Är ni nöjda med S10 Plus?

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av zoodiac, 1 jul 2019.

  1. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Men, det där på videon hade jag ju sett.. Det såg ju hemskt ut för fan hahaha
     
  2. Guts

    Guts Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2014
    Inlägg:
    246
    Mottagna gillanden:
    150

    MINA ENHETER

    Hehe är inte du som är skadad. Problemet ligger ju i oled panelerna i sig självt. Tycker det är konstigt att Samsung inte är noggrannare när de skär ut batcherna till sina egna lurar och låter konkurrenterna ta kanterna. Personligen stör jag mig nått enormt om det är grön tint då byter jag direkt. Rosa tint ser jag knappt men min syn blir ju även sämre för varje år så snart duger det med svart/vit
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag har problem med tint oavsett vilken färg den har men jag bryr mig inte sålänge det krävs extrem vinkel för att den ska synas. Min Xs Max får blåaktig tint vid extrem vinkel och OP7 lite grönaktig. Men vid små normala vinklingar som man gör hela tiden när man använder telefonen så är vitbalansen helt opåverkad.

    Min misstanke är att Samsung använder de sämre panelerna till asienmarknaden eftersom lurarna har betydligt lägre pris där än USA/Europa.
     
    Guts, kajsthlm18 och Kristy gillar detta.
  4. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Tror jag ska ha lite is i magen och invänta Note 10, kanske blir en uppdaterad Exynos som drar mindre ström?
     
  5. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    Det skulle jag inte ha några större förhoppningar om. Note luren på hösten brukar väl normalt sett ha samma CPU som S modellen från våren?
     
  6. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Tycker absolut inte luren drar något speciellt mycket i standby som ryktet säger. Likvärdig andra telefoner :-)
     
    Kristy och katho gillar detta.
  7. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Yep, inga problem med batteriet öht.
     
    chraist gillar detta.
  8. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Det är väl spikat att Note 10 kommer ha nyare enoyx processor på 7nm. Medan snapdragon inte blir uppdaterad.
    Note 10 får snabbare snabbladdning vilket krävs nyare enoyx än vad som finns i s10 Plus.

    Note 10 kommer nog få bättre batteritid. Strömsnålare cpu, mindre skärm och större batteri 4170mah.
    Om rykterna stämmer.

    Jag är mycket nöjd med s10 Plus men jag saknar snabbare snabbladdning. Sedan hade jag hoppats på bättre uppgradering på kameran från s7 edge till s10 Plus. Vidvinkel är riktigt bra men kvaliten på bilderna speglar inte 3 generationer telefoner förbättring.
     
  9. tictoc

    tictoc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Kan du utveckla lite vad det är med bildkvaliteten som du tycker borde ha utvecklats mer? Är det framför allt skärpan?
     
  10. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Det är väl verkligen inte spikat utan det finns rykten om att den kanske kommer att få en nyare 7nm processor. Jag tar det med en nypa salt tills den är presenterad. Kameran kan jag verkligen hålla med om, de behöver absolut förbättra den för att jag ska bli intresserad av den
     
    Kristy gillar detta.
  11. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    I jämförelse med gamla s7 edge är det ingen wow upplevelse att gå över till S10 men vi har kanske börjat peaka vad vi kan uppnå med Mobil kameror.

    Här är lite jämförelser med 3 år gamla s7 edge.

    View: https://youtu.be/GQhPTLTtKjc


    View: https://youtu.be/Qgl9yRYWsZQ

    Displayen och batteriet är jag riktigt nöjd med på s10 Plus. Känner man att S10 plus inte känns helt rätt bör man vänta på Note 10 då den kan bli väldigt intressant och den presenteras om mindre än 1 månad.
     
    Last edited: 9 jul 2019
  12. tictoc

    tictoc Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Jag tycker att skillnaden är rätt stor i de där videorna. Alla ljuskällor blir jävligt utbrända med äldre Galaxy; tycker att det egentligen är först med S10 som Samsung lyckats med det. Himlar och alla motiv med stort dynamiskt omfång är mycket förbättrat med S10. Det jag tycker är problemet är när man behöver bilder som kan visas i antingen tryck eller på en platta eller dator, då ser bilderna fortfarande suddiga ut.

    Sedan stör det mig att de satsar på vidvinkel och Night mode och liknande. En riktigt bra huvudsensor är åtminstone för mig intressantare.
     
    Kristy gillar detta.
  13. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    896
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Jag är nöjd med min s10+, såg också att s10+ spöade note 9 i benchmarking. S10+ fick runt 30-33 tusen score. Medans note 9 får runt 25-27 tusen eller något sådant. Minns inte exakta, men läste att endel även sa att exynos varianten av s10+ är snabbare än snapdragon.
     
  14. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 285
    Mottagna gillanden:
    8 133
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Exynos är lite snabbare endast i single core, inte multi core.
     
    Kristy gillar detta.
  15. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Jaha nu kör elgiganten en mkt bra deal med s10. En galaxy watch för 199kr. Blir riktigt sugen på att testa en s10 igen. Gillar verkligen klockans design oxå.

    Har ju lääänge önskat lämna apple (iPhone), för ett tag iaf. Nu när man nästan vet att iPhone 2019 kommer bli en kopia som x/xs känns det som det kanske är dags för bytet.

    I april hade jag en s10 i ca en vecka. Då var jag riktigt missnöjd med fingerläsaren och batterdränering. Kanske inte satte mig in tillräckligt med batterioptimering men en sån sak ska bara funka tycker jag.

    Men är en s10+ kanske lite bättre att köpa? Gillar egentligen inte att den är så pass stor men batteriet blir ju såklart bättre.

    Är fingerläsaren bättre numera efter alla updates som kommit? Är ansiktsupplåsningen bra/snabb?

    Svårt nu att inte slå till, ca 9500kr för telefonen och 199kr för klockan. En iPhone max och en aw hamnar ju på ca 19.000kr, en viss skillnad.
     
  16. Droid96

    Droid96 Guest

    Har du inte bytt än?? :D

    (Jag sålde min S10+ i juni så jag vet inte vad som hänt mjukvarumässigt efter det).

    Fingeravtrycksläsaren kräver att du lär dig rätt teknik för upplåsning. Istället för att bli sur på att den inte funkar så får man liksom bita ihop och försöka vara metodisk och lära sig. Då går det att få godkänd prestanda i den. Det är dock helt klart telefonens svaga punkt i mina ögon. Upplåsning ska vara smidigt.

    Ansiktsupplåsning kan jag inte uttala mig om för det är lite för enkelt att lura för jag ska kunna använda det.

    Batteriet hade jag aldrig några problem med. Riktigt bra och pålitlig batteritid på S10+.

    Men om du inte blev nöjd i April så har jag svårt att se att du kommer bli det nu. Eller är det priset som påverkar dig så mycket? Kommer du uppfatta det som mycket bättre för att det är billigare? Är det inte bättre att vänta in höstens nyheter?
     
    Kristy gillar detta.
  17. Derix

    Derix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2011
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    170
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Note 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Note 7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Nu ändrade Elgiganten priset så man måste kasta in en slant kontakt också.. Precis när jag skulle beställa.

    Edit: Det var priset för Halebop Mellan och Stor som ändras, inte kontantpriset för själva telefonen utan abonnemang.
     
    Last edited: 29 jul 2019
  18. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Haha, inte bytt än. Har ju dock försökt med både s10 och op6t, men föll tillbaka och köpte ny aw och ipad. Men men.

    Vilka höstnyheter tänker du på? Nya iPhone? Vad jag gissar om den är väl samma chassi förutom kameran. Prislappen på några hundra mer än vad xs kostade som ny.

    Hmm, sant, kom jag inte överens med s10 då kanske det blir samma nu? Lite synd att Elgiganten inte har öppet köp på telefoner, ifall man ångrar sig vilket jag har en tendens att göra ;)
     
  19. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 846
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Bör man vid större uppdateringar göra en factory reset? Eller var det mer så förr?

    Fingerläsaren, vad skulle ni säga att träffsäkerheten ligger på nu? När jag provade i april fungerade det ca 6 av 10 ggr vid första försöket.
     
  20. -Henric

    -Henric Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    1 695
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Egentligen är det absolut bästa att återställa telefonen fullständigt, men att rensa cache skall räcka.

    För mig fungerar fingeravtrycksläsaren 9/10 gånger. Min f.d. Xiaomi Mi 9 fick jag en träffsäkerhet på typ 6-7/10.
     
    katho och Kristy gillar detta.