Diskussion: Powerbeats Pro

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av erik.rahm, 7 maj 2019.

  1. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Har ett par Jaybird Tarah Pro idag men är pepp på dessa. Saknar smidigheten med mina airpods men vill ha ljudet från ett par Jaybird och då vekar dessa som mest passande!

    Det enda är priset dock..

    Någon annan som spanat in?
     
  2. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Funderade ett tag på dom men känner att det är rätt saftiga pengar för prestanda som jag kallt räknar med vara sämre än annat i samma pris segment. Och för vad egentligen...

    Apple Beats Powerbeats Pro - Svart | Billig
     
  3. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Det där priset är ju frånkopplat från verkligen. Priset på Apple.se är 2795:- eller 2500kr om man har Benify genom jobbet (vilket jag har).
     
  4. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Orkade inte vänta på att de ska släppas i Sverige (står fortfarande "sommar" på Apple.se) så hade tur och såg att de fanns på amazon.co.uk. Fick bli ett par därifrån och via forwarder. Bör bli billigt med tanke på den ringa storleken. Återkommer när/om jag får dem!
     
  5. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Fick hem mina powerbeats pro idag så om någon har några frågor är det bara att skjuta.

    So far är jag positivt överraskad faktiskt. Ljudet betydligt bättre än vad jag förväntade mig. Tänkte köra ett svettigt pass och se hur bra de sitter i morgon!
     
  6. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 210
    Mottagna gillanden:
    5 035

    MINA ENHETER

    Hur är komforten?
    Kan man ha dem "hängande" på örat när de inte används?

    Väntar på att de ska dyka upp här. Verkar vara försenade i hela världen.
     
  7. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Komforten är faktiskt ganska fantastiskt. Man glömmer bort att de sitter på. För mig är det den bästa av två världar. Airpods med bättre isolering a la jaybird typ. Plus att det går utmärkt att använda de för samtal. Vet inte hur man skulle kunna ha de på örat som du beskriver.. de har en tight passform.

    Ja jag tröttnade på att vänta. Gick på 2900kr till slut vilket är i högsta laget men pendlar samt tränar så värt det ¯\_(ツ)_/¯

    Körde ett styrkepass i kväll och de sitter galet bra. Ljudet är enligt mig det bästa jag hört ur ett par helt trådlösa och då har jag haft jaybird x3, beats x, tarah pro samt airpods.
     
    psp123 gillar detta.
  8. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 210
    Mottagna gillanden:
    5 035

    MINA ENHETER

    Stänger de ute ljud eller hör man omgivningen tydligt? Vill gärna höra bilar och annat medan jag springer och lyssnar på ljudböcker :)
     
  9. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    De blockar betydligt bättre än t.ex airpods. Man hör vissa saker. Svårt att beskriva. Ska pendla idag för första gången. Återkommer efter det.
     
    psp123 gillar detta.
  10. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Liten update, på tunnelbanan med musik hör jag preeeecis nästa station från högtalaren. Men kan utan problem lyssna på en pod längst med Vasagatan i rusningstrafik så det är ungefär hur noga jag kan beskriva det perfekt enligt mig men säkert för lite/mycket för andra ¯\_(ツ)_/¯
     
  11. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Kört ett riktigt svettigt pass precis, dessa lurar är hands down bästa träningslurar jag ägt. Man glömmer bort att man har dem, man är bara i musik och träning. Inte i närheten att ramla av eller en glappa i örat när man svettas.

    Sista testet är att koppla de mot min Garmin Fenix och se hur det fungerar med musiken.
     
    psp123 gillar detta.
  12. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 210
    Mottagna gillanden:
    5 035

    MINA ENHETER

    Det låter bra. Kommer köpa ett par snart.
     
    erik.rahm gillar detta.
  13. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Hoppas du blir nöjd! Om du har benify genom jobbet går de att köpa för 2500kr genom Apple. När de släpps i Sverige.
     
  14. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 210
    Mottagna gillanden:
    5 035

    MINA ENHETER

    Fortfarande nöjd @erik.rahm@erik.rahm ?
    Är de känsliga för vindbrus eller hör man tydligt utan att höja volymen alltför mycket?
     
  15. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Mycket nöjd! Märker lite vindbrus när jag cyklar absolut men det får man ju med allt som sticker ut från örat så att säga. Dock behöver jag inte höja volymen allt för mycket. Det är ju inte i närheten så mycket som airpods.
     
    psp123 gillar detta.
  16. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Webhallen listar de nu med release 19e Juli.. brukar ju stämma rätt bra.
     
    psp123 gillar detta.
  17. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

  18. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    Nu finns de att beställa i Sverige.

    Har för övrigt testat de med min Garmin 5S plus under några löp-pass och fungerar riktigt bra.
     
  19. sbl

    sbl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej Erik

    Kort fråga - jag har idag Apple Airpods, Bose Soundsport Wireless och Jabra Elite Active 65T och springer ganska mycket med ljudbok. Av dessa tre lurar så funkar Jabra absolut sämst för detta då de är in-ear och dunsarna från mina fotsteg när jag springer hörs extremt tydligt i öronen. Detta händer inte med Airpods eller Bose-lurarna.

    Hur är det med PowerBeats-lurarna, är de också helt "in-ear", eller ligger de liksom mot ytterkanten av öronöppningen som Bose-lurarna gör och isolerar därmed inte helt så man inte hör "duns duns duns" om man är ute och springer med dem med ljudbok på?

    Jag har verkligen försökt hitta något om detta online men inte hittat något, dvs hur långt in i örongången går lurarna?

    Tacksam för återkoppling, jag har beställt ett par Powerbeats men om det inte funkar springa med dem pga dunsande ljuded som det är med Jabra-lurarna så kommer jag avboka.
     
  20. erik.rahm

    erik.rahm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    1 509
    Mottagna gillanden:
    1 207

    MINA ENHETER

    De är inte inne i ljudkanalen. De vilar utanpå så att säga. Det är enligt mig deras största styrka. Jag hade ett par tarah pro som ska vara de ultimata träningslurarna men de passade inte mig just på grund av att de måste gå in i örat för att ge optimal komfort och ljud. När jag svettades så släppte passformen och de började "glappa" i örat. Samma gäller alla in-ear enligt mig så fort du tränar släpper de.

    När det kommer till "dunset" så är det inget jag tänkt på. Men kan dra på en pod i morgon när jag springer så får jag se!

    Men är fortfarande galet nöjd. Det enda är att fodralet är lite större än vad som är optimalt speciellt om man kommer från airpods.

    Min fru som också tränar en liten del vill också ha ett par nu efter att ha lånat mina, hon kör med airpods idag. Problemet nu är att hon nu kommer att få reda på vad de verkligen kostade....
     
    Thedeflas gillar detta.