Problem runt zenfone 6

Diskussion i 'Zenfone 6 - Allmänt' startad av Maddoxxx666, 8 jun 2019.

  1. Maddoxxx666

    Maddoxxx666 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2015
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Zenfone 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Zenfone 6
    Platta:
    Ipad 4
    Har haft min 1 vecka nu och är supernöjd. Enda negativa jag hittat är att ljudet i högtalaren e ganska lågt vid samtal. Allt när man har mobilen vid örat
     
  2. tobias84

    tobias84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Har du uppdaterat mobilen? Enligt uppdateringstråden kom det en fix på samtalshögtalaren
     
  3. Maddoxxx666

    Maddoxxx666 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2015
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Zenfone 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Zenfone 6
    Platta:
    Ipad 4
    Yes har uppdaterat men blev minimalt bättre
     
  4. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    Hittade av en slump en kille som har någon märklig yta över sin mobil. Ser nästan ut som om han har en plastfilm på baksidan eller dylikt. Inte alls lika blank och fin som många andra exemplar som man har sett tidigare. Verkar som att han har fått en lur med ett kosmetiskt fel.


    View: https://www.youtube.com/watch?v=iDvEZaf2yaY
     
  5. Oggenator

    Oggenator Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2016
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra - 512GB
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy Z Fold 3
    När jag satt och surfade på mobilen hörde jag helt plötsligt ett mekaniskt surrande ljud från kameran. Ljudet uppstod när jag lutade mobilen bakåt en aning som om det blev ansträngande för kameran att hålla sig sluten mot mobilen.

    Ungefär som att motorn jobbade för att hålla kameran på plats helt enkelt. Men kameran var helt sluten och ingen glapp syntes till. Sen testade jag att trycka på 'Dra tillbaka kameran'-knappen. Men det fortsatte ändå.

    När jag sen testar kameran så vecklas den ut halvvägs bara. Sen när jag stänger ner kameran så fortsätter det där surrande mekaniska ljudet.

    Startade sen tillslut om telefonen och nu upphörde det helt. Var troligen någon bugg eller tekniskt fel av något slag. Skulle vara intressant att veta varför det uppstår. I och med att det uppstod helt plötsligt från ingenstans.

    Jag har inte heller använt kameran på hela dagen.
     
  6. Seamless

    Seamless Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Min telefon har startat om sig ett flertal ggr. Enda sambandet jag märkt är att jag lyssnat på pod i appen pocket cast och haft hörlurar ansluta till 3,5 mm uttaget.
     
  7. cage85

    cage85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    1. Skärmrotationsproblem. Ibland roterar inte appen (t.ex. Chrome eller Youtube) när man snurrar på mobilen. Ibland funkar det, ibland inte. Omstart löser problemet temporärt. Det finns åtminstone en till på forumet med samma problem. Ännu oklart om det är en bugg eller hårdvarufel.
    2. Kameraglapp. Ibland är kameran inte helt infälld, och den "klickar" mot mobilens backstycke t.ex. när den ligger i fickan när man går. Väldigt irriterande. "Dra tillbaka kameran" i menyn löser problemet temporärt.
    3. Slumpmässiga omstarter. Händer minst en gång varannan eller var tredje dag. Tar upp mobilen och märker att jag måste ange SIM-pinkod och låsa upp mobilen. Vet inte hur länge sedan den startades om och om jag har missat några samtal under tiden...
     
  8. _jis_

    _jis_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2019
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    ASUS ZenFone 6 (2019)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    ASUS ZenFone 6 (2019)
    ROM:
    stock ROM
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    ROM:
    stock ROM
    I don't experience it because I am using exclusively this:
    I've been using my ZF6 for 40 days and it never happened to me. You have probably installed some misbehaving app.
     
  9. emrys

    emrys Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Asus Zenfone 6
    En del moderkort är felaktiga och behöver bytas. Kan bero på det.
    Latest Zenfone 6 update causing crashes, ASUS blames motherboard malfunction
     
  10. cage85

    cage85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hmm, Jag har haft problemet sedan jag fick mobilen (tidigt juni), långt innan .167-uppdateringen, och det har heller inte blivit värre efter uppdateringen, så jag är lite skeptisk till att moderkortsfel skulle vara orsaken.

    Men det kanske är värt att skriva till Asus och se vad de säger. Kanske omstarterna i kombination med glappande kamera rättfärdigar en reparation.
     
  11. Linkka

    Linkka Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Idag så satt jag i ett trafikljus påväg till jobbet, kollade på telefonen och stoppade ner den i fickan igen.
    När jag kom fram till jobbet så var telefonen avständg. Den är STENDÖD. går ej igång, reagerar ej på laddning heller.

    Efter googlade så verkar det som att det skulle vara moderkortsfel?! Blir väl o skicka in den på reparation.
     
  12. Seamless

    Seamless Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Lägger upp en direktlänk för att skicka in telefonen på reparation så många verkar drabbas. ASUS RMA
     
  13. Klaebu

    Klaebu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2019
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1
    Har tyvärr haft mycket problem med min lur, har skickat ett mail till supporten.

    Den roterar inte som den ska, vägrar ibland rotera skärmen ifall man inte vänder telefonen fram och tillbaka.

    Kameraappen har havererat helt, startar jag appen så är det bara svart, kvittar vilka inställningar jag gör. Den funkar fungerar heller inte i felsäkert läge. Snapchat och Instagram fungerar fortfarande.

    Har också haft problem med att kameran inte dras tillbaka hela vägen och att den ibland ligger och glappar i fickan.

    Autoljusstyrkan är också helt värdelös. Helt plötsligt kan den dra ner skärmen till lägsta ljusstyrkan utan anledning.

    Så även om jag skulle vilja tycka om telefonen så gör dessa problemen det oftast bara till en frustrerande upplevelse.

    Kontaktade också Asus kontot här och skickade loggar på mitt roteringsproblem men har inte fått svar.

    Hoppas ni andra har en mer behaglig upplevelse!
     

    Bifogade filer:

  14. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hej!
    Beklagar sent svar, missat denna post - om du upplever stora problem kring kamerans motorik och såklart att kameran nu inte ens verkar starta - kontakta vår kundtjänst och öppna ett garantiärende!

    Prova först att rensa kamera-appens cache och data (bilder försvinner inte).

    Mvh
    Asus