Problem: Signaturer i Samsung Email ändras inte när jag byter konto.

Diskussion i 'Frågor och support' startad av jesper_w, 28 jul 2019.

  1. jesper_w

    jesper_w Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2017
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    42
    Hej alla,

    Har en Note 9 och skulle vilja minimera antalet installerade appar och tänkte därför börja använda Samsung Email från Samsung (som telefonen levererades med). Vid en snabb blick så känns det som ett rimligt kompetent program tillsammans med Office 365. Kör idag Outlook som jag är nöjd med, men skulle vilja se veckornummer i kalendern.

    Enda haken är att om jag skapar ett nytt mejl och byter konto, dvs vill sända från ett annat konto än standard, så skiftar inte signaturen. Mejl som skapats på telefonen har alltid default signatur, oavsett vilket konto jag skickar ifrån. Hade samma bekymmer på min S8, vilket gjorde att jag höll kvar vid Outlook.

    Gör jag något fel i handhavandet eller har jag missat en inställning för att signaturerna ska följa med när jag byter konto? Alt, kan man visa veckonummer i Outlook for Android?

    Stort tack på förhand!
     
  2. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Signaturen ligger väl knuten till appen och inte kontona? Har för mig i inställningarna att det bara finns en signatur att ange och att det står Alla Konton där.
    Ett variant är väl att göra en genväg på tangentbordet i tangentbordets inställningar(beroende på tangentbord)
    Tex om man skriver s1 så dyker "detta är min signatur" upp.

    Angående veckonummer så tror jag inte det går att visa, har för mig det har gått förut.
     
  3. jesper_w

    jesper_w Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2017
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    42
    Tack @sunemangs@sunemangs! Om signaturen är knuten till appen så förklarar det varför den inte ändras när jag ändrar konto.

    Utan tvekan en möjlig workaround att ha fördefinierade texter som signatur. Funderar på den och återkommer med rapport om det blir den vägen jag går. :)