Bluetooth fjärr upplåsning

Diskussion i 'Applikationer' startad av Karmeck, 2 jul 2019.

  1. Karmeck

    Karmeck Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    664
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Asså vi har app i arbets mobilen som kan låsa upp dörrar. Men vi får ej ha denna app på våra privata mobiler.

    Jag undrar nu jag via 4g kan koppla upp mig mot kollegorna på kontoret, jag har min blåtand på. Kan de då via 4g och blåtand be kontoret öppna dörren via arbets mobilen som finns där på kontoret.

    Lite som att min mobil agerar blåtands brygga
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Det låter högst avancerat och inte alltför troligt att få till om inte appen har nån slags mini-app som ger just denna funktionen på icke-officiella telefoner, jag skulle vända mig till app-utvecklaren och ställa frågan där.
     
  3. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Du tänker dig att din privata telefon ska sända ett kommando till jobbtelefonen, så att jobbtelefonen kan slå igång bluetooth-sändningen och låsa upp dörren?
    Låter onödigt komplicerat. Skulle du inte bara kunna kopiera apk-filen för appen till den privata telefon, och strunta i chefens regel? Eller finns det någon spärr av något slag? Så länge du vet inloggningsuppgifterna till appen så borde det gå tänker jag.

    Annars kanske Tasker eller någon liknande app kan förmå appen att sända upplåsningskommandot, när du skickar ett kommando över distans från din privata telefon? Vet ej.