Tips: Xiaomi M365 Pro (2019)

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Mart1neZ, 17 feb 2019.

  1. bosse11

    bosse11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Platta:
    Samsung Tab-S 10.5 (T805)
    Sjukt vad den går bra efter att man uppdaterat till custom firmware, körde in: M365 PRO DRV155 32kmh 50k 5% more power, väldigt simpelt nu är väl enda farhågan att det ska skada batteriet?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Batteriet är nog ingen fara, du kan kika på temperaturen i Mi Home-appen. Det är fler celler i M365 Pro än M365, och desto fler celler desto mindre belastning per cell. Det är snarare motorn som är i farozonen. Jag lyckades bränna motorn på M365 (vanliga) med custom firmware, fast då åkte vi två, vilket förstås inte var särskilt begåvat.

    Du kan känna på motorhuset efter du kört i lite uppförsbacke hur varm den blir. Den blir definitivt ännu varmare om man kör med solida hjul. Xiaomi har ingen sensor för motorn i M365. Jag vet inte hur det är i M365 Pro, men det vore bra om de placerade en sensor vid motorn, som kunde stänga av när den når en viss temperatur.
     
    Rookie gillar detta.
  3. vic18

    vic18 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2018
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej jag är sugen att testa men kan man flasha tillbaka sen om man ångra sig
     
  4. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 690
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ja, det kan du
     
    bernard gillar detta.
  5. Rookie

    Rookie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Nu är jag sen och du kanske fått svar redan men förlängaren som följer med är i mitt tycke värdelös. Jag har en kompressor med mätare som man ställer in trycket på så jag tänkte att det blir en barnlek att fylla däcken men nej.

    Bakdäckets ventil omsluts enkelt av kompressorns snäppfäste (liknande det som finns på mackar) men där fram är ventilen för kort vilket gör att man måste använda förlängaren. När den skruvas på så kommer luften såklart ut då pinnen trycks in men det funkar så länge man fyller luft. När man ska gänga av den så läcker hälften av all luft ut. Jag "löste" det genom att låta kompressorn gå medans jag pumpade men det är ingen lösning. Jag söker en förlängare som man snäpper på och av lik den jag har på kompressorn.

    Jag har väldigt lite erfarenhet av cyklar så här är jag ställd. Ska åka till en cykelaffär och höra om de har nåt åt mig.

    Edit: Finns säkert massor av autocorrect fel nu då jag skrev så snabbt så sorry!
     
  6. Spankman

    Spankman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2019
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    5
    Köpte själv min Pro idag. (inet)
    Efter jag "monterat" i hopp den" så blev det dax för premier turen.
    Batteriet var 71% när jag startade...

    Blev en sträcka på 9 km i "S mode" (ingen cfw).
    Blandat underlag asfalt till större delen - en del grusväg, en del uppförsbackar.
    Full gas hela tiden - vikt 82 kg
    Efter "hemkomst" 48% kvar av batteriet

    Är sjukt nöjd med köpet.:)
     
    bernard och Rookie gillar detta.
  7. Rookie

    Rookie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Dubbelpost, ledsen för det!

    Efter mina första 6-7 mil:

    Räckvidden stämmer förmodligen på plan mark dvs runt 40 km MEN som någon skrev tidigare redan under 50% blir det sämre driv. Det märks vid acceleration och uppförsbacke dock ej maxfart som jag testade idag. Ner till 5% får man 24 km/h. Nu är det ju så att man hela tiden ökar sin förväntade radie och ligger på gränsen. Jag ville ha mer än 6-7km radie och jag fick bra mycket mer men nu vill jag åka överallt med den och får lugna mig lite:D.

    Accet är nästan för bra vid över 50% laddning och i sportläge, jag menar minsta grus och man spinner men ibland behövs det (de få gånger jag ger mig ut på bilvägar).

    Farten är 24km/h på sport utan cfw och i början är man sådär smart och tycker att det räcker men nu när man tycker att man känner skotern och vägarna vill man blåsa på mer. Detta är en ohälsosam bana vilken jag ännu ej vill ta då jag vet att man (i min ålder) blir halvt död om nåt händer. Jag har alltid hjälm men kom igen nu, ni som har körkort minns säkert bältestestet i 10 km/h. Satan vad det rycker! Tänk 30+! Jag är skeptisk...

    Jag har ett solitt däck som väntar vid första punka och jag är tveksam till att det blir större förändringar i stötigheten åtminstone när man i nuläget rullar på 50 psi i däcken vilket är mer än i bilen (nästan 3,5 bar). Tog redan upp pumpningen i förra inlägget och den är svår på framdäcket.

    Rent generellt vad gäller fordonet i sig är jag väldigt optimistisk men jag är också väldigt försiktig av mig, är lastgammal och har körkort så att om alla vore som jag själv skulle jag inte se några problem med flera elsparkar i trafiken men jag tror någon form av licens kan vara på sin plats. Det bör tilläggas att jag inte är så förtjust i nuvarande regler för andra fordon heller, typ mopedbil men det hör inte hit. Elsparken är här för att stanna, det råder inga som helst tvivel om saken och det säger jag verkligen inte för att jag just plöjt ner 6000 plus, för det gör jag gladeligen på en ny telefon vartannat år, utan för att bilen har stått oanvänd sen jag fick min spark och jag har jävligt kul. Frågan är bara hur den ska regleras...

    Edit: Blev ingen dubbelpost, tack Spankman!
     
    bernard, Apoteket och AoL gillar detta.
  8. Ziggs

    Ziggs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2019
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    18
    Det var väldigt kort. Jag körde nämligen 2,08 mil. Och det var blandat lång körning och stadskörning. Och jag väger 95kg. Och jag hade 47 % när jag kom hem. Och jag körde på sport läge.

     
  9. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Började du också på 71% då? Om du började på 100%, olikt Spankman, är det rätt rimliga siffror...
     
  10. Ziggs

    Ziggs Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2019
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    18
    Nej det gjorde jag inte. Jag missade den lilla detaljen :-). Men då stämmer säkert. :-)
     
  11. vic18

    vic18 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2018
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    7
    Hej någon i Göteborg som kan hjälpa mig flasha. Min samsung är dött har bara iOS och Mac
     
  12. allerkrans92

    allerkrans92 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2019
    Inlägg:
    471
    Mottagna gillanden:
    364

    MINA ENHETER

    har alltid velat ha något som detta sen jag var ett litet barn, nu skulle jag dock aldrig ha använding av den! om jag ska någonstans så måste ja ta bilden, annars vill jag gärna gå då det är ända motionen jag får xD
     
  13. vonwiffen

    vonwiffen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Blev en beställning, kunde inte hålla mig längre. Tog den från mi store
     
    Apoteket gillar detta.
  14. vic18

    vic18 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2018
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    7
    Nu är min flasha 32km/h fyfan va grymt
     
    bernard gillar detta.
  15. Shost

    Shost Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    5
    Blev en helt spontan beställning häromveckan från Mi-store, då den inte hade kommit in i Inets lager. Snabb och smidig leverans. Hade aldrig stått på en el-scooter innan så har inget att jämföra med, men den har helt klart varit över förväntan. Tankarna låg först på en Ninebot Max men då jag inte vill vänta så blev det denna fram tills nästa sommar.

    Smidig att komma igång med, bara skruva fast styret och fälla upp den. Lite oklart vilken app man skulle använda då det i instruktionerna bara står använd "appen", utan att hänvisa till appens namn. Fick googla fram till att det är "Mi Home" från App Store som rekommenderas.

    Tyvärr verkar det inte finnas något alternativ i App Store för att flasha in ett CFW, får nog emulera en android enhet på laptopen och flasha om över blåtanden därifrån.


    Liten rapport om körning:

    Vikt: 85 kg
    FW: 1.5.5
    Läge: Sport
    Medelhastighet: 22km/h (i princip full gas hela tiden)
    Körstil: Halva sträckan stadskörning, andra halvan långkörning
    Batteri Före: 99%
    Batteri Efter: 20%
    Avstånd: 25.8 km

    Väldigt rapp mellan 100-60% batteri, under 50% börjar man känna att den blir något slöare.
    Kör man något lugnare än mig bedömer jag att man kan köra ca 3 mil med min vikt.

    Även monterat en 3D printad förstärkning till lerskyddet, så det inte kan knäckas av, tillsammans med ett vattenskydd till displayen.
     
    Kjälke och bernard gillar detta.
  16. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    333

    MINA ENHETER

    Första längre turen Hornstull-Västerbron-Fridhemsplan-Odenplan. Konstant 25-26 km/h på plan mark, mellan 18-21 km/h uppför. 95 kg muskler.

    Jag kommer inte flasha min. Prioriterar räckvidd framför några km/h snabbare.

    Komforten är väl si och så. Hade varit bra med något större hjul tror jag.
     
    bernard gillar detta.
  17. LDRLR

    LDRLR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2013
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Bluetooth lampan på min M365 pro har helt plötsligt sluta lysa så jag kan inte nå den via appen, den ska väl vara igång jämt eller har jag råkat stänga av det på något sätt?
     
  18. Klimpen123

    Klimpen123 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2019
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 7plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 7plus
    Den lyser bara när den är ansluten till telefone.
     
  19. bekväm

    bekväm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2019
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    6
    är det någon som fått punktering på däcken ännu på sin pro? är ca 20 mil på min nu utan
     
  20. jmw

    jmw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Sjukt nöjd med mitt köp. Köpte via Mi-store, fick uppdaterade versionen med magnet för laddskyddet och skydd för kabeln under stänk-skyddet. Flashat om till CFW och har testkört den en del sedan jag fick den.

    På en impuls så fick jag för mig att åka från Hässelby Strand utmed strandkanten in till stan. När jag kommit ut på Kungsholmen vände jag och åkte utmed bilvägen tillbaka. Hade 4% batteri kvar vid hemkomst. Totalt 30 km, i väldigt kuperad terräng under de första 15 km, och vägen bestående av mestadels grus. Relativt plan väg de återstående 15 km hem igen.

    Vikt: 60 kg
    FW: CFW
    Läge: Sport
    Medelhastighet: 30km/h (på asfalt, långsammare i kuperad terräng/grusväg)
    Körstil: Halva sträckan grusväg/backigt, andra halvan landsvägskörning
    Batteri Före: 96%
    Batteri Efter: 4%
    Avstånd: 30 km

    En annan gång jag var ute och körde åkte jag för att hämta en vän vid närmaste tunnelbanestation, där jag blev upplyst av personal där att jag inte fick ta med el-scootern på tunnelbanan. Någon annan som fått protester från någon? Kollade upp reglerna på SL:s hemsida, där det står att man får ta med sig den, men naturligtvis inte köra den innanför grindarna.
     
    Kjälke gillar detta.