Diskussion: Allmänna tråden om XZ1 Compact

Diskussion i 'Xperia XZ1 Compact' startad av Swedroid, 1 sept 2017.

  1. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Har en gammal version. Fast allt annat är uppdaterat. Har för mig detta var en av Sonys gamla paradgrenar. Funnits länge men nu orkar de inte utveckla och supporta längre. Listan på egna saker man tagit bort är ganska lång nu .orkar inte rabbla .försöker förtränga

    Ps har man bara användning av geotaggen i andra program typ flickr nu?
     

    Bifogade filer:

  2. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 370
    Mottagna gillanden:
    5 160
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Funktionen finns i Google foto, varför inte bara använda den appen istället?
     
  3. Guzzi

    Guzzi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    Jo, får göra det. Fast tycker det är irriterande att dom tar bort denna funktion.
     
  4. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Det är säkert något GDPR-tjafs eller nåt som gör att de tar bort informationen.
    Koordinaterna finns i alla fall i bilden!
     
  5. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, blev lite irriterad nu. Lämnade ju in min mobil för någon månad sedan för att jag hade fått dessa s k gula fläckar i skärmen som ibland dyker upp p g a limmet löses upp å torkar igen. Mobilen funkar i stort sett bra, t o m GPS verka funka... men har sett att man ser ljuset komma ut på andra ställen än just ifrån själva skärmen. Tänkte inte på det förrän nu ordentligt att det var konstigt, för har liksom inte sett det innan jag lämnade in luren. Så testade å pressa ner skärmen och tro på fankens, ljusstrimman i kanten av skärmen försvann. Min skärm sitter alltså löst och har en glipa i överdelen av mobilen. Så nu får jag skicka iväg luren igen..... Och självklart är det ju itne samma fel som tidigare, men det är p g a av den reparation som de gjort. Men nu är man fans orolig, för att det kan ha kommit in fukt i luren p g a denna reparation. Den är ju inte tät längre....Har ju regnat en hel del på sista tiden å det kan ju ha smygit sig in i luren. Fans.... också....
     
  6. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Trist. Att man inte löst detta definitivt. Och den har varit inne på Sonys verkstad? Kan ju avslöja nu att jag fick min XZ1 Compact av Sony då jag hade 4 liknande skadetillfällen innan med Z1, Z3 och Z5 Alla compacter. Fick givetvis skicka in Z5C och byta. Inget läckage genom portar utan det var läck i huset nånstans Förmodligen syntes detta i min servicehistorik. Annars måste jag säga att batteriet hållit ganska bra. Har använt mobilen mkt men känns ändå starkt, Har hela tiden haft "batterivårdsläget" aktiverat
     
    dragontrumpetare gillar detta.