1MORE E1026BT-I STYLISH TRUE WIRELESS IN-EAR HEADPHONES

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Mindir, 4 jun 2019.

  1. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Igår damp 1MORE TWS hörlurarna upp. :-)

    1MORE STYLISH TRUE WIRELESS IN-EAR HEADPHONES


    Har testat dem lite grann och är nöjd hittills.

    Sitter fast väldigt bra i örat.
    Proppar och bygel som fanns på plats från början satt bra så bytte bara ut proppen till en annan som jag använt sedan tidigare som passar mitt öra bra.
    Sitter fast mycket bättre än Blitzwolf FYE1 och FYE5 som jag använt mig av tidigare när det gäller TWS.
    Troligen en bra träningskamrat så länge som det inte är allt för regnigt ute. ( igen IP klassning)

    Uppkoppling, täckning och ljudkvalitet känns också väldigt bra för priset. (runt 650 SEK)
    Inne i lurarna sitter QCC3020 från QCM.
    Tycker det verkar innehålla det mesta förutom Apt-X HD vilket hade varit ännu trevligare men går inte att förvänta sig vid den här prispunkten. (QCC3034 stödjer Apt-X HD)

    QCC3020 | Qualcomm


    Var ute en runda med hunden igår kväll och hade inget klipp eller problem med uppkopplingen eller Spotify.

    Provade också att titta på SVT play och Youtube och ingen ljudfördröjning fanns mellan video och ljudet vilket var trevligt som var en av de sakerna som jag störde mig mest av när det gäller Blitzwolf FYE serien.

    Finns också en app att ladda ner som heter 1MORE assistant.
    I denna appen finns en Equalizer, kolla om produkten är äkta ( scanna en QR kod som låg i boxen), framtida uppdateringar av firmware körs i denna appen ( Voice control ? )

    Dock det mest spännande var Burn-in funktion som de har i appen som skickar speciella ljudvågor till headsetet för att trimma membranet och annat i hörlurarna.
    Första etappen var på 12 timmar som de vill man skall gå igenom. Skall visst vara bättre att göra så här än att få burn in via lyssning.
    Detta gör också på 20% ljudnivå för att inte skada en ny produkt med för högt ljud eller "fel" musik nu produkten inte är"inlyssnad ännu. Om det hjälper något i praktiken får jag återkomma till längre fram.

    Så helt klart en viktig app att använda ihop med headsetet.

    Många olika byglar och proppar följde med produkten så förhoppningsvis är det någon kombination som passar de flesta öron.

    Ladddockan verkar också vara lite smartare designad än Blitzwolf dockorna då jag bytte ute propparna mot en lite större och den gick ner fint i ladddockan ändå.
    På Bltizwolf fick jag sätta ett gummiband runt dockan för att hålla lurarna på plats om jag hade valt något annan propp än de som följde med produkten i fråga.
    Finns en LED som är tänd under laddning som släcks när det är klart och när batterinivån är låg också ger ifrån sig en LED sekvens samt om man sätter ner hörlurarna i en nästan urladdad docka blinkar också LEDen flera gånger. Fullt tillräckligt.

    Provade också att ringa ett samtal och den jag pratade hörde mig bra och jag hörde personen i fråga klart och tydligt. Så inget att klaga på där heller. Även den punkten delvis en svaghet i Blitzwolf FYE serien.
    Troligtvis spelar ENC microphone Tecnology in en del här och troligen både bättre HW och algoritmer än vad Blitzwolf använder sig av.

    En annan smart grej är att båda höger och vänster bud kan agera som Master.
    Skulle tex högra örat ha lägre batteri nivå än det vänstra kopplar lurarna själva om så att vänster lur tar över Master ansvaret som troligen är lite mer strömkrävande.

    Visst kunde man önska sig en USB C kontakt på ladddockan, fyra LED ikoner över batteritiden kvar i dockan, IP klassning etc.
    Dock saker som jag kan leva utan vid den här prispunkten.

    Så än så länge har de löst de problemen som jag tyckte fanns med FYE serien till en ganska modest extra kostnad.

    Jag får återkomma lite längre fram när jag är klar med burn in processen samt använt lurarna lite mer både för musik och tal samt under något träningspass.
     

    Bifogade filer:

    Droid82 gillar detta.
  2. Droid82

    Droid82 Guest

    Kul att du är nöjd med dem. Kommer du att testa dem på någon löptur eller liknande för att se hur pass bra och stabilt de sitter fast för dig?

    Apropå burn-in:

    "No evidence in support of the existence of the break-in effect was found in this test. The changes observed were either too small to be audible, or very large and not repeatable, which suggests fluctuations in system performance or environmental noise. Also, no pattern was observed in any of the changes over time, ruling out a cumulative or long term effect due to burn-in. The music clips recorded as part of the test also sounded nearly identical in a subjective listening evaluation. It is therefore concluded that breaking-in headphones for consumers is not necessary, and won't result in any noticeable change in their sound. The user reports regarding the existence of the break-in phenomena can be explained as a psychoacoustic effect caused by the fact that human hearing is very good at adapting to new sounds. So, a pair of headphones that were perceived as harsh a few weeks ago are now being perceived as more tame and balanced. However, we are not able to make a conclusion on whether break-in has an effect during the manufacturing process or whether the headphones tested were broken-in during the manufacturing process, since the headphones tested were retail versions of the products."

    Is Headphones Break-in Real? 120-hour Burn-in Test
     
    bernard gillar detta.
  3. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Yes.
    Tar en runda imorgon om vädret tillåter.
    Lämnat över dem till audiofolket på jobbet för ett utlåtande angående ljudkvalitén.

    Kör vidare på 12h burn in programmet och ser sedan vad appen säger.
    Vill den ytterligare 12h lägger jag nog ner det hela. :-)
     
    Droid82 gillar detta.
  4. Droid82

    Droid82 Guest

    Har du några fler intryck att delge? Jag är nyfiken på dem. :)
     
  5. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Har faktiskt inte använt dem särskilt mycket ännu.
    Bara gått några rundor med hunden samt lyssnat lite på musik på jobbet. Inget att klaga på än så länge. Fick också någon uppdatering till 1MORE appen i veckan.

    Tredje inbränningen pågår. 45 timmar kvar. :-)

    En kollega till mig köpte ett par samtidigt och har använt dem betydligt mer än mig.
    Han är mycket nöjd med dem och säger att det är det bästa han kan få för de pengarna och beställt fler till sina kompisar också.

    Skall försöka komma ut på en löprunda i veckan så jag kan testa dem där och återkommer om det är något som strular eller inte.
     
    Droid82 gillar detta.
  6. M203

    M203 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    680
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Någon som vet var man hittar till bästa pris? Eller om någon site brukar ha bra deals på dem?

    Mvh
     
  7. Droid82

    Droid82 Guest

    M203 gillar detta.
  8. M203

    M203 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    680
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Gearvita var nytt för mig. Hann slå till på gearbest för 670 sek med EU priority line innan jag såg detta!

    Tack för svar. Är Gearvita något nytt? Bra priser?
     
  9. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag vet inte hur länge Gearvita funnits, priserna generellt sett får man nog kolla på sidan, jag har tyvärr inte den överblicken.
     
    M203 gillar detta.
  10. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Droid82 gillar detta.
  11. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 465
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
  12. Droid82

    Droid82 Guest

    @Mindir@Mindir Du får gärna länka till den reviewn om du hittar den, jag har aldrig läst att det finns två olika versioner.
     
  13. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    1MORE Stylish True Wireless In-Ear Headphones E1026BT-I - Review | ThePhonograph.net

    Titta en bit ner i första stycket där de nämner det hela.
    Tror det var någon annan sida som nämnde det här med dålig batteritid i den första versionen som gjorde att 1MORE snabbt gjorde en HW uppdatering och släppte -1 versionen istället.
    Finns säkert mer info om det hela på nätet om man vill leta.
    Bästa är som sagt att bara köpa -1 versionen för att vara på säkra sidan.
    Den som 1MORE själva bara säljer nu också.
     
    Droid82 gillar detta.
  14. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag hade inte köpt denna.
    Pekar på E1026BT och inte E1026BT-1.
    Dumt att chansa om det stämmer att E1026BT är en äldre version.

    Vänta hellre på att Gearbest få E1026BT-1 i lager igen. Verkar skeppa ut snart igen.

    https://www.gearbest.com/bluetooth-headphones/pp_009251773656.html?wid=1433363
     
    Droid82 gillar detta.
  15. Droid82

    Droid82 Guest

    Drygt att hålla reda på med tanke på att den de länkar till inte ens skriver "-1". Men tack för gearbest-länken, där står det i alla fall rätt modellnamn. :)
     
    Mindir gillar detta.
  16. Nilzen

    Nilzen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    2
    Tror även att E1026BT har BT 4.2 och E1026BT-I kör 5.0 vilket ska vara så gott som lagg-/delayfritt.
    Är också inne på att skaffa E1026BT-I men hur gör ni, de sidor som länkas skickar väl egentligen direkt från Asien så tar ni bara tull och postmord-avgiften och ser glada ut?
     
    Mindir gillar detta.
  17. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Tar du Priority direct frakt alternativet så ompaketeras paketet inom EU och sedan skickas till dig, dvs ingen MOMS eller TULL på paketet. Liknande med EU priority etc.

    Dock vet man aldrig till 100% men brukar fungera.
    Jag räknar alltid med en hundring till när jag gör själva köpet så blir jag inte besviken på mig själv sedan när paketet kommer. :-)

    Gearbest tycker jag är den som sköter detta bäst av de tre som jag brukar handla av. ( Banggood, Geek buying och Gearbest)
     
    Nilzen gillar detta.
  18. Nilzen

    Nilzen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    2
    Ah! Kanon ju! Har inte handlat nått speciellt sen dom införde dom nya reglerna så inte haft koll på det där.

    Då lär jag nog beställa dom på Gearbest med "Priority Line".
    Hur trivs du med dina nu efter en månad?
    Kollat en hel del youtube-reviews där dom blivit rankade nr 1 under 100 dollar.
    Så verkar väldigt lovande, stör mig bara på hur dom ser ut
     
    Mindir gillar detta.
  19. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Gör så. Tror du kommer att bli nöjd.

    Har faktiskt inte använt mina särskilt mycket ännu dock de gångerna jag har använt dem har jag inget att klaga på för den prisklassen.
    Har min SONY X1000-M2 på jobbet och när jag går iväg använder jag mig av BW-BTS1 från Blitzwolf så mer när jag är hemma som jag har 1MORE tillgängliga.

    Har inte blivit mycket träning heller på senaste tiden..... Dock snart semester och då skall 1MORE utnyttjas betydligt mer än tidigare hoppas jag på. :-)
     
  20. Mindir

    Mindir Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2017
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    Samsung S9
    Kom nu äntligen ut på en löprunda. :-)
    Funkade fint.
    Lurarna Satt på bra under löprundan (3,5km) och hade ingen störning alls med bluetooth kopplingen så antennen verkar ha bra täckning och klarar av rörelse bra.
    Hade min S9a i en hållare runt höger arm.
     
    Droid82 gillar detta.