Starka vibrationer på baksidan

Diskussion i 'Galaxy S10E' startad av Fixoon, 12 maj 2019.

  1. Fixoon

    Fixoon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej. Jag köpte en S10e från Comviq som jag fick den 3 maj. Jag märkte snabbt att när jag spelar upp musik på 40% volym och uppåt vibrerar det mycket på baksidan av telefonen vilket gör att den blir obekväm att hålla i. Började söka på problemet och såg att andra också hade detta problem och att flera fått sina enheter utbytta. Jag har även testat en demoenhet i en butik och den hade inte alls lika starka vibrationer så jag tänker att min enhet är defekt.

    Jag vill nu få min enhet utbytt men undrar hur jag går till väga. Jag har för mig att förut när jag lämnade in en telefon hos Telia som var några veckor gammal sade han i butiken något om att om man lämnar in telefonen inom 2 veckor får man den utbytt direkt utan att skicka in den på service. Är det någon som vet om man kan göra något liknande hos Comviq? Jag har gjort en serviceanmälan och har fått en låda att skicka in telefonen i men undrar om att skicka in den på service är rätt väg att gå eller om man kan få telefonen utbytt ändå?

    Har inte haft tid att ringa Comviq så därför jag frågar här.
     
  2. iTigers

    iTigers Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2019
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Kan tyvärr inte hjälpa dig men bidrar med lite statistik...

    Jag har en S10E och min telefon har inte sådana vibrationer som du pratade om. Under felsökningen upptäckte jag att svagare vibrationer kunde kännas vid musik med tyngre bas på ca 70% volym.
     
    Fixoon gillar detta.
  3. Fixoon

    Fixoon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Här kommer en uppdatering på mitt problem. Jag ringde Comviq och de sade att man skulle gå via serviceärende. Jag skickade in min telefon på service och den kom in 15 maj. Därefter skickades den vidare till en Samsung-auktoriserad verkstad. De beställde reservdel, "reparerade" telefonen och "gjorde en kvalitetskontroll". De skrev inte ens vad de reparerade.

    Fick tillbaka telefonen idag. Som förväntat är problemet inte borta. Det kan vara så att det är något mindre vibrationer (svårt att jämföra exakt med hur det var tidigare) men ändå tillräckligt för att vara jobbigt. Som en bonus tog de bort skärmskyddet som satt på när jag skickade in den av någon anledning.

    Snart gått en månad sedan jag köpte telefonen och jag har kan fortfarande inte använda den. Skrev med Samsungs support och de tyckte att jag skulle skicka in den till Samsungs egna servicecenter så jag har gjort ett ärende där nu och hoppas på att de sköter det bättre.

    Sjukt tråkigt detta. Tur att jag kan använda min snart 4 år gamla LG G4 under tiden i alla fall. Känns dock som att den kommer totaldö när som helst, batteritiden är katastrofal.
     
  4. februum

    februum Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2019
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Nokia 7 Plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nokia 7 Plus
    Bara en fråga, är detta när du använder stereo eller även hörlurar?
     
  5. Fixoon

    Fixoon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det är när jag spelar upp ljud ur högtalarna på telefonen. Och det är den övre högtalaren som orsakar vibrationerna. Håller jag för den med ett finger slutar vibrationerna.
     
  6. Fixoon

    Fixoon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu har jag fått tillbaka min telefon från Samsung Service och de hävdar att det inte är något fel med min telefon och att det är så den är designad. Det är ju jäkligt märkligt då att det första servicestället som är Samsung-auktoriserad hävdar att de reparerat telefonen vilket måste betyda att de tyckte att det var något fel på telefonen trots att den var likadan efter reparationen. Jag börjar misstänka att de inte reparerade den över huvud taget då de inte skrev vad de bytte för del på telefonen. Också jäkligt märkligt att andra som haft samma problem som mig fått sina telefoner utbytta och det har löst problemet!

    Det är nästan så att jag lär acceptera problemet med min telefon så jag kan börja använda den någon gång då min LG G4 inte är något rolig att använda. Men det känns och jäkligt surt att ha väntat nästan 2 månader innan jag kan använda min telefon och den är inte bara likadan som när jag fick den utan den skulle till och med kunna vara sämre än när jag fick den utifall det första servicestället öppnade upp telefonen och på så sätt kanske den inte är lika vattentät eller något.

    Varken det servicecenter som Comviq använder sig av eller Samsung Service har skött mitt ärende på ett bra sätt. Samsung Service hade "mottagen" som status i ungefär 5 dagar innan den ändrades till "mottagen av kund" vilket tydligen betydde att de skickat den bara och inte att någon hade tagit emot den fick jag reda på efter jag ringde till dem. Comviqs servicecenter gav i alla fall bättre uppdateringar på ärendet men som sagt tidigare påstår de att de reparerade min telefon men inte vad de gjort vilket känns väldigt tvivelaktigt. Att det alltid ska vara problem när man har att göra med support av telefon.

    Vad hade ni gjort i den här situationen?
     
    Last edited: 18 jun 2019
  7. Fixoon

    Fixoon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det verkar som att alla S10-varianter vibrerar i någon grad på baksidan men att vissa telefoner är värre än andra. Till exempel så vibrerade den demoenhet jag jämförde med inte lika mycket som min telefon och andra som fått sina enheter utbytta har märkt att de vibrerar mindre. Här är två användare som fått sina enheter utbytta och de kan konstatera att de nya enheterna vibrerar mindre.

    Det känns konstigt att Samsung Service använder "den ska vibrera" som argument till att inte reparera/ersätta min telefon. Problemet är ju inte att den vibrerar, problemet är att den vibrerar för mycket.
     
  8. Fixoon

    Fixoon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det verkar som de står fast vid att det inte är något fel på min telefon. De sade att jag fick skicka in telefonen igen till Samsung Service om jag ville men jag tvekar på att de skulle komma fram till något annat så jag antar att jag får leva med det här nu.

    Samsung säljer tydligen inte sina egna skärmskydd i Sverige så kan inte få tag på ett nytt sådant heller vilket är synd då jag gillade det.

    Inte nöjd med servicen från någon part i det här ärendet. Men men, jag fick ett bra pris på telefonen i alla fall.
     
  9. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Jag har en s10 Plus och det första jag uppmärksammat var att bakstycket vibrerade väldigt mycket. Spelas ljud upp normalt till högt känns vibrationerna märkbart och vibrerar mer desto högre volym.

    Aldrig varit med om detta förut. Det vibrerar så mycket att jag faktiskt misstänker att nått inte är rätt. Jag har även ett whitedome glass för 500kr som jag avvaktar med att installera ifall jag måste lämna tillbaka telefonen eller på reparation.

    Jag tycker jag ska kunna hålla i telefonen med handen på baksidan utan att det ska vibrera. Ingen telefon har gjort detta tidigare. Hade s7 edge senast och inga vibrationer.
    Mina vibrationer kommer från nedre delens mitt av telefonens baksida.
     
  10. Fixoon

    Fixoon Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2012
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det verkar svårt det här med vibrationerna. Jag har ju läst om folk i andra länder som har fått sina enheter utbytta och det ska ha löst problemet. Jag däremot hade ingen tur och skickade in min två gånger utan resultat så jag får leva med det här nu eftersom jag inte orkar bråka något mer. Jag tror tyvärr att det är väldigt många som har det här problemet som tror att det ska vara så eller att de får höra av Samsung att det ska vara så och därför accepterar det.

    Synd att man inte kan förvänta sig mer av Samsung och Samsungs servicecenter.