Mi 9T/Redmi K20 (ej pro, SD730)

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av flipp, 28 maj 2019.

  1. Isakksson

    Isakksson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är väldigt sugen på att uppgradera till denna från min ZTE Axon 7 (riktigt bra mobil när den väl fungerar), men undrar lite hur det funkar med Equalizers? Axon 7 har en inbyggd som fungerar jättebra, har Mi 9T det? Eller måste jag skaffa något från app store?
     
  2. Jungelbobo

    Jungelbobo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2010
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi MI9T
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 8
    ROM:
    Stock
    Hämtade ut min carbon black igår. Kan bara instämma tidigare inlägg! Ligger superbra i handen och skärmen är jag riktigt imponerad av. Batteritiden efter ett dygn av hård användning är toppen enligt mig!

    Enda bekymret jag upplevde var hur jag skulle kopiera över data från min gamla Honor till Xiaomi. Men men...galet nöjd so far! :)
     
    spigen gillar detta.
  3. stinkfist

    stinkfist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7
    Ja, inställningar och välj batterianvändning och sedan hårdvara. Där kan du se hur stor andel varje hårdvara drar från batteriet.
     
  4. stinkfist

    stinkfist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7
    Använt min Mi 9t glacialblue aktivt i 3 dagar. Jag har ett dilemma. Mobilen ligger så skönt i handen och är så fruktansvärt snygg att se på att jag verkligen inte vill använda något skal. Samtidigt vill jag ju skydda telefonen och framförallt kamerahuset. Någon som har tips på hur man löser detta? :)
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Köp ett fodral som du lägger telefonen i när den inte används? Annars får du väl gambla lite och hoppas att du slipper repor. Brukar själv rätt ofta köra utan skal men är då noga med att aldrig lägga telefonen i samma ficka som nycklar eller mynt etc.
     
    mullsjomannen gillar detta.
  6. stinkfist

    stinkfist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7
    Tack för tipsen! Blir nog att chansa lite. Fördelen är att mobilen kostar så lite så skulle något gå snett kan man alltid köpa en ny. :)
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Precis. Det är för övrigt rätt intressant att folk ofta väger in designen och känslan i handen på telefonen när de tar ett köpbeslut men när de väl köpt telefonen sätter de på ett stort fult skal på telefonen.
     
    Ompan gillar detta.
  8. stinkfist

    stinkfist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7
    Jag har aldrig brytt mig om design på mobiltelefoner. För mig är funktion viktigare men i detta fallet med Mi 9t är det helt omöjligt att inte hänföras av designen och byggkvalitén.
     
    flipp gillar detta.
  9. Bakgrund

    Bakgrund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2014
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Jag har accepterat att telefoner är förbrukningsvaror och bör användas som det. Ska man skyla telefonen med fula plastskal som gör luren klumpig kan man lika gärna köpa en billig, klumpig plasttelefon från början. Klart man ska vara rädd om grejerna, men så länge man inte är ovanligt klumpig och har en historia av att förstöra telefoner är det värt den lilla risken det innebär att använda den naken. De flesta har säkert spenderat mer på skal och skärmskydd än vad det kostar att byta ut en trasig skärm eller baksida. Planerar man att ställa ut telefonen på konstmuseum efter två år av användning borde man låta den ligga i lådan. Lite som att köpa en blommig överdragsklädsel från Biltema till sin nya Ferrari.
     
    mullsjomannen och flipp gillar detta.
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Håller helt med. Bra formulerat.
    Ibland kan ett skal förbättra greppet på telefonen men att förstöra en telefon som redan är greppvänlig och ligger bra i handen med ett fult skal är idioti. Lite samma med tjocka skärmskydd som förstör känslan när man swipar på skärmen och samlar på sig en massa skräp. Blir tokig på detta och det slutar alltid med att jag river av skärmskyddet.
     
    Bakgrund gillar detta.
  11. stinkfist

    stinkfist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7
    Håller med.

    Mi 9t kan man verkligen ställa ut på konstmuseum så läcker som den är. Samtidigt är det enkelt att se den som en förbrukningsvara sett till priset. Köper man en Samsung eller iPhone för 9000kr så är det klart man blir lite mer varsam med luren.
     
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Mi 9T verkar sannerligen prisvärd. Imponerande att de till och med fixat deltaljer som en riktigt bra högtalare. Något jag tycker är viktigt på en smartphone. Verkar inte som de snålat på någon egenskap.. Xiaomi har verkligen gått på knockout här.

    View: https://youtu.be/zVwDqHtypjw
     
    spigen gillar detta.
  13. stinkfist

    stinkfist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7
    Ljud kan vara subjektivt. Efter att ha använt högtalaren lite mer tycker jag att den är okej. Långt ifrån lika bra som stereohögtalare men bättre än tidigare generationer av monohögtalare. Ska man hitta någon svag sida så skulle det kunna vara högtalaren.

    Instämmer att Mi 9t är en fullträff för Xiaomi. Märkligt att ingen av de stora teleoperatörerna har fått upp ögonen och erbjuder den med abonnemang. Kanske det beror på det låga priset.
     
    jnsson och flipp gillar detta.
  14. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Någon som har bra koll på var man köper en Mi 9T billigast just nu? Lång leveranstid är inget större problem för mig.
     
  15. huskul

    huskul Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    2 905
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ComviQ
    Telefon:
    Samsung S22U
    min är på dygnet runt
    förbrukningen ligger på 1,85%
    så det är knappast värt att slå den av o på hela tiden
    sen spelar det ju ingen roll heller om jag har 50% kvar på kvällen
    jag laddar ändå efter som telefonerna håller ändå inte 2dygn
     
  16. stinkfist

    stinkfist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7
    Jag köpte min på Inet, eftersom de har fysisk butik. Skulle något strula kan jag bara lämna in den direkt. 2 års garanti. Sist men inte minst får man en lakrisstång på köpet. :D
     
  17. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  18. stinkfist

    stinkfist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7
    Lyckades faktiskt ha min igång i 2 dygn utan laddning. Jag använde telefonen för 10 telefonsamtal, 20-tal sms, 2 timmars stream, flera timmars surf och aktiv skärmtid. Jag har 1,3 % batteriförbrukning när min telefon är idle.
     
  19. stinkfist

    stinkfist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2019
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    7
  20. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det blir naturligtvis mer struligt. Du får multiplicera risken med att den strular med hur mycket du sparar på att köpa från Kina. Om vi t.ex. antar att det är 10% risk att den kommer strula och du då inte kommer få någon hjälp av säljaren på Ali (vilket är ett pessimistiskt antagande) är Inets garanti värd att betala högst 300 kr för (0.1x3000). Om man räknar på förväntad nytta är garanti inte värd så mycket som man spontant tror.
     
    C4illin och Effect gillar detta.