Problem: Baksidan vibrerar vid högt ljud.

Diskussion i 'Galaxy S10+' startad av mena, 16 jul 2019.

  1. mena

    mena Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2013
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    160

    MINA ENHETER

    Har ett problem som jag upptäckte nästan direkt jag fick min s10 plus men som inte känns allvarligt så jag hoppas det ska gå till sig men efter 2 veckor finns problemet kvar.

    Det så att baksidan vibrerar när jag har spelar upp ljud från högtalaren. Vibrationerna känns redan vid 50% volym men ökar och känns mycket märkbart vid 100% volym.

    Vibrationerna kommer främst från telefonens baksidas nedre mitt.

    Är det någon fler som har likande problem?
     
  2. swezab

    swezab Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nej, kollade även med min polare (det vibrerar lite vid högsta ljud). Du bör nog reklamera telefonen då högtalarn verkar paj såvitt du inte lyssnar på rammstein i högsta ljud för då vibrerar vilken lur som helst ;) skämt åt sido.

    Låter som högtalarn är trasig eftersom att du upplever ljudvibrationerna redan vid 50%, testade det med hans s10+ då vibrerar det inte. Även med min telefon så vibrerar det inte mer än "vanligt"

    Kanske beror på låten, i mitt fall testade jag "out of touch - john oates" kör jag låten Bow Down från Westside connection så känns basen.

    Du är dock inte ensam Samsung S10 / S10 PLUS SPEAKER VIBRATION - Samsung Community
     
  3. TseykSuli

    TseykSuli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2019
    Inlägg:
    2 423
    Mottagna gillanden:
    900
    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB
    ROM:
    Android 14
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3 512GB
    ROM:
    Android 14
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab s8 Ultra 512GB
    ROM:
    Android 14
    Jag upptäckte samma med min. Om jag inte minns fel, så kan beror på att högtalaren högst upp är kraftigare än tidigare s9/s9+ hade. Vilket när du spelar musik och ljud kommer ut i den högtalaren blir det vibration längre ner. Tror det är inte man ska vara orolig för, då designen verkar även mer slimmad än s9/s9+. Jag kan bekräfta det är högtalaren högst upp som gör det, eftersom när jag håller för den. Så slutar vibreringen längst ner.

    Märkte också att det vibrerar lite precis under kameran är.
     
  4. Puttesson

    Puttesson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2012
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    1 096
    Operatör:
    Fello, Tre
    Telefon:
    S24 +,iPhone 15 PM, S 23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Tre
    Telefon:
    S24 +,iPhone 15 PM, S 23 Ultra
    Hello!
    Min fd note 9 var likadan. Även min OP7P är likadan.... stora glasytor på dagens mobiler som oftast bara sitter limmade i ytterkant - som ett högtalarmembran ungefär....! [emoji1303]
    Är bara helt normalt m vibrationerna!!