Fråga: M365 max 20 km/t

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av TerryO, 20 jul 2019.

  1. TerryO

    TerryO Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Hei. Jeg har prøvd med Botox å sette Max hastighet i Eco og Normal mode til 20 km/t. Eco mode virker, hastigheten der har økt fra 17 km/t til 20. Men i Normal mode er den fortsatt default 25 km/t. Vet noen hvorfor jeg ikke klarer å låse Normal mode til 20 km/t? Motor Power constant er satt til 38000.
     
  2. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Undrar lite om flashningen av din patchade mjukvara lyckas överhuvudtaget i så fall. Maxfarten i Eco-mode är 22km/h som standard, men motorkraften är satt rätt låg, så det är svårt att komma upp i den hastigheten annat än i nedförsbacke.
     
  3. TerryO

    TerryO Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Hvis jeg husker rett er Eco = 17 km/t og Normal = 25 km/t som default fra fabrikken. Flashingen har nok fungert, for mange settings har fungert: boot i eco mode, Russian throttle, no beep cruise control etc. Og motorkraften ble mye bedre med 38000. Men jeg klarer altså ikke å sette Normal mode hastigheten til 20 km/t selv om det ser riktig ut i Botox. Er det noen som har lyst til å prøve på sin scooter om de klarer å begrense hastigheten til Max 20?
     
  4. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    De teoretiska gränserna är faktiskt 22 respektive 28 km/h (det är vad som står i firmware:n), praktiska hastigheter är något lägre, beroende på förarens vikt och vägen man kör på.

    Att övriga ändringar applicerat tyder ju på att flashningen funkat. Tror att ditt problem är "Russian throttle". Det står inte på vanliga Botox-sidan, men det står på beta-versionen (Xiaomi Mijia M365 Custom Firmware Toolkit) att Russian throttle "Ignores speed control params."...

    Jag har själv begränsat min M365 till 20km/h tidigare utan problem (aldrig testat "Russian throttle"). Kör nu med en firmware där Eco är lika kraftfull som normal mode, men begränsad till 20km/h (och normal är precis som från fabrik). Funkar finfint.
     
    dalton och bernard gillar detta.
  5. TerryO

    TerryO Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Takk for tipset om Russian throttle. Skal se om det virker med den deaktivert. Ellers skal jeg prøve Botoxbeta. Har ikke sett den før.
     
  6. TerryO

    TerryO Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2019
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Hei igjen. Du hadde helt rett. Uten Russian Throttle kunne jeg justere makshastigheten slik jeg vil ha den. Og samtidig takk for at du gjorde meg oppmerksom på Botox Beta. Veldig interessant å kunne spesifisere Normal og Eco motorkraft hver for seg. Stor takk!!!
     
    firetech gillar detta.
  7. Kapalan

    Kapalan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2019
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Min nya m365
    Efter att provat alla möjliga inställningar på Botox tror jag att jag hittat den ultimata.
    Toppar nu 33 km/h. Innan tyckte jag även att den ryckte lite vid gaspådrag, men inte efter att jag valde Russian throttle.
    Övriga inställningar enligt bild..
     

    Bifogade filer:

  8. xrystal

    xrystal Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Använder iPhone till vardags (får man ens säga så i detta forum?! Det är dock företagsmobil) men har en gammal privat Samsung S6 som ligger och dammar och funderar på flasha min m365. Visst borde det funka att flasha den en gång och inte behöva använda samsungen något mer?
     
  9. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 329
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ja
     
  10. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Är det den man får om man följer länken?
     
  11. firetech

    firetech Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Den andra länken i mitt inlägg är det jag kör med, ja.
     
    dalton och bernard gillar detta.