Hur bra fungerar Exynos versionen för er?

Diskussion i 'Galaxy S10E' startad av Smirkyface, 4 jul 2019.

  1. Smirkyface

    Smirkyface Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    HuaWei P30

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HuaWei P30
    Hej!

    Nu när s10e funnits ute ett tag tänkte jag ta upp det här ämnet om Exynos vs Snapdragon versionen igen.
    Jag har som säkert många andra snubblat över information om att Exynos presterar avsevärt sämre i både batteritid och ren prestanda. Jag undrar om ni med Exynos versionen av denna telefonen upplever problem med batteritiden främst men även prestanda och kanske till och med värmeutveckling i telefonen nu när ni hunnit använda den ett par månader?
    Är ni nöjda eller besvikna?

    Ni som har Snapdragon versionen får också jättegärna smyga in med en kommentar om hur ni känner om telefonen.
     
    bernard gillar detta.
  2. Hemligtson

    Hemligtson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2014
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    15
    Prestanda duger fint, skulle nog inte märka skillnad på snapdragon där, jag spelar inget mobilspel som är krävande.

    Ljudet är via bt till bilen är sämre än min föregående oneplus 3 (3år gammal snapdragon), ljudet blir ganska "burkigt". ljudet klipper vid samtal. Ps. Jag är semi-audiofil.

    Kameran ska vara lite sämre på att fånga detaljer enligt tester, fortfarande en bra kamera har ej jämfört dom sida vid sida men syns lite grynighet om man zoomar in på bilder.

    Batteritiden var ett orosmoment första dagarna, batteriet drainade ett par gånger och telefonen blev svinvarm vid snabbladdning, blev mycket bättre efter uppdateringar har ej bränt 100% batteri på samma dag på över en månad.
     
    Smirkyface, Kristy, chraist och 2 andra gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Intressant med uppdateringarna. Det är ju en mycket attraktiv telefon i övrigt, så är bara batteritiden okej vore det svårt att hålla tassarna borta.

    Av det jag själv testat tycker jag ergonomin är klockren på S10E vs de övriga modellerna, men då är jag en stor fantast av plant glas framför kurvat.
     
    Smirkyface, chraist och Angst-maN gillar detta.
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
  5. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 824
    Mottagna gillanden:
    5 643
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    Jag har ägt en S10e med SD855 och jag var sjukt nöjd med allt på telefonen förutom batteritiden som gjorde att jag sålde den.
    Klockren formfaktor/storlek, plan skärm, snabb.
     
    Smirkyface och chraist gillar detta.
  6. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 368
    Mottagna gillanden:
    5 125
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Riktigt trevlig mobil, gillar den skarpt, batteritiden, prestandan och kameran tycker jag blivit bättre efter uppdateringarna under våren. Kameran upplevde jag till en början sämre än i min P20pro men tycker den är bättre nu.
    Däremot är jag tillbaka på min P20pro nu under semestern då jag efter ett par dagar tröttnade på att stödladda. Normaldagar när jag jobbar håller den för mitt bruk med ca 30% kvar på batteriet på kvällen men när jag är ledig och använder den mer är det fortfarande för dåligt, skulle tippa att min P20pro har 50% bättre batteritid.
     
    Smirkyface, Kristy och chraist gillar detta.
  7. Smirkyface

    Smirkyface Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4
    Telefon:
    HuaWei P30

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HuaWei P30
    Härlig feedback! Kul att ni verkar nöjda med den iaf! Var själv inne på att skaffa en men avvaktar då jag hört både gott och ont om just batteritiden. Det verkar ju dock efter lite efterforskning som om att senaste uppdateringen optimerade Exynos chippens batteriåtgång samt lite annat gott så som kameran. Men med tanken på att @livinl0ud@livinl0ud var missnöjd med batteritiden på hans förra s10e SD är det kanske att batterikapacitet för just denna modellen är aningen för liten för att ta vissa användare igenom en heldag?
     
  8. Hemligtson

    Hemligtson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2014
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    15
    Jag tror att för de flesta användare på Swedroid är batteriet för klent, speciellt om man är van vid ett 4000mah batteri, det finns s10+ också.

    Jag köpte exynosversionen pga priset. hade inte tvekat på att köpa Sd versionen om inte mellanskillnaden var mer än 2000kr vid inköp.
     
  9. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Tänk på att skärmen är betydligt mindre och har lägre upplösning än 10+. Enligt dom tester som finns på Youtube skiljer det inte avsevärt mellan s10e och s10+
     
  10. Caligula

    Caligula Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2019
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag är nöjd. Formfaktorn är i det närmaste jämförbar med den s7 jag hade innan, och som jag var skitnöjd med (hade den haft stöd för dual-sim hade jag inte lagt den på hyllan). Iom att jag har separat jobbnummer blev det dubbla lurar i fickan, men efter mkt om och men fick jag en s10e exynos. Batteritiden är god nog för mig. Har ca 50 % kvar, trots flitigt användande av antingen bt peltorkåpor eller snäcka, när laddaren åker in på kvällen.
     
  11. topdroid

    topdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2013
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Dålig batteritid , får ut ca. 5 timmar skärmtid.

    Prestanda är OK. Kameran är väl sådär.

    En midrange lur jämfört med SD.