Tillbehör till en Garminklocka

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Amedi21, 19 jun 2019.

  1. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Hej!

    Jag har en Garmin Vivoactive 3 som jag behöver ett nytt armband till (20 mm). Originalmodellen på armbandet heter Quickfit 20 i svart silikon. 549 kr tycker jag dock är rätt saftigt och undrar folk gör idag för att hitta samma band billigare (utöver prisjakt). Är import fortfarande ett alternativ, eller åker man på wish-tullar? Hur säker kan man vara på att alla ebay-alternativ som finns där ute är äkta eller åtminstone av god kvalitet? Och när jag ser Ebay-alternativ för 39 kr kan jag inte låta bli att tänka på arbetarnas arbetsförhållanden såväl som klimataspekten.

    Detta är alltså lika mycket en fråga om det specifika armbandet, dvs. finns det något vettigt alternativ som besparar mig några kronor, som det är en fråga om hur folk löser motsvarande situationer för andra tillbehör och kanske hårdvara.
     
  2. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Jag satt i exakt samma funderingar som dig. Ville ha ett grönt och ett orange som ser ut som originalbanden, beställde ett via Ebay först men fick hem ett svart istället för grönt, och säljaren svarade ej på meddelanden... Slutade med att jag faktiskt beställde 2 armband från Wish som jag nu väntat på i 6 veckor, planerta att komma idag enligt appen men jag tror det när jag ser det :) Betalade 185 kr tror jag för 2 armband, och då ska tull och sånt ingå, men det va bra länge sedan jag köpte nåt från Kina så jag får väl se om de dyker upp.

    Har dock efter jag la beställningen sett en del armband på CDON som ser vettiga ut till rimliga pengar. Vanliga 20mm armband passar så det finn mkt att välja på.
     
  3. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Och jag har det svarta Ebayarmbandet över om du skulle vilja köpa. Ser ut och känns nog precis som originalbandet, förutom att det inte står Garmin på hällan. 100 spänn ink frakt i kuvert :)
     

    Bifogade filer:

    Amedi21 gillar detta.
  4. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    TAGET!
     
    rickards gillar detta.
  5. Slimey

    Slimey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    622
    Skulle inte ett vanligt klockarmband av valfri modell passa?
    I så fall så kan du ta vilket 20mm band som helst och sätta på, handlar du från ebay så får du antagligen även med det ett verktyg för att byta det själv (gratis eller för nån tia).
     
  6. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Visst är det så. Vanliga standard 20mmband passar. Silikonbanden från Garmin (och kopiorna) är dock jäkla sköna, och har smidiga snabbsprintar för enkelt byte.
     
  7. sonab

    sonab Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    64
    Telefon:
    Ni Max 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Ni Max 3
  8. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Yes, finns en del att hitta på svenska sidor, dock vet jag inte varför det verkar omöjligt att hitta just gröna och orangea som jag ville ha från svensk återförsäljare :)Troligen är de på Fyndiq exakt ett sånt jag köpte på Ebay men nu sålde till TS för en hundring. Ser som sagt ut att vara av utmärkt kvalitet.
     
    Amedi21 gillar detta.
  9. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Iom att det är en träningsklocka vill jag ju ha ett silikonband, och sådana är inte helt lätt att hitta, som dessutom ser någorlunda vettiga ut, och som redan påtalats är de oerhört bekväma, men inte 549kr-bekväma. Frågan var därför menad som en generell fråga hur folk gör för att hitta fullgoda tillbehörsalternativ bortom prisjakt och enklare googlesökningar.
     
  10. Slimey

    Slimey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    622
    Jo, absolut, jag förstår.
    Och eftersom det går med alla 20mm klockarmband vad min input att man därför inte behöver låsa sig vid Garmin-band.
     
    Amedi21 och rickards gillar detta.
  11. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Vet inte om det hjälper men jag kör detta till min Fenix 5s. Det har Quick release eller vad garmins lösning heter och är riktigt skönt att träna i. Har det till vardags i svart. Som du ser är priset galet bra. Kanske finns till din modell?

    Mvh Erik

    https://www.amazon.de/dp/B07H86FGKX/?tag=oid02-21
     
    dhanjel och Amedi21 gillar detta.