Fråga om Sony Xperia Z1 (C6903)

Diskussion i 'Sony & Sony Ericsson Allmänt' startad av Salvion, 9 jul 2019.

Taggar:
  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 636
    Mottagna gillanden:
    1 093
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Jag måste skicka iväg min Pixel 2 XL till england och har gjort mig av med en massa gamla telefoner, det nyaste jag har är denna från 2013 :eek:

    Så har fått igång den och tror jag uppdaterat Android, den har nu 5.1.1, kan det vara det bästa jag kan få?

    från Wikipedia verkar det så.
    Sony Xperia Z1 - Wikipedia

    Är det något jag inte kommer kunna göra i dagligt bruk? typ Swish,Bank id osv viktiga saker?
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 326
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Tror inte det ska vara några problem. Bank-ID (vilket Swish är beroende av) kräver 5.0 eller senare, så där är du säker än så länge
     
    Salvion gillar detta.
  3. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 636
    Mottagna gillanden:
    1 093
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    *Ny fråga*

    Jag skulle dra igång denna lur idag och jag får inte ur/loss simkorts hållaren?

    Jag har själv inte använt telefonen sen många år men en god vän har lånat den 2 ggr under åren, så jag kollade på en youtube film hur hållaren satt fast och det är som en liten släde man drar ut med nageln om jag förstår rätt?

    Jag har ett vagt minne av att kompisen sa när han återlämnade den "jag lämnar hållaren för mindre simkort med telefonen" och jag tror den sitter i nu men är inte säker (det ser ut som en liten vit plastbit sitter i släden möjligen)

    Så frågan är hur gör jag, jag tycker att jag tar i med nageln i den lilla kanten man skal dra i men den kommer inte ut, så pass hårt att plasten ger med sig lite och mer törs jag inte ta i...

    Jag tänkte att om ramen för microsim som har ett ganska stort hål för simkortet fastnat på något särr så jag försökte med en tunn kartongkniv att skjuta in den mellan chassi och hållare för att trycka ned det som stack upp eller styra ut den men jag lyckas inte.

    Så någon som har något tips eller råd?
    Finns det någon firma i centrala Stockholm man kan lite på att fixa detta utan att betala massor för det och inte heller ha sönder telefonen?

    Andra tips skulle uppskattas!
     
  4. Zonkman

    Zonkman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    4
    Är det inte så att den måste försiktig tryckas in nån mm då har jag för mig att den kommer ut så pass att du kan få tag i kortet
     
  5. Bamsefar

    Bamsefar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Den vita "plastbiten" är inte det den där lilla informationsettiketten som jag vill minnas fanns en gång i tiden?