7 Pro vs Galaxy S10/S10 plus vs P30 Pro

Diskussion i 'OnePlus 7 Pro - Allmänt' startad av MrJiM, 15 maj 2019.

  1. Droid96

    Droid96 Guest

    Som en ägare av ovanstående telefon så känner jag ändå att jag måste kommentera detta.

    P30 Pro hyllas överallt för sina mörkeregenskaper och jag ska vara ärlig och säga att det får mig att tappa förtroendet för reviewers. Jag tror att de blir imponerade över att bilderna blir ljusa och struntar i hur bilderna faktiskt ser ut. Det är i princip ingen skillnad mellan Photo-läget och Night-läget. Men det är helt omöjligt att ta bilder i mörka miljöer som faktiskt fångar känslan som man upplever med ögonen. Allt ser fejk ut. Jag älskar Pixel 3 för mörkeregenskaperna. Om man fotograferar i vanligt läge så blir bilderna realistiska med mycket detaljer (ungefär som med iPhone Xs) men när man aktiverar Night Sight får de ljusstarka bilderna som är häftiga i vissa situationer. Man har valmöjligheten. På P30 Pro får du gå in och böka i PRO-läget för att fånga mörka miljöer utan alla artefakter och konstiga färger och det kan ta flera minuter att hitta rätt inställningar. Det orkar man inte.

    Jag har inte testat Oneplus mörkerläge men om det går att få Gcam att fungera på den så tror jag att det kommer ge bättre bilder än P30 Pro i just mörker.

    Dock är 5x-zoomen på P30 Pro väldigt rolig att fotografera med, men den funkar bara i dagsljus.
     
    katho, Jontelitokd, Kristy och 2 andra gillar detta.
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Mörkerläget på OnePlus 7 Pro är kraftigt förbättrat mot OnePlus 6/6T, men även de ska få förbättrad mjukvara för nattfoto så småningom. Det är det området där OnePlus förbättrat mest vad gäller bildkvalitet på 7 Pro. Största besvikelsen hittills är kvalitén med supervidvinkeln, men de kommer helt säkert uppdateringar som förbättrar kamerorna.

    OnePlus 7 Pro har inte 5x optisk zoom, men väl 3x.
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag ska plocka upp en OP7 Pro imorrn och testa den ordentligt. Den saknar tyvärr funktioner för att kunna bli en daily driver men jag är lite för nyfiken för att inte testa. Har ju haft 6T, 6, 5T, 5 och 3T.
     
    Finskpinne, Kingson, R3b0rn och 1 annan gillar detta.
  4. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Grejen är att jag bara vill ha bilder för Instagram och Facebook osv. Helt naturliga färger är inte det jag är ute efter. Ljusa bilder på krogen räcker för mig. [emoji16]
     
    kissidor och Ara gillar detta.
  5. Droid96

    Droid96 Guest

    Då blir du nog nöjd :-)
     
    Ara gillar detta.
  6. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    447
    Mottagna gillanden:
    183

    MINA ENHETER

    S10 / S10 Plus alla dagar i veckan. Behöver SD-kort plats och många av Samsungs appar som galleri och musik spelaren och inte minst kameran som är väldigt bra i min S7 edge och var det även i tidigare i S5/S3. Har brorsans S9 och frugans S8+ som referens och den håller nästan jämna steg. Då kan jag tänka mig hur S10 kamera är. Funderar på att köpa en S10 och kollar vad som är mest lönsamt. Tänker närmast på Comviqs kampanj 395 kr / mån 24 mån / 10 gb surf. Eller att köpa utan abonnemang och fortsätta på samma nummer som jag haft sedan 1995 (telia).
     
    Last edited: 18 maj 2019
  7. Stefan707

    Stefan707 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2016
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Du kan ju flytta över ditt gamla nummer till abonnemang hos comviq om det är så :)
     
  8. atomicboy

    atomicboy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag funderar på byta ut min p20 pro mot något av dessa 3, alla ha sina plus och minus. Jag har haft 3 Samsung telefoner tidigare och det var alltid deras uppdateringar (sena) som irriterade mig mest! EMUI känns så där.... Kameran är grym på p20 pro men jag har märkt nyligen att batteriet kan sjunka från 9% ner till 1-2% på väldig kort tid, misstänker att batteriet har sett bättre dagar? Ska gå och klämma på en one plus 7 Pro, hoppas inte den känns för stor bara...? Vi får se
     
  9. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Nja, Det som hyllas av kritiker är att P30 pro tar fram detaljer och färger som ingen annan kamera lyckas med i så mörka miljöer.
    Ofta blir det ljusare än vad man ser med ögonen, men det är lättare att justera i efterhand än tvärtom!
    Använder själv Google foto till alla telefonbilder och jag inbillar mig att autojusteringen av ljus och färg får bilder att se lite mer ut som de är tagna med en pixelmobil ?
    Med P30 pro blir det sällan bättre när man testar att autojustera bildens ljus.
    Nattläget är bra, men jag har svårt att få bilder som är skarpa på fri hand då de tar lång tid på sig.
     
  10. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 084
    Mottagna gillanden:
    1 218
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Nyfiken i en strut men vilka funktioner saknar du?
     
  11. Droid96

    Droid96 Guest

    Trådlös laddning, always on display.
     
    ruf0ns gillar detta.
  12. Gurra202

    Gurra202 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2015
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    129
    Hmm trådlös laddning är ju en gimmick för mig, laddar telefonen en gång om dagen, kväll då och inte direkt jobbigt att plugga in den och det går ju snabbt som bara den.
     
  13. Droid96

    Droid96 Guest

    Väldigt individuellt. Jag behöver stödladda under dagen för att klara ett helt dygn. Sen ser inte dagarna likadana ut så jag trivs med att ha hög batterinivå när jag lämnar kontor/hem om något oförutsett händer. Har trådlösa laddare överallt och det känns gammaldags att behöva koppla sladd. Men visst är det ett stort plus att Warp är så snabb.
     
    ruf0ns gillar detta.