Övervakmingskamera utomhus

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av lejonel, 27 apr 2019.

  1. M203

    M203 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    680
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Jag har en Blink XT på baksidan. Har inte haft några false positives alls däremot faktiskt fångat en liten tjuv på film på natten. Inte så bra kvalitet på natten dock. Jag kör den alltid på natten genom schema och på dagen avaktiverar och aktiverar jag via Home assistant gällande om vi är hemma eller ej.

    Jag köpte Blink XT med sync modul för 1200-1300 på Amazon.de.
    Jag är nöjd med XT då jag inte har falsklarm och då jag faktiskt fångat en tjuv på film. Det jag inte gillar är att filmen inte tidsstämplas. Notifieringarna har varit stabila. Dock kommer de när filmen spelats in och inte direkt.

    Funderar på en Blink XT2 för andra sidan när den släpps. Reolink verkar inte ha integration med Home assistant annars hade jag nog provat en sådan.

    Inomhus kör jag Dafang med custom FW integrerat med Home assistant och Tensorflow för objektdetektering.
     
  2. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 476
    Mottagna gillanden:
    1 171
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Har börjat kika på sådana till våran sommarställe/koloniträdgård, där det finns el men inget internet när vi inte är där.
    Fråga om maradörer i trädgårdslandet i första hand.

    Skulle så behöva en kamera utomhus som fungerar helt fristående, där man kan vittja den några gånger i veckan, och hittade denna, med sdkort, som även har en strålkastare, men kostar från 2500:-:

    Netatmo Presence
     
  3. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 849
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Hur är ditt utlåtande nu när du använt dom ett tag? Fortfarande nöjd?
     
  4. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 831
    Mottagna gillanden:
    2 312
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Absolut, nästan fullpott.

    Det enda jag stör mig på är falska notiser. Typ en insekt som kryper på linsen på natten, men det är ju som det är. Sen ger den utslag på snabba skiftningar på sol/moln, när solen ger stora skuggor på träd som hamnar i kamerafånget.

    Å andra sidan kan man ställa in känslighet etc så det går säkert minimera, har inte pillat så mycket ännu. Det går ju även ställa in aktivitetszoner så visst går det att minimera.

    Har nu tre st av dessa kc200 och sett till priset, stabil app, 3års garanti och en vanlig svensk butik att gå till om det strular.

    Sen kan man ha synpunkter på att det inte är batteri, för och nackdelar. Jag vill inte ha batteri, dels för driftsäkerhet sen att kameran spelar in i bakgrunden på ett bättre sätt.

    Om jag var du skulle jag köpa en på öppet köp och testa.