den senare verkar påtagligt snabbare.
     
    Ilter gillar detta.
  12. mull54

    mull54 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Lite sugen på en K20 Pro nu när den inte verkar släppas officiellt här i EU inom en snar framtid.

    Har dock några funderingar. Hur mycket sämre täckning (har Vimla/Telenor) får man här i Sverige med tanke på att den saknar banden som operatörerna kör med här.
    Vart hittar jag telefonen billigast från en säker hemsida?
     
  13. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Min favoritbutik på Aliexpress är Hong Kong Goldway:
    US $374.99 |Original Xiaomi Redmi K20 Pro 6GB RAM 64GB ROM Mobile Phone Snapdragon 855 Octa Core 6.39

    Tidigare skickade de genom EU med DHL men nu har de konstigt nog tagit bort information om det så jag vet inte om de slutat med det.

    Annars är tradingshenzhen en väldigt pålitlig butik och tar man global priority shipping slipper man tull/moms eftersom den skickas via EU. Dock har de dyrare priser:
    Redmi K20 Pro - Xiaomi - Triple Kamera - Popup Selfie - 6GB / 64GB
     
  14. mull54

    mull54 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tack för info. Bra pris på Hong Kong Goldway. Står att de skickar med DHL, dock inget om EU. Kanske får höra av mig till dem.

    Bör man ta Official Global Rom som är lite dyrare eller köra China Rom och sedan flasha själv?
     
  15. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag hade tagit china rom och flashat in Xiaomi EU själv.
     
  16. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kom dock ihåg att det brukar vara en vänteperiod innan man kan låsa upp bootloadern på Xiaomi-telefoner. Ofta 2 veckor. Så om man beställer kinaversionen får man i så fall köra kina-romen tillfälligt alternativt vänta med att använda den som daily driver.
     
    spigen gillar detta.
  17. Bakgrund

    Bakgrund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2014
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Såg också att den informationen var borta så skickade ett meddelande och frågade. Verkar som att det gäller fortfarande.

    "HI friend, For european union country , can choose DHL delivery . It is a special Free tax express delivery . Package will be sent in first ride to european, then dispatch to other country . No custom problem Thanks L"
     
    wrkdrojd, mull54, chraist och 1 annan gillar detta.
  18. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det låter bra. Av någon anledning verkar de alltså inte vilja skylta med det längre.
     
  19. mull54

    mull54 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2012
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Låter riktigt bra. Blir nog att lägga en beställning för mig faktiskt. Om jag inte såg fel fanns det bara frakt via DHL till Sverige. Antar att det bara att välja frakt via DHL så löser det sig?
     
  20. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Precis, mest troligt löser det sig då. Räkna med en leveranstid på 2 veckor ungefär.
     
    mull54 gillar detta.