Philips hue loggar ut

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av inflames666, 17 jun 2019.

  1. inflames666

    inflames666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    77
    Har problem med att Out of home control loggar ut lite då och då, och det är inte alltid man kan logga in igen utan att dra ur strömsladden till bridge. Nån mer som upplever samma problem eller vet vad detta fenomen beror på? Har min brigde kopplad till Google home.
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Jag skulle säga att felet om möjligt ligger i din router om du har hue-bryggan kopplad direkt mot den. T.ex så är det flera med Comhem:s routrar som upplevt liknande problem.
     
  3. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 505
    Mottagna gillanden:
    1 575
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Philips Hue inloggning system byggs på sessioner, dessa kommer med automatik att loggas ut för eller senare när sessionen blir inaktiva utan händelser under ett visst tag så löper sessionerna ut, det är inte som med Cookies eller liknade där man kan sätta gränsen själv aldrig löpa ut eller under en viss tid typ 30 dagar etc.

    Därför får alla utloggning från typ Philips Hue Cloud från typ Philips Hue appen till och från, går dock relativt snabbt logga in igen, däremot när de kommer till Google Home och Philips så är det direkt molnbaserad, och enda gången dessa inte kommunicerar med varandra är de gånger då Philips eller Google gör något med APIerna.
     
    pitrus- gillar detta.
  4. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Där ser man, tack för utförlig info om Hue-bryggan. Ytterligare skäl till att ha en USB Zigbee kontroller direktansluten till HA-burken med andra ord. [emoji16]
     
  5. inflames666

    inflames666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    77
    Ok så det är något man får leva med när man kör med hue bridge med andra ord? Får nog bli en annan lösning lite längre fram då.