Garanti? P20 pro krossad av posten

Diskussion i 'P20-serien' startad av mul, 26 jun 2019.

  1. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Lämnade in telefonen hos elgiganten hem. Posten såg då till att krossa min telefon ordentligt på väg till mobylife.

    När de väl fick den så fick jag ett sms att den var krossad. Butiken verkar ta det för att sedan ta de med posten. Men vad händer med min garanti? Alltså de skrev att de fixar skärmen utanför garantin. Men jag har inte gjort något fel, hur ska man formulera sig för att återfå min garanti? Hade problem med laddningsporten. Det är därför den blev inskickad och nu blir telefonen av med garantin. Vad ska man göra?
     
  2. wenom666

    wenom666 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2011
    Inlägg:
    2 674
    Mottagna gillanden:
    1 513
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus Nord 2
    Tror nog du fortfarande har garanti på luren, det MobyLife menar är att dem kommer åtgärda skärmen utanför garanti ärende.
    Menas att Posten alt MobyLife kommer stå för kostnaden.
    Alla garanti ärenden står Huawei för.
     
  3. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Men vid ett eventuellt krossande försvinner garantin har jag lärt mig. Då det inte är "möjligt" att garantera skicket på telefonen eftersom den krossats. Påstås att delar kan påverkas av ett eventuellt fall osv osv. Så jag vet inte riktigt vad jag ska be butiken göra.
     
  4. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    673
    Mottagna gillanden:
    490
    Så länge de fixar skärmen igen så ska det vara garanti på mobilen igen. De funktionstestar mobilen efter för att se att allt funkar.
    Så länge de är ett "officiellt" ställe och ingen skumt ställe som reparerar mobilen.
    Mobylife ska inte vara nå problem.

    Har tappat, bytt skärmar och fortfarande haft garanti på mina mobiler.

    Som wenom666 sa om mobylife/posten står för kostnaden att reparera skärmen så borde de fixa din laddningsport under garantin.
     
    Last edited: 26 jun 2019
    Kristy och jnsson gillar detta.
  5. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Låter perfekt.fixk samma svar av butiken. Förhoppningsvis förstördes inget på min telefon o jag hinner få den innan min semester. Riktigt jobbigt att risken finns Jah inte hinner få den.