Ninebot Max G30 / G30 II med 10"-hjul och 6 mil räckvidd!

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Swedroid, 19 maj 2019.

  1. JonathanHobbe

    JonathanHobbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Har läst på indiegogo att det råder tvivel hurvida den faktiskt kommer levereras till vissa länder inom Europa. Någon som vet nått om detta? Segway själva menar dessutom att 95% av alla leveranser till EU-länder sker utan "duty taxes". Är verkligen taggad för denna scootern verkar vara perfekt...
     
  2. sebbe1221

    sebbe1221 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2019
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    15
    De har skrivit till mig och andra över mail att de skickar till Europa och att de inte tror att det kommer tillkomma extra avgifter baserat på deras tidigare erfarenheter. Däremot går de inte ut öppet med att de skickar till Europa, förmodligen för att de saknar tillstånd/rätt papper/rätt EU-standard eller liknande. Över mail bekräftade de också att jag får versionen som kör 30 km/h.
     
    JonathanHobbe och bernard gillar detta.
  3. JonathanHobbe

    JonathanHobbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Okej! Skönt detdär! Behövde du skriva och fråga för att få den snabba varianten eller tror du andra svenskar kommer få det automatiskt?
     
    bernard gillar detta.
  4. sebbe1221

    sebbe1221 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2019
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    15
    Jag vet inte, och jag vet inte heller om jag ens får den snabba helt garanterat. Men skriv om du är osäker!

    Btw om du funderar på att köpa så använd gärna referrallänken som jag skrev tidigare i tråden, vore schysst!
     
  5. JonathanHobbe

    JonathanHobbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Fick svar nu och de svarade att dom inte kunde uttala sig i dagsläget om hastighetsbegränsningen. Får väl vänta och se helt enkelt...
    Har redan köpt, var bland de första
     
    sebbe1221 gillar detta.
  6. sebbe1221

    sebbe1221 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2019
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    15
    Okej, då får vi båda bara vänta och se! Är inte så orolig utan är det en mjukvarubegränsning så lär det komma en fix för det också. Spännande att se när vi får den, vågar man hoppas på augusti redan? Vore ju kul att få köra lite i sommar.
     
    JonathanHobbe gillar detta.
  7. JonathanHobbe

    JonathanHobbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Läste att de ska skicka via UPS. Mina erfarenheter av UPS från china har varit att det brukar gå någon vecka, i alla fall från Aliexpress. Å andra sidan är ju detta ett jäklans stort paket.
     
  8. Lagerlöf

    Lagerlöf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Men det måste ju kosta massvis att importera med alla nya regler?

    Eller skippas allt sånt när det går via UPS och inte postmord..?
     
  9. Lagerlöf

    Lagerlöf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Och hur tänker ni med reklamationer/garanti och sånt?

    Om det inte finns en återförsäljare här.
     
  10. JonathanHobbe

    JonathanHobbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Egentligen så är väl du alltid skyldig att betala avgifterna (åtminstånde moms) om jag fattat rätt. Skillnaden är väl att postnord och DHL numera fakturerar dig innan du får varan (betalar du inte får du inte varan), när det gäller UPS tror jag det är ditt eget ansvar att deklarera momsen men ingen gör det vad jag vet
     
  11. JonathanHobbe

    JonathanHobbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Det är ju det dåliga med köpa via indiegogo och kickstarter. Nu fanns det ju förvisso 1 års garanti men det blir ju ett helsike att skicka en hel scooter till Kina igen...
     
  12. Lagerlöf

    Lagerlöf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Haha ok, det låter ju lite risky. Den här känns ju bara bättre än Kinas Pro. Dock synd att behöva vänta tills sommaren är slut..
     
  13. JonathanHobbe

    JonathanHobbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Tydligen har ju dom mailat folk och sagt att dom betalar eventuella duty fees, har varit med om samma sak när jag handlat från Kina förut men vem vet... Dom har ju sagt att det ska komma en ny update idag, får hoppas dom förklarar allt angående leverans till Europa som de lovat att inkludera
     
  14. JonathanHobbe

    JonathanHobbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Kollade med tullverket och det menar att varan kan vara tullbefriad när den kommer till Sverige men att det oavsett tillkommer moms på 25% vid köp av varor under denna kategorin som överstiger 1600kr! Alla fraktbolag (UPS också) kan komma att fakturera momsen (EFTERÅT!), i vissa undantag får du som sagt deklarera själv. Räddningen kan vara att avsändaren ljuger om att priset är mycket mindre så att momsen (25%) även den minskar...
     
  15. Lagerlöf

    Lagerlöf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Jag lyckades hitta en Xiaomi Pro för 5700 ink. frakt (från EU).

    Nu får vi se om det blir nåt, skulle bara ta ca 2 veckor. Ville inte hålla på med eventuell tull och moms.. :D
     
    JonathanHobbe gillar detta.
  16. JonathanHobbe

    JonathanHobbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Vart hittade du den? Överväger faktiskt på att dra mig ur, visst, MAX verkar vara så jäkla nice men om den landar på nästan 9000 kr och att det dessutom inte finns någon som helst garanti så vet jag inte om det är värt det... De flesta som köpt 365 Pro är ju väldigt nöjda...
     
  17. JonathanHobbe

    JonathanHobbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Sedan vet man ju inte huruvida hårt polisen ser på specsen om man har otur att bli stoppad, MAX har ju faktiskt alldeles för hög motoreffekt och hastighet för att vara laglig i Sverige. Det sista man vill är ju att bli av med den här. Läste att flera tyska backers har ångrat sig pågrund av samma anledning, de verkar ha samma regler som i Sverige...
     
  18. Lagerlöf

    Lagerlöf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Hittade den här, de verkar ha ett antal per dag för extra bra pris om jag förstod det rätt.

    Edit: Länk kommer i nästa post efter mod godkänt

    Köpte via paypal så "tror" att jag är safe från att bli scammad.. Största problemet är väl om det händer nåt som ska gå på garanti antar jag.

    Ja men precis, lite det jag kände också ^^ Tror 20-25 km/h räcker mer än lagom.
     
  19. Lagerlöf

    Lagerlöf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2019
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
  20. JonathanHobbe

    JonathanHobbe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2018
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    6
    Skrev till Segway att jag ångrat mig nu. Hoppas dom faktiskt skickar tillbaks mina pengar. Får bli en M365 PRO istället... Lite tråkigt men vad ska man göra, Segway har faktiskt agerat skitdåligt under hela kampanjen, svarar ju inte ens på frågorna angående leverans till Sverige. Även om jag skulle fått MAX så pallar jag inte noja över att jag faktiskt kan bli av med den eller behöva betala massa avgifter. Enligt transportstyrelsen så klassas ju den som moped om jag fattat rätt och vill inte behöva skaffa en trafikförsäkring till en sparkcykel...
     
    Lagerlöf gillar detta.