Fråga: Någon som köpt Razer Phone 2 och vad tycker ni?

Diskussion i 'Razer Phone 2' startad av ELFswe, 3 nov 2018.

  1. ELFswe

    ELFswe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2013
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Asus ROG Phone 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Asus ROG Phone 3
    Är inte bra på text, men nedan kommer min korta och halvretarderade recension av Razer Phone 2 ::)

    Har haft min nu i exakt en vecka och gillar den skarpt.

    Jag kör den i 60 hz och tycker det flyter på bra. Man kan ju dock inte komma undan det vanliga lagget som kan uppstå ibland vilket har hänt på alla telefoner.* Men det kändes verkligen exceptionellt bra i 90 och 120 hz. Kanske höjer till 90 när jag tröttnat på 60.
    Det var dessutom riktigt trevligt att gå upp till denna skärmstorlek 5,72" igen efter att ha kört Z5 ett bra tag. Men med en totalstorlek på ca 6,9" så kan den kännas väldigt stor, vilket den självklart är. Denna extra storlek beror ju delvis på de svarta kanterna, men mest på högtalarna om det inte redan är självklart.... Visst kan det se lite konstigt ut med svarta kanter runt skärmen 2018. Men jag kör hellre med svarta kanter än att det strular när man skrollar eller klickar pga att man kommer åt skärmytan någon annanstans.
    Ett stort plus enligt mitt tycke är att den kör Nova Launcher som standard. Skönt att slippa installera det som tredje part och det bör få fullt stöd från båda håll så länge telefonen lever.
    Ljudmässigt så låter det riktigt bra för att vara en mobiltelefon, men det är ju också en av säljpunkterna. Det är värt att nämna att det finns en Dolby inställning som kan aktiveras/inaktiveras vilket ger denna extra ljudåtergivning. Avstängd så låter det mer eller mindre som vilken annan telefon som helst, dock fortfarande med något bättre ljud. Men det är när man aktiverar Dolby som den riktigta kärleken kliver fram. Då går det faktiskt att lyssna på musik med bara telefonens högtalare. Det blir aldrig exakt med bara två högtalare, men testade några ASMR videor och det låter verkligen som att ljudet kommer från den punkt som det i videon kommer från.

    Har inte så mycket negativt att säga om den, men bakstycket känns ganska plastigt och billigt. Känns som att det kommer lossna med tiden vilket är riktigt illa med tanke på priset. Fast det kanske måste vara tunt pga den trådlösa laddnignen. Får väl hoppas de har använt någon supertejt som håller sig ända till big crunch.
    När det kommer till tyngden så vet jag inte vad jag ska tycka. Den känns gedigen pga vikten, men den väger ju sammtidigt som en tegelsten. Men med ett batteri på 4000mAh så går det ju inte att göra så mycket åt vikten. Ser inte fram emot att få den i nyllet om jag somnar när jag sängsurfar....


    * Man kan ju ha en superdator som till och från kan kännas laggig vilket beror på att OSet får sig en liten hickup av valfri anledning.


    Så, någon mer som köpt eller funderar på att köpa?
    Har du köpt. Vad tycker du i så fall?
     
    Last edited: 4 nov 2018
    bernard och kissidor gillar detta.
  2. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    jag ska börja med att säga att nej jag har inte razerphone 2, men jag har dock 1:an och de är ju helt eller nästan identiska på många av de punkter du tar upp :). jag använder den enbart som streamingtelefon - pga avsaknad av dual sim kan jag inte ha den som daily driver, men det skulle jag nog annars kunna tänka mig. när vi har eller går på fest kör vi spotify från den och alla som inte sett den förut skrattar och tycker den ser väldigt gammalmodig ut - men när de fått fingra på den ett tag brukar de vara väldigt förtjusta :D. och en sak jag verkligen älskar med den "gammalmodiga" designen är att skärmen är 100% platt <3:-*. inga som helst problem med skärmskydd alltså. och högtalarna är värda att få ta lite plats.

    en sak som skulle kunna få mig att byta upp mig till 2:an om jag inte tyckte att det kanske var lite väl kostsamt för nåt jag inte använder mer än så är att 2:an har IP67. då skulle jag tordas använda den när jag tittar på anime i badkaret. (men föralldel, min note 9 duger också till det :).)

    sen fick ju skärmen i 1:an kritik för att den var lite för ljussvag - det ska vara bättre i 2:an har jag förstått? och det som verkligen bashades i 1:an var ju kameran - jag använder ju inte alls den i min förstås, men har du testat den något och har några åsikter?
     
    bernard gillar detta.
  3. ELFswe

    ELFswe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2013
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Asus ROG Phone 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Asus ROG Phone 3
    Jo, har läst att skärmen har bumpats upp en del i ljusstyrka. Jag har ljusstyrkan på 50% och kör även med nattljus senare på kvällen. Så, inga problem med att det är för mörkt.

    Kameran glömde jag nämna. Har inte pillat med den något värst än, så kan inte säga så mycket om den. Tyckte den gav bra bild när jag testade den första gången. Självklart så blir det blurrigt och dant nu när det är lite skummare och jag dessutom inte direkt har några lampor tända. Får se till att testa den när det är ljust ute.

    Måste dock testa och ringa lite märkte jag nu. Just som jag satt och skrev detta så ringde morsan (första samtalet sedan bytet). Kunde knappt höra vad hon sa. Men hon är ju iPhone användare och vi vet ju hur snabbt sådana förstör sina telefoner ;p..... Nä, men ska klura lite mer på samtalskvaliten.

    Tror det bara var dålig mottagning. Lät bra idag.
     
    Last edited: 4 nov 2018
  4. Kubikmannen

    Kubikmannen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2018
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    8
    Efter eran egen anvönding av telefonen vsd tycker ni om kameran?
     
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Det här är en sån telefon som man verkligen använder Gcam med stor fördel då Razers egen kamera är så väldigt dålig. Nu har jag inte en 2'a men den första Razer Phone och skillnaden i kvalité i kameran är stor. Visar ett enkelt exempel nedan. Fotat genom ett skitigt fönster med reflektioner i sig så skärpan blir ju inte max på något utav fotona.

    1. Razer Phone (Gcam)
    2. Oneplus 6T (Stock)
    3. Note 9 (Stock)

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    bernard gillar detta.
  6. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Köpte en begagnad för att få känsla för 120hz skärmen och den är grym! Tyvärr är telefonen tung och klumpig,jag gillar allt annat med den. Det är svårt att att gå tillbaka till 60hz nu,jösses.
     
    bernard gillar detta.
  7. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Vilken trevlig lur detta är! Jag som är musiker lägger stor vikt vid mikrofonkvalitetenoch där levererar razer verkligen. Bra kvalitet som inte överstyr ljudet när det blir starkt, bra razer! Men 245g med skal o skärmskydd....ouch!
     
  8. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 476
    Mottagna gillanden:
    1 171
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Jag har Razer Phone 1, some är närmast likadan som 2:an.

    Håller med dig, en riktigt fin media-mobil, och fungera närmast perfekt.
    Dolby surround fungerar över förväntan.

    Men passar inte så bra att släpa omkring med sig som "telefon".
     
    flat7 gillar detta.
  9. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Jag har fortfarande telefonen och det måste betyda någonting? Är i dagsläget så pass nöjd med den att jag orkar släpa runt på den. Fantastisk mikrofon har den också.
     
    cobben gillar detta.
  10. Technoo

    Technoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2015
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    tjenare , finns de några nackdelar med telen ? o föresten har den allways on vpn ? o har den så kan man kryptera telen ifall man vill? o btw jag bryr mig inte om kameran , ifall de skulle va nån nack del eller så :)
     
  11. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Enda nackdelen jag funnit är just storleken med stora kanter. Bästa androidluren jag ägt annars!
     
  12. Technoo

    Technoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2015
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    ok, men har den allways on vpn o de andra jag fråga om ?
     
  13. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Vet inte. Min visar klockan när skärmen är av om jag petar på displayen. Det som är viktigt för mig är 120hz display, bra batteritid och bra mikrofoner!
     
  14. Technoo

    Technoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2015
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    ok, nån annan som kan ta reda på detta eller vet svaret ?
     
  15. ELFswe

    ELFswe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2013
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Asus ROG Phone 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Asus ROG Phone 3
    Allways on VPN finns.

    Vet ej riktigt vad du menar med kryptera telefonen. Men som jnsson skriver nedan, den är krypterad by default.

    De enda nackdelarna jag funnit med den är att kanterna käkar upp arbetsbyxorna och den glider väldigt lätt ur fickor av större storlek aka om fickan inte är tajt nog.

    Kör förövrigt telefonen i 120 Hz nu och det känns underbart.
     
    Last edited: 24 jul 2019
    bernard gillar detta.
  16. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Alla telefoner är krypterade från start, det är ett krav från Google numera om man vill få tillgång till Play Store mm och få den certifierad
     
    ELFswe och bernard gillar detta.
  17. Technoo

    Technoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2015
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    tjenare , min huawei honor 9 har ej så att man kan kryptera telen endast minnes kortet men ej telen och den har ej allways on vpn funktionen heller , villket suger , därför jag vill byta bland annat
     
  18. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag tror att din telefon är krypterad som standard och då man inte kan stänga av krypteringen inne i Android, så finns det ingen inställning för det och det är därför du inte ser det. Då din telefon lanserades med Nougat vilket hade kravet på kryptering. Din telefon ska kunna uppgraderas till Android 9, vilket har VPN inställningar i inställningarna för telefonen
     
  19. Technoo

    Technoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2015
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    kollat dom sakerna , den har ej allways on vpn men även uppdaterad android o de vart ingen skillnad angående krypteringen + att jag tror ej att den är krypterad. när man slåt på sånt så brukar man behöva välja ett lösen men de finns ej nått sånt o vällja o de står inget om kryotering för telen nån stanns
     
  20. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Så fungerar det inte riktigt när det är krypterad redan innan du gått igenom startup guiden.
    Hur vet du det? Vart har du kollat när det gäller VPN?