INOKIM OX

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av x_tonic, 22 apr 2019.

  1. SÖNIC

    SÖNIC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2019
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    27
    Både och, bilister blir något förvånade när man kör om dom :D
     
  2. SÖNIC

    SÖNIC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2019
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    27
    Hmm osäker på hur jag gjorde, först var det secret meny och kombo av + - och power knappen för att orientera mellan lägen och hastighet
     
  3. raptor

    raptor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    629
    Mottagna gillanden:
    196

    MINA ENHETER

    Ja. Vad ska man säga. Inokim ox verkar vara bland det bästa jag köpt någonsin och jag känner inte många som har mer prylar än mig. Har åkt 3 mil med den en hel sträcka och inte blivit minsta trött.
     
    BrunoX gillar detta.
  4. Hubba

    Hubba Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har en Egret10 och är väldigt nöjd med den. Blir dock lite sugen på inokim ox efter läst denna tråden. Jag är 195 cm lång och egret har höjbart styre (jag har den på max) Någon som vet om inokim ox funkar till långa förare? Undrar också om någon haft problem med polisen? Syns ju stor skillnad om man susar fram i 45 km/h jämfört med voi...Vad blir böterna?
     
  5. BrunoX

    BrunoX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2018
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    38
    Jag är fel person att svara då jag är rätt kort, men enligt mig är styret ganska hög och skulle passa långa personer men det beror förstås helt på hur lång du är.

    Jag skulle rekommendera att du tittar på denna recension nedan av en lång person:


    View: https://www.youtube.com/watch?v=ovQmdTnFrck


    I beskrivningen skriver han:

    Tänk på att OX drar åt sig en hel del uppmärksamhet. Kör du vårdslöst så lär det inte enbart vara böter du behöver oroa dig över, polisen skulle nog även beslagta scootern - det gäller alla scootrar över tillåtna hastighet, inte bara OX. För närvarande vet nog ingen direkt vad konsekvensen blir, jag har i vart fall inte sett någon nämna i forumet att de fått böter eller på något annat sätt blivit bestraffade.
     
    Last edited: 11 jun 2019
    bernard gillar detta.
  6. raptor

    raptor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    629
    Mottagna gillanden:
    196

    MINA ENHETER

    Jag körde snabbt (45kmh) I början men nu har jag den inställd på speed 2 och kör max 30. Man ska vara försiktig.
     
    bernard gillar detta.
  7. SÖNIC

    SÖNIC Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2019
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    27
    Jag kör nog för snabbt, 45 nästan hela tiden men dock kör jag endast på cyckel banor och den har bra bromsar om man ser polisen ;)
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tänk på att ingen försäkring gäller om man kör på någon/något, vilket innebär att alla kostnader hamnar på föraren av sparken.

    Så se till att köra superförsiktigt i stadsmiljö eller på vägar med mycket påfarter/korsande trafik etc. :)
     
    BrunoX gillar detta.
  9. raptor

    raptor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    629
    Mottagna gillanden:
    196

    MINA ENHETER

    När man kör så fort så gör man alltid det när det är helt öppet läge. Så kör man inte I city, varken Sveavägen eller Västerbron.
    :)
     
  10. Hubba

    Hubba Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag tror jag ska behålla min Egret ten 3 och använda för kortare sträckor i mycket trafik. Men ska beställa en starkare maskin att ha mer som leksak där det är helt öppet och väldigt lite trafik. Ni som kört OX nu ett tag, känner ni någonsin att ni skulle vilja köra fortare än 45 km/h? Ofta vänjer man sig vid farter och vill ha mer efter ett tag.

    Just nu väljer jag mellan OX (45 km/h 1900 Euro) Nya OXO (65km/H 2100 Euro) Dualtron 3 (65km/H 3100 Euro)

    Givetvis finns massa parametrar än toppfart att ta hänsyn till. Men alla dessa tre verkar extremt bra. Frågan är om man nånsin vill köra snabbare än 45?

    Någon som har erfarenhet av om det är lätt att få service och hjälp med repartioner på ox i sverige?
     
  11. raptor

    raptor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    629
    Mottagna gillanden:
    196

    MINA ENHETER

    Ja ibland känner man att man vill köra fortare. I början känns 45 kmh fort men efter ett tag går det över. Jag är dåligt utrustad och därför begränsar jag mig till 30 kmh.
    Kör du med hjälm och handskar kommer du vilja köra fort när det går:)

    Var hittade du OXO för 2100 euro? :)
     
  12. Hubba

    Hubba Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2019
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    1
    Inokim OXO

    Har dock svårt att kolla om detta är en seriös firma...Verkar va ganska ny. Han svarar snabbt på messenger. Vad tror du?
     
  13. raptor

    raptor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    629
    Mottagna gillanden:
    196

    MINA ENHETER

    Oj svår fråga! Det ser väldigt legit ut. Hans facebooksida ser bra ut.
    Du kanske kan fråga inokim headquarters?
     
    Last edited: 18 jun 2019
    Hubba gillar detta.
  14. kimpact

    kimpact Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    @raptor@raptor :
    Satt du och fikade vid Sveavägen 25 häromveckan? Minns att jag noterade en kille som satt där med en inokim ox. OCH har för mig att samma person satt där med en Zero ett par veckor tidigare, det slog mig nu att det kanske är du. :)
     
  15. raptor

    raptor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    629
    Mottagna gillanden:
    196

    MINA ENHETER

    Tjena @kimpact@kimpact

    Det var inte jag :)
    Åker jag med någon annan så är det med en till inokim ox och/eller en zero 10x.
     
  16. BrunoX

    BrunoX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2018
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    38
    Nu har man kört på OX ett tag och är fortfarande lika nöjd som dagen jag köpte den.
    Jag har inte gjort något medvetet räckviddstest men däremot har jag kört ett antal längre turer.

    Senast har jag under 2 separata turer med samma laddning nått totalt 55,4‬ km enligt OX displayens distansmätare. Båda var tur och retur södra Stockholm-stan med varierade typer av vägar (nylagd asfalt, sliten asfalt, djup grusväg, jord, cykelvägar, bilvägar), en del backar uppför och nedför. Tur nr 1 låg på 34,5 km: till Djurgården, Blockhusudden som jag körde runt. Tur nr 2 blev 20,9 km: blåsig dag, delar av vägen tillbaka bestod av kraftigare motvind.

    Värt att notera är att jag satt maxhastighet på 30 km/h (räcker gott för mig) och uppskattar genomsnittshastigheten under åkturerna till 20 km/h.

    Trots att ha färdats så långt utan att ha laddat visar batteriindikatorn 3 av 5 streck. Riktigt imponerad!
     
    Hubba och bernard gillar detta.
  17. BrunoX

    BrunoX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2018
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    38
    Jag vet att Ezride erbjuder service på Inokim, de utför reparationer själva samt samarbetar de med en cykelverkstad i Stockholm. Dock är jag osäker om detta endast gäller garantiärenden/Inokims köpta från ezride. Det kan vara värt att fråga.
     
    Hubba och bernard gillar detta.
  18. fruity

    fruity Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2019
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    5
    I dagsläget har jag en fjuttig M365 men är väldigt sugen på att köpa något tuffare exempelvis Inokim OX eller Inokim Light 2 men det enda som egentligen stoppar mig är hur en eventuell framtida reglering kommer sätta stopp för ägarna av dessa. Dessa är ju inte "lagliga" att använda förutom på privat mark, är det någon som någonsin haft problem med farbror blå?
     
  19. raptor

    raptor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2009
    Inlägg:
    629
    Mottagna gillanden:
    196

    MINA ENHETER

    Du kommer troligtvis inte få problem av farbror blå.
    Tvärtom så vill farbror blå gärna testa den om de ser dig på en av nyfikenhet.
    Men du behöver inte köra förbi de i 45 kmh
    Du kommer inte få problem av farbror blå. Tvärtom kommer de bli nyfikna och leka med den om de får chansen :)
    Jag känner 4 pers som har inokim ox. Ingen har blivit stoppad och fått problem.
    Kör bara inte förbi de i 45kmh.
    Stoppar de dig så trycker du ner hastigheten på displayen väldigt fort. Sedan får de testa :)
     
  20. Xerno

    Xerno Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2014
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    31
    Jag kommer behöva uppgradera från zero9 strax. Har någon testat inokims nya oxo?