Tips på mobil ca 2000

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Anders2, 30 jun 2019.

  1. Anders2

    Anders2 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2017
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej!

    Behöver en ny telefon då den gamla är på väg att ha gjort sitt efter snart 2,5 år.

    Använder inte telefonen till supermycket, kollar aldrig film t.ex utan surfar, lyssnar på podcasts, musik. Vill ha bra batteritid eller annars snabbladdning. Tänker mig en ca 2000 som max eller något lite till om det finns den där självklara mobilen. Är dålig på att förstå mig på alla specs, men följande mobiler är åtminstonde de jag funderat på:

    Motorola Moto G7 Power
    Motorola Moto G6 Plus
    Motorola Moto E5 Plus
    Xiaomi Redmi Note 7
    Xiaomi Mi A2 Lite
     
    Last edited: 30 jun 2019
  2. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    I den prisklassen är det nog få som slår Note 7.
    Vi har 3 st. i familjen där alla är väldigt nöjda.
    Xiaomi Redmi Note 7 review
     
    Last edited: 30 jun 2019
  3. Anders2

    Anders2 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2017
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1
    Tackar! Det blir nog en sådan. Hur länge har du haft din? Ser att snabbladdare inte är med, men är det ett tips att köpa på t.ex wish?
     
    ffodil gillar detta.
  4. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Ca. en mån. Tyvärr följer inte snabbladdare med, men batteriet håller otroligt länge.
    Har inte skaffat nån snabbladdare, men har heller inte varit i behov av nån. Har snabbladdare till mina andra P20 Pro och MI9 SE som jag kan använda om jag behöver.
    Note 7 är lika kompetent som mina andra dyrare telefoner till vardagligt bruk om man inte tvunget vill ha flaggskeppsprestanda.
    Batteritiden på Note7 slår båda mina andra, bra skärm utan att vara AMOLED, förhållandevis kvick med bra flyt, toppenbra kamera speciellt i mörker osv.
    Svårt att bli missnöjd med om man inte har de högsta kraven på allt.
     
    Anders2 gillar detta.
  5. Anders2

    Anders2 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2017
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1
    Låter lovande! Bestämmer mig för en sådan då den slår Moto-telefonerna som är i liknande pris som denna. Läste i en annan tråd om redmi note 7 att den är känslig och går lätt sönder om man skulle tappa den, har du skaffat härdat glas?

    Batteritiden och kameran är det viktigaste för mig och har läst att båda har mycket bra betyg där vilket bekräftats här i trådet med så det blir lite skillnad mot Huawei Y6 som jag sitter med nu :P
     
  6. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Den är inte känsligare för att gå sönder vid fall än andra med keramisk kropp, vilket nästa alla har idag. Tvärtom har Note7 extra tjockt 0,8 mm gorillaglass 5, men faller dom olyckligt går dom i sönder oavsett vilken telefon.
    Har haft både Note5 och 6 som är lite mindre robusta men klarat sig bra för mindre fall och stötar.

    Nej, sätter aldrig härdat glas eller annat på displayen, endast det tunna skalet som medföljer för bättre grepp.
     
    Anders2 gillar detta.
  7. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 323
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag skulle dock inte köpa en laddare från Wish. Köp något seriöst märke, t.ex. Blitzwolf från Banggood. Det är lätt värt o lägga någon/några hundring(ar) mer, o få en säker laddare
     
    Rospigg, Psicosis, freddus och 2 andra gillar detta.