phillips 43 amberlight tv startar om sig själv

Diskussion i 'Android TV' startad av Retsam1, 19 feb 2019.

  1. Retsam1

    Retsam1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2019
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    7
    Haft tv:n i ett år nu och nu har den börjat starta om sig själv. Har kontaktat phillips support men de verkar inte vara förtjusta i att hjälpa till.

    Jag har matat in en usb sticka med nytt fw och försökt flasha den men under processen startar tvn om sig själv och jag väntar 15 min som det är sagt men den laddar upp det och sedan startar den om i processen.

    Vad kan man göra nu? Vad kan det bero på? Kan det bero på glapp i kablarna? Om man låter den stå ett tag brukar det ge sig och innan har det räckt med att dra ut elen men nu gör det ingen nytta.
     
  2. Stanem

    Stanem Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    Kan vara mycket... operativsystem/nätdel m.m. Har du provat att köra tv:n utan någonting anslutet - bara nätkabeln? Plockat batteri ur fjärren?
     
  3. Retsam1

    Retsam1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2019
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    7
    Menar du bara ta ut och sätta i batterierna igen eller byta till nya? Det första har jag testat. Har även testat allt utom nätkabel, har bara en CC annars i. Tack för tipsen, får bli att fortsätta med phillips.
     
  4. Stanem

    Stanem Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    Njaa, menade att köra tv:n utan fjärrkontroll - om en knapp hängt sig i fjärren kan roliga saker hända, utan batterier vet man att fjärren inte påverkar tv:n.
     
  5. Retsam1

    Retsam1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2019
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    7
    Aha! Alltså saken är den att TV:n saknar en PÅ-knapp så hur jag skulle sätta på tv:n utan fjärren blir en gåta.
     
  6. Stanem

    Stanem Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    Sätt på den via fjärren och plocka direkt ur batterierna.
     
    bernard gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hur många års tid garanti lämnar Philips? Är det inte 24 månader? Då borde det täckas av garantin om du inte hittar en lösning på problemet.

    Har du testat en fabriksåterställning innan du testar att köra uppdateringen? Kanske kan prova det.


    Annars har du tre års reklamationsrätt, men då måste du köra detta genom återförsäljaren. Där hjälper inte Philips till eftersom detta bara omfattar återförsäljare och kund, inte tillverkare.
     
    Lips74 gillar detta.
  8. Proppen73

    Proppen73 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2018
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 8
    Övrigt:
    Nvidia shield PRO 500gb, oneplace
    Liknande fenomen hände på 2 av mina dreamboxar när nätdelen var kass. Startade, gick en stund för att sen boota....
     
    Lips74 gillar detta.
  9. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Kan det inte vara så att den är inställd på starta now timer?

    Under Settings -> Screen Savers
    Under denna inställning finns de flesta Europiska krav, liksom automatiskt avstängning efter 4 timmars inaktivitet, när skärmen ska gå i skärmsläge, och att TV ska starta av sig själv vid en viss tidpunkt.

    Har dessa då på min TCL Android TV, var länge sedan man satt på en Philips Android TV, så vet inte riktigt vad de har för support inställningar nu för tiden.

    För jag hade också så där tidigare att TV starta om sig själv helt av sig själv, började egentligen efter man kopplade upp Google Home högtalare i huset, så börja felsöka problemen själv, och sedan jag ändrade starta now inställningarna ändrade reglerna för hur TV ska hanteras så har problemet helt försvunnit.
     
  10. raz78

    raz78 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    har samma problem med min tv philips 43put 6401/12 haft den i några år och hann precis skicka in den på service då den bara loopade runt hela tiden och ingenting hjälpte , testade med nya programvaror osv .. fick flera filer och support av philips men efter timmar av egen felsökning och ingenting hjäpte så fick jag till sist ok på att skicka in tvn den kom tillbaka och då fungerade den ett tag sen är de precis samma problem som förut den bootar om hela tiden och ingenting går att göra testar med programvaror osv men bara loopar runt , man får ingen ny tv heller från philips så inte mycket hjälp därifrån utan dom vill att man ska skicka in den på service igen men tv fungerar ju uppenbarligen inte så skiter i philips nu så har bara en tv som står och samlar damm som man betalt pengar för och ingen hjälp får man


    aldrig mera philips

    någon som har tips på bra programvara så e jag tacksam eller andra tips