Problem: Spotify slutar spela när skärmen släcks

Diskussion i 'Applikationer' startad av warmiz, 7 jul 2019.

  1. warmiz

    warmiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej, på sambons Samsung A50 slutar Spotify att spela när skärmen släcks om hon är uppkopplad via mobilnätet. Är hon uppkopplad via wifi funkar de som vanligt!

    Jag antar att detta är nån form av datasparande funktion eller batterisparande, men jag hittar inget sådant som är aktivt.

    Nån som varit med om samma och har nån lösning eller idé?

    Mvh Eric
     
  2. Trino

    Trino Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2013
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Gå in på telefonens inställningar-> appar -> Spotify -> Batteri, se sedan till att tillåt bakgrundsaktivitet är aktiverat.

    Gå sedan tillbaka ett steg i menyn -> Mobildata se sedan till att användning av bakgrundsdata är aktiverat.

    Hoppas det hjälper!
     
    nagelsax och chraist gillar detta.
  3. warmiz

    warmiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack, det var aktiverat, men det fanns ett ytterligare alternativ som var typ "tillåt bakgrundsdata trots att datasparare är aktiverad". Den verkar göra susen!

    Mvh Eric
     
    nagelsax, Trino och chraist gillar detta.
  4. NNN

    NNN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Snälla hjälp jag blir galen snart.jag har inte haft denna problem tidigare plotsligt börjar detta har varit kontakt med spotify i 6 månader nu de skriver gör så gör så men inget hjälper alla jäkla instälningar är av i telfonen endå händer det igen. Har samsung s9+ .maken har samma men inte de här problemen. Spelar ingen roll om jag är uppkoplad på nätet eller wifi .någon som har lyckats att fixa skiten eller
     
  5. Karma-is-a-bitch

    Karma-is-a-bitch Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2019
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har haft samma problem till och från sedan typ en månad. Jag förstod inte varifrån det kom. Förra veckan avinstallerade jag appen för att installera på nytt och såg att det är många som har lämnat såna kommentärer i recensionerna på Google play. Nästan alla säger att det har blivit så sedan en uppdatering av Spotify och att det är Spotify som måste rätta till något i appen.

    Jag tycker att det har funkat bättre i alla fall efter avinstallering/installering på nytt. Men du har säkert redan provat.
     
  6. Larino

    Larino Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har tidvis haft samma problem och trott att det berott på det aktiva skalet jag köpt från Samsung. Jag har en Samsung Galaxy S10.

    Hittade denna lösning, vilken har hjälpt mig:

    Problem med Spotify på Samsung Galaxy-telefoner

    Hoppas den kan hjälpa er som inte hittat lösningen.

    För er som inte har engelska menyer, använd sökfunktionen i telefonen och skriv optimera batteri. Klicka dig vidare och följ instruktionerna på ovan angiven sida.

    Med denna lösning har jag inte längre kvar styrning via locket på det aktiva skalet, vilket var en bonus
     
  7. Bows

    Bows Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Tja! På min Samsung berodde de på att man har nattläget aktiverat! Funkar fint nu den aktiverar telefonens uppspelning varje 5 minut för att sedan slockna igen.
     
  8. Hillz

    Hillz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Hej, startar upp denna befintliga tråd, då efter senaste uppdateringen av Spotify (free) resulterar i att Spotify slutar spela när jag släcker skärmen. Har gjort vad som nämns i tråden, men det hjälper inte. Någon som vet hur jag löser detta?

    Jag har en Huawei P10.

    Tacksam för hjälp!